Klimatyzacja naładowana i nadal nie działa
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 13:48
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Klimatyzacja naładowana i nadal nie działa
Witam,jestem nowy więc jeśli coś nie tak piszę to proszę o korektę:)
Naładowałem klimę u kolesia czynnikeim i mi nie chodzi,przy właczeniu stacyjki klimatronik mi mruga przez okolo 15 sekund,podlączałem pod Vag-a i wykazuje mi uszkodzony zawor ciśnieniowy klimatyzacji ,teraz mam pytanie czy mogę go zdemontować sam czy muszę jechać do speców od klimy ,chodzi mi o to czy przy wyjęciu tego czujnika ucieknie mi czynnik.Pozdrawiam
Naładowałem klimę u kolesia czynnikeim i mi nie chodzi,przy właczeniu stacyjki klimatronik mi mruga przez okolo 15 sekund,podlączałem pod Vag-a i wykazuje mi uszkodzony zawor ciśnieniowy klimatyzacji ,teraz mam pytanie czy mogę go zdemontować sam czy muszę jechać do speców od klimy ,chodzi mi o to czy przy wyjęciu tego czujnika ucieknie mi czynnik.Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz kwie 29, 2007 14:22 przez krzysztof0611, łącznie zmieniany 1 raz.
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
jasne ze sie układ rozszczelni
a nabjanie klimy do niesprawnego układu to cos takiego samego jak robienie geometri w aucie z luzami w zawieszeniu....wykonania obydwu rzeczy sie dobry zakład nie podejmie....Co innego jak gosc przyjezdza ze sprawna klimą i po prostu wymienia czynnik a co innego jak przyjezdza z rozszczelnionym ukladem/niesprawnym i chce go napełnić....wtedy trzeba sprawdzic uklas zeby zaoszczedzic klientowi ponoszenia zbednych kosztów....No ale sa warsztaty i warsztaty, jedni sa po to zeby zrobic dobrą usługę a inni po to zeby zarobic....W sumie na klimie sie nie znam, ale czy sie sprezarka załącza to chyba dosc łatwo sprawdzic hmmm no ale moze sie myle
a nabjanie klimy do niesprawnego układu to cos takiego samego jak robienie geometri w aucie z luzami w zawieszeniu....wykonania obydwu rzeczy sie dobry zakład nie podejmie....Co innego jak gosc przyjezdza ze sprawna klimą i po prostu wymienia czynnik a co innego jak przyjezdza z rozszczelnionym ukladem/niesprawnym i chce go napełnić....wtedy trzeba sprawdzic uklas zeby zaoszczedzic klientowi ponoszenia zbednych kosztów....No ale sa warsztaty i warsztaty, jedni sa po to zeby zrobic dobrą usługę a inni po to zeby zarobic....W sumie na klimie sie nie znam, ale czy sie sprezarka załącza to chyba dosc łatwo sprawdzic hmmm no ale moze sie myle
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 13:48
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Dzięki sas_gti za odp,klima mi nie chodziła i zamowiłem kolesia który jeżdzi po warszatatach i klijentom nabija klimę,przyjechał sprawdził że mam pusto ,sprawdził szczelnośc i mówił że jestsas_gti pisze:jasne ze sie układ rozszczelni
a nabjanie klimy do niesprawnego układu to cos takiego samego jak robienie geometri w aucie z luzami w zawieszeniu....wykonania obydwu rzeczy sie dobry zakład nie podejmie....Co innego jak gosc przyjezdza ze sprawna klimą i po prostu wymienia czynnik a co innego jak przyjezdza z rozszczelnionym ukladem/niesprawnym i chce go napełnić....wtedy trzeba sprawdzic uklas zeby zaoszczedzic klientowi ponoszenia zbednych kosztów....No ale sa warsztaty i warsztaty, jedni sa po to zeby zrobic dobrą usługę a inni po to zeby zarobic....W sumie na klimie sie nie znam, ale czy sie sprezarka załącza to chyba dosc łatwo sprawdzic hmmm no ale moze sie myle
ok jeszcze wpuścił specjalny barwnik w celu sprawdzenia mikro dziury.Skasował 150 wsiadam przynim do auta a tu pupa,pół roku temu jak go kupowałem klima chodziła i sprężarka się załaczała ale przez zimę coś musiało się popsuć powiedział że muszę teraz sobie pojechać do elektryka bo on sie nie zna:(
Gdybym odrazu wiedział że tak będzie pojechałbym do speców od klimy.A teraz dodatkowe koszty.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 13:48
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Dzieki za info,mam jeszcze jedno pytanie czy ten czujnik normalnie się wykręca czy ma jeszcze jakieś inne zabezpieczenie typu zawleczka itp oraz czy po wymianie muszę podpiąć vaga i zresetować czy już powinna mi klima odpalić.POzdrogreg pisze:krzysztof0611, przy wymianie czujnika nie rozszczelnisz klimy - możn awymienić bez straty środka [url=http://img462.imageshack.us/img462/1473/czujas9.th.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://img462.imageshack.us/img462/7839/czuj1id6.jpg]Obrazek[/URL]
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
od razu mówie ze sie nie znam na klimach alekrzysztof0611 pisze:zawor ciśnieniowy
w jaki sposób zawór ciśnieniowy moze być wymieniony bez rozszczelniania? przez zawór z zasady musi przepłyawć ciecz czy jakis czynnik, służy do odcinania jak to zawór, ale pomijająć to co napisałem to i tak
myślę, że zawór ciśnieniowy to nie to samo co czujnik ciśnienia
chyba, ze to jakiś błąd w tłumaczeniu ale myśłe ze chodzi Wam o dwie różne rzeczy raczej
Zawór rozprężający to niestety co innego, jest on na przewodzie prowadzącym gaz do parownika i powoduje to że włąsnie czynnik chłodzi, bo na tym zaworze się rozpręża. Włącznik ciśnieniowy możesz łatwo sprawdzić poprostu zwierając piny w wiązce, które idą do niego i spróbować włączyć klimę, jak zadziała to włącznik do wymiany. Wykręca się go delikatnie bo to rurki Alu, pod włącznikiem jest zaworek więc gaz Ci nie ucieknie. Co do wymiany zaworu rozprężającego to już jest ciut zabawy. Koszt zaworu ok. 150 PLN i nie proponuje kupować go na szrocie.
VR6 + STAG 300
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 13:48
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Witam stempel72 mam tak jak pisałeś sprawdziłem ,zrobiłem zworkę sprężarka i wiatrka się załaczył zostało tylko kupno tego zaworka(czujnika)stempel72 pisze:Zawór rozprężający to niestety co innego, jest on na przewodzie prowadzącym gaz do parownika i powoduje to że włąsnie czynnik chłodzi, bo na tym zaworze się rozpręża. Włącznik ciśnieniowy możesz łatwo sprawdzić poprostu zwierając piny w wiązce, które idą do niego i spróbować włączyć klimę, jak zadziała to włącznik do wymiany. Wykręca się go delikatnie bo to rurki Alu, pod włącznikiem jest zaworek więc gaz Ci nie ucieknie. Co do wymiany zaworu rozprężającego to już jest ciut zabawy. Koszt zaworu ok. 150 PLN i nie proponuje kupować go na szrocie.
Dzieki i pozdrawiam chociaż teraz bede wiedział że nikt mnie nie naciągnie..
Jeszcze jedno po zrobieniu tej zworki klima w aucie chodzi i powinna mi chłodzić czy tylko mogę sprawdzić czy się załacza spręzarka i wiatrki
Sprawdzić możesz, ale na krótko, ponieważ jak kompresor za mocno nabije, to ten wyłącznik ma za zadanie ją wyłączyć. Więc jak na krótko to spoko, ale nie jeżdzij ze zworką, bo możesz zabić kompresor. Jak wymienisz ten włącznik i nie będzie śmigać tzn. że nie ma czynnkia w układzie.
[ Dodano: 30 Kwi 2007 18:40 ]
Sprawdzić możesz, ale na krótko, ponieważ jak kompresor za mocno nabije, to ten wyłącznik ma za zadanie go wyłączyć. Więc jak na krótko to spoko, ale nie jeżdzij ze zworką, bo możesz zabić kompresor. Jak wymienisz ten włącznik i nie będzie śmigać tzn. że nie ma czynnkia w układzie.
Po zrobieniu zworki klima powinna zacząć chłodzić, jak nie chłodzi to szukamy dalej
[ Dodano: 30 Kwi 2007 18:40 ]
Sprawdzić możesz, ale na krótko, ponieważ jak kompresor za mocno nabije, to ten wyłącznik ma za zadanie go wyłączyć. Więc jak na krótko to spoko, ale nie jeżdzij ze zworką, bo możesz zabić kompresor. Jak wymienisz ten włącznik i nie będzie śmigać tzn. że nie ma czynnkia w układzie.
Po zrobieniu zworki klima powinna zacząć chłodzić, jak nie chłodzi to szukamy dalej
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 13:48
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Witam,stempel72,jeszcze kolejne mam do ciebie pytanie ,przy wtyczce są 4 kable ja zrobiłem zworkę na dwóch i zatrybiła spręzarka oraz wentylator a czy mam też zrobić w tym samym czasie zworkę na pozostałych 2 kablach?stempel72 pisze:Sprawdzić możesz, ale na krótko, ponieważ jak kompresor za mocno nabije, to ten wyłącznik ma za zadanie ją wyłączyć. Więc jak na krótko to spoko, ale nie jeżdzij ze zworką, bo możesz zabić kompresor. Jak wymienisz ten włącznik i nie będzie śmigać tzn. że nie ma czynnkia w układzie.
[ Dodano: 30 Kwi 2007 18:40 ]
Sprawdzić możesz, ale na krótko, ponieważ jak kompresor za mocno nabije, to ten wyłącznik ma za zadanie go wyłączyć. Więc jak na krótko to spoko, ale nie jeżdzij ze zworką, bo możesz zabić kompresor. Jak wymienisz ten włącznik i nie będzie śmigać tzn. że nie ma czynnkia w układzie.
Po zrobieniu zworki klima powinna zacząć chłodzić, jak nie chłodzi to szukamy dalej
Nie, to jest czujka zbyt wysokiego ciśnienia w układzie chłodzącym, powoduje. m.in. załączenie wentylatora na drugi stopień (chociaz gdybyś toto zwarł mogłbyś sprawdzić działanie wlaśnie 2 biegu wentylatora, ale wtedy nie mógłbyś zwierać tej pierwszej - pozostawić rozwarte)krzysztof0611 pisze: czy mam też zrobić w tym samym czasie zworkę na pozostałych 2 kablach?
był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 13:48
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Ale przez zwarcie tych zworek można sprawdzić czy czujnik jest uszkodzony??Czy nie?Amanda pisze:Nie, to jest czujka zbyt wysokiego ciśnienia w układzie chłodzącym, powoduje. m.in. załączenie wentylatora na drugi stopień (chociaz gdybyś toto zwarł mogłbyś sprawdzić działanie wlaśnie 2 biegu wentylatora, ale wtedy nie mógłbyś zwierać tej pierwszej - pozostawić rozwarte)krzysztof0611 pisze: czy mam też zrobić w tym samym czasie zworkę na pozostałych 2 kablach?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 278 gości