Wentylatory - tryby pracy, sterowanie klima vs wentylator

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

porlock
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: śr lut 21, 2007 12:08
Lokalizacja: Warszawa

Wentylatory - tryby pracy, sterowanie klima vs wentylator

Post autor: porlock » pn kwie 30, 2007 08:51

Pyt 1.
Witam, z przodu sa 2 wentylatory, 1 zapewne od intercoolera a 2 od chlodzenia normlanej chlodnicy.

I teraz moje pytanie ile one maja biegów ? i jak sa sterowane, czy elekronicznie czy mechanicznie przez jakis bimetal ? no i ewentualnie jak mozna te biegi sprawdzic/naprawic.

Pyt 2.
Jak u was zalaczaja sie wentylatory, gdy pracuje klima ?
Bo u mnie wlaczaja sie na sekunde obydwa, ale kreca sie dosyc szybko, czy nie wystarczylo by gdyby wlaczyl sie jeden ?
Ostatnio zmieniony pn kwie 30, 2007 10:27 przez porlock, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » pn kwie 30, 2007 09:45

Odłącz wtyczkę od wentylatora i podłacz "na krótko" tam gdzie był brązowy masę, a plusem do jednego i drugiego styku - czerwono/biały to 1 bieg czerwono/czarny 2 bieg
(opieram się na MK3 i passacie B3, ale chyba w MK4 rewolucji nie zrobili)
Ostatnio zmieniony pn kwie 30, 2007 09:49 przez Amanda, łącznie zmieniany 1 raz.


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

porlock
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: śr lut 21, 2007 12:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: porlock » pn kwie 30, 2007 09:48

Ale u ktorego wentyla ? :) bo są 2 .. obydwa maja 2 biegi ?

czyli są sterowane elektornicznie ?



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » pn kwie 30, 2007 09:50

No ten od chłodnicy wody (soory, ale jak wyżej dopisałem nie orientuję się w MK4, a tym bardziej TDI :grin: )
Spróbuj wg kolorów przewodów - jak bedzie psaować to ten (od wody) :bigok:
Na razie nie wnikajmy jak są sterowane tylko czy sa dobre :okej:

[ Dodano: Pon Kwi 30, 2007 9:55 am ]
masz tak jak TU ?
TU chyba lepiej widać :grin:

A sterowanie są pewnie czymś TAKIM (lub podobnym)
Ostatnio zmieniony pn kwie 30, 2007 10:01 przez Amanda, łącznie zmieniany 1 raz.


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pn kwie 30, 2007 10:00

porlock pisze:Ale u ktorego wentyla ? :) bo są 2 .. obydwa maja 2 biegi ?

czyli są sterowane elektornicznie ?
Amanda Ci napisał o kolorach kabli w czujniku/włączniku wentylatora chłodnicy
obiegu płynu chłodniczego silnika, więc na początek zobacz to
dodam że pierwszy bieg nie przechodzi przez przekaźnik (jesli nikt nie ingerował w instalację)


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » pn kwie 30, 2007 10:04

Sprawdź obydwa silniczki, kolory przewodów są chyba takie same


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

porlock
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: śr lut 21, 2007 12:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: porlock » pn kwie 30, 2007 10:08

Amanda:
Dokladnie wlasnie takie mam jak podales w linkach do allegro.
Cholernie to drogie ](*,) potwornie nie spodziewalem sie, no coz jesli to wentylator to moze jakos go naprawie, jesli sterownik to juz gorzej.

RobertP:
Co rozumiez przez to ze 1 bieg nie przechodzi przez przekaznik ?


i jak powinno byc z ta klimą ? powinny sie odrazu obydwa zalaczyć ? czy jeden, i na ktorym biegu ?
Ostatnio zmieniony pn kwie 30, 2007 10:12 przez porlock, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » pn kwie 30, 2007 10:08

RobertP pisze:Amanda Ci napisał o kolorach kabli w czujniku/włączniku wentylatora chłodnicy obiegu płynu chłodniczego silnika
Pisałem raczej o kolorach kabli na samych kostkach do silników (na czujniku/właczniku wentylatora chłodnicy jest zamiast masy "+" - kolor czerwony)


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

porlock
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: śr lut 21, 2007 12:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: porlock » pn kwie 30, 2007 10:18

Amanda pisze:(na czujniku/właczniku wentylatora chłodnicy jest zamiast masy "+" - kolor czerwony)
Nie rozumiem :-)



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pn kwie 30, 2007 10:22

porlock pisze:RobertP:
Co rozumiez przez to ze 1 bieg nie przechodzi przez przekaznik ?
co doklimy nie moge sie wypowiedziec
ale 1 bieg idzie od czujnik/wlacznika w chlodnicy gurbszyk kabel bialo-czerwony
do samego silnika, sprawdzilem to u siebie w b3 i u brata w mk3
i raczej we wszystkich VW jest tak samo oprócz mojego ;-)
Amanda pisze:
RobertP pisze:Amanda Ci napisał o kolorach kabli w czujniku/włączniku wentylatora chłodnicy obiegu płynu chłodniczego silnika
Pisałem raczej o kolorach kabli na samych kostkach do silników (na czujniku/właczniku wentylatora chłodnicy jest zamiast masy "+" - kolor czerwony)
ale samego czerwonego + nie ma zobacz na fotce
pierwsza fota jest czujnika/włacznika w chłodnicy
druga kabli przy silniku i nie ma samego czerwonego :-k :-k :-k
no chyba że w mk4 jest zupełnie inaczej ale raczej kolory sa te same
Obrazek
Obrazek


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

porlock
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: śr lut 21, 2007 12:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: porlock » pn kwie 30, 2007 10:29

No to wniosek z tego taki ze w mk3 wentyl jest sterowany bimetalem w mk4 sterownikiem elektronicznym, tzn dzis to jeszcze obadam (jak wyjde z roboty) doswiadczalnie.

Ale swiadczy o tym chociaz by ten sterownik co go Amanda znalazł/a na allegro.



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » pn kwie 30, 2007 10:30

RobertP pisze:ale samego czerwonego + nie ma zobacz na fotce
pierwsza fota jest czujnika/włacznika w chłodnicy
druga kabli przy silniku i nie ma samego czerwonego :-k :-k :-k
no chyba że w mk4 jest zupełnie inaczej ale raczej kolory sa te same
Sorry, posiłkuje się schematami od B3 i mk3 i na czujnik idzie czerwony
Obrazek
porlock pisze:
Amanda pisze:(na czujniku/właczniku wentylatora chłodnicy jest zamiast masy "+" - kolor czerwony)
Nie rozumiem :-)
To takia między nami (z RobertP i prolockwymiana informacji - Ty masz (na razie) sprawdzić te silniczki :grin:


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pn kwie 30, 2007 10:51

Amanda pisze:
RobertP pisze:ale samego czerwonego + nie ma zobacz na fotce
pierwsza fota jest czujnika/włacznika w chłodnicy
druga kabli przy silniku i nie ma samego czerwonego :-k :-k :-k
no chyba że w mk4 jest zupełnie inaczej ale raczej kolory sa te same
Sorry, posiłkuje się schematami od B3 i mk3 i na czujnik idzie czerwony
[url=http://img407.imageshack.us/img407/4039/swiczqq7.th.jpg]Obrazek[/URL]
aha czerwony przy właczniku/czujnik przy chłodnicy to jest masz rację :pub:
i wg schamtu zgadza się , nawet to opisałem jak miałem problemik TUTAJ że na
tym czerwonym dochodzi napiecie do tego czujnika :bigok:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

porlock
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: śr lut 21, 2007 12:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: porlock » pn cze 04, 2007 14:47

mam jeszcze jedno pytanie, bo slyszalem ze przy climatronicu w mk4 1 wentylator powinien sie odpalic zaraz po wlaczeniu klimy.

prawda to ?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 292 gości