Wentylatory - tryby pracy, sterowanie klima vs wentylator
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wentylatory - tryby pracy, sterowanie klima vs wentylator
Pyt 1.
Witam, z przodu sa 2 wentylatory, 1 zapewne od intercoolera a 2 od chlodzenia normlanej chlodnicy.
I teraz moje pytanie ile one maja biegów ? i jak sa sterowane, czy elekronicznie czy mechanicznie przez jakis bimetal ? no i ewentualnie jak mozna te biegi sprawdzic/naprawic.
Pyt 2.
Jak u was zalaczaja sie wentylatory, gdy pracuje klima ?
Bo u mnie wlaczaja sie na sekunde obydwa, ale kreca sie dosyc szybko, czy nie wystarczylo by gdyby wlaczyl sie jeden ?
Witam, z przodu sa 2 wentylatory, 1 zapewne od intercoolera a 2 od chlodzenia normlanej chlodnicy.
I teraz moje pytanie ile one maja biegów ? i jak sa sterowane, czy elekronicznie czy mechanicznie przez jakis bimetal ? no i ewentualnie jak mozna te biegi sprawdzic/naprawic.
Pyt 2.
Jak u was zalaczaja sie wentylatory, gdy pracuje klima ?
Bo u mnie wlaczaja sie na sekunde obydwa, ale kreca sie dosyc szybko, czy nie wystarczylo by gdyby wlaczyl sie jeden ?
Ostatnio zmieniony pn kwie 30, 2007 10:27 przez porlock, łącznie zmieniany 2 razy.
Odłącz wtyczkę od wentylatora i podłacz "na krótko" tam gdzie był brązowy masę, a plusem do jednego i drugiego styku - czerwono/biały to 1 bieg czerwono/czarny 2 bieg
(opieram się na MK3 i passacie B3, ale chyba w MK4 rewolucji nie zrobili)
(opieram się na MK3 i passacie B3, ale chyba w MK4 rewolucji nie zrobili)
Ostatnio zmieniony pn kwie 30, 2007 09:49 przez Amanda, łącznie zmieniany 1 raz.
był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
No ten od chłodnicy wody (soory, ale jak wyżej dopisałem nie orientuję się w MK4, a tym bardziej TDI )
Spróbuj wg kolorów przewodów - jak bedzie psaować to ten (od wody)
Na razie nie wnikajmy jak są sterowane tylko czy sa dobre
[ Dodano: Pon Kwi 30, 2007 9:55 am ]
masz tak jak TU ?
TU chyba lepiej widać
A sterowanie są pewnie czymś TAKIM (lub podobnym)
Spróbuj wg kolorów przewodów - jak bedzie psaować to ten (od wody)
Na razie nie wnikajmy jak są sterowane tylko czy sa dobre
[ Dodano: Pon Kwi 30, 2007 9:55 am ]
masz tak jak TU ?
TU chyba lepiej widać
A sterowanie są pewnie czymś TAKIM (lub podobnym)
Ostatnio zmieniony pn kwie 30, 2007 10:01 przez Amanda, łącznie zmieniany 1 raz.
był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
Amanda Ci napisał o kolorach kabli w czujniku/włączniku wentylatora chłodnicyporlock pisze:Ale u ktorego wentyla ? bo są 2 .. obydwa maja 2 biegi ?
czyli są sterowane elektornicznie ?
obiegu płynu chłodniczego silnika, więc na początek zobacz to
dodam że pierwszy bieg nie przechodzi przez przekaźnik (jesli nikt nie ingerował w instalację)
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
Amanda:
Dokladnie wlasnie takie mam jak podales w linkach do allegro.
Cholernie to drogie potwornie nie spodziewalem sie, no coz jesli to wentylator to moze jakos go naprawie, jesli sterownik to juz gorzej.
RobertP:
Co rozumiez przez to ze 1 bieg nie przechodzi przez przekaznik ?
i jak powinno byc z ta klimą ? powinny sie odrazu obydwa zalaczyć ? czy jeden, i na ktorym biegu ?
Dokladnie wlasnie takie mam jak podales w linkach do allegro.
Cholernie to drogie potwornie nie spodziewalem sie, no coz jesli to wentylator to moze jakos go naprawie, jesli sterownik to juz gorzej.
RobertP:
Co rozumiez przez to ze 1 bieg nie przechodzi przez przekaznik ?
i jak powinno byc z ta klimą ? powinny sie odrazu obydwa zalaczyć ? czy jeden, i na ktorym biegu ?
Ostatnio zmieniony pn kwie 30, 2007 10:12 przez porlock, łącznie zmieniany 1 raz.
Pisałem raczej o kolorach kabli na samych kostkach do silników (na czujniku/właczniku wentylatora chłodnicy jest zamiast masy "+" - kolor czerwony)RobertP pisze:Amanda Ci napisał o kolorach kabli w czujniku/włączniku wentylatora chłodnicy obiegu płynu chłodniczego silnika
był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
co doklimy nie moge sie wypowiedziecporlock pisze:RobertP:
Co rozumiez przez to ze 1 bieg nie przechodzi przez przekaznik ?
ale 1 bieg idzie od czujnik/wlacznika w chlodnicy gurbszyk kabel bialo-czerwony
do samego silnika, sprawdzilem to u siebie w b3 i u brata w mk3
i raczej we wszystkich VW jest tak samo oprócz mojego
ale samego czerwonego + nie ma zobacz na fotceAmanda pisze:Pisałem raczej o kolorach kabli na samych kostkach do silników (na czujniku/właczniku wentylatora chłodnicy jest zamiast masy "+" - kolor czerwony)RobertP pisze:Amanda Ci napisał o kolorach kabli w czujniku/włączniku wentylatora chłodnicy obiegu płynu chłodniczego silnika
pierwsza fota jest czujnika/włacznika w chłodnicy
druga kabli przy silniku i nie ma samego czerwonego
no chyba że w mk4 jest zupełnie inaczej ale raczej kolory sa te same
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
Sorry, posiłkuje się schematami od B3 i mk3 i na czujnik idzie czerwonyRobertP pisze:ale samego czerwonego + nie ma zobacz na fotce
pierwsza fota jest czujnika/włacznika w chłodnicy
druga kabli przy silniku i nie ma samego czerwonego
no chyba że w mk4 jest zupełnie inaczej ale raczej kolory sa te same
To takia między nami (z RobertP i prolockwymiana informacji - Ty masz (na razie) sprawdzić te silniczkiporlock pisze:Nie rozumiemAmanda pisze:(na czujniku/właczniku wentylatora chłodnicy jest zamiast masy "+" - kolor czerwony)
był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
aha czerwony przy właczniku/czujnik przy chłodnicy to jest masz racjęAmanda pisze:Sorry, posiłkuje się schematami od B3 i mk3 i na czujnik idzie czerwonyRobertP pisze:ale samego czerwonego + nie ma zobacz na fotce
pierwsza fota jest czujnika/włacznika w chłodnicy
druga kabli przy silniku i nie ma samego czerwonego
no chyba że w mk4 jest zupełnie inaczej ale raczej kolory sa te same
[url=http://img407.imageshack.us/img407/4039/swiczqq7.th.jpg]Obrazek[/URL]
i wg schamtu zgadza się , nawet to opisałem jak miałem problemik TUTAJ że na
tym czerwonym dochodzi napiecie do tego czujnika
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 305 gości