Klimatyzacja naładowana i nadal nie działa

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

krzysztof0611
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 13:48
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Klimatyzacja naładowana i nadal nie działa

Post autor: krzysztof0611 » ndz kwie 29, 2007 13:59

Witam,jestem nowy więc jeśli coś nie tak piszę to proszę o korektę:)
Naładowałem klimę u kolesia czynnikeim i mi nie chodzi,przy właczeniu stacyjki klimatronik mi mruga przez okolo 15 sekund,podlączałem pod Vag-a i wykazuje mi uszkodzony zawor ciśnieniowy klimatyzacji ,teraz mam pytanie czy mogę go zdemontować sam czy muszę jechać do speców od klimy ,chodzi mi o to czy przy wyjęciu tego czujnika ucieknie mi czynnik.Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz kwie 29, 2007 14:22 przez krzysztof0611, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz kwie 29, 2007 14:31

jasne ze sie układ rozszczelni
a nabjanie klimy do niesprawnego układu to cos takiego samego jak robienie geometri w aucie z luzami w zawieszeniu....wykonania obydwu rzeczy sie dobry zakład nie podejmie....Co innego jak gosc przyjezdza ze sprawna klimą i po prostu wymienia czynnik a co innego jak przyjezdza z rozszczelnionym ukladem/niesprawnym i chce go napełnić....wtedy trzeba sprawdzic uklas zeby zaoszczedzic klientowi ponoszenia zbednych kosztów....No ale sa warsztaty i warsztaty, jedni sa po to zeby zrobic dobrą usługę a inni po to zeby zarobic....W sumie na klimie sie nie znam, ale czy sie sprezarka załącza to chyba dosc łatwo sprawdzic hmmm no ale moze sie myle



krzysztof0611
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 13:48
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: krzysztof0611 » ndz kwie 29, 2007 19:56

sas_gti pisze:jasne ze sie układ rozszczelni
a nabjanie klimy do niesprawnego układu to cos takiego samego jak robienie geometri w aucie z luzami w zawieszeniu....wykonania obydwu rzeczy sie dobry zakład nie podejmie....Co innego jak gosc przyjezdza ze sprawna klimą i po prostu wymienia czynnik a co innego jak przyjezdza z rozszczelnionym ukladem/niesprawnym i chce go napełnić....wtedy trzeba sprawdzic uklas zeby zaoszczedzic klientowi ponoszenia zbednych kosztów....No ale sa warsztaty i warsztaty, jedni sa po to zeby zrobic dobrą usługę a inni po to zeby zarobic....W sumie na klimie sie nie znam, ale czy sie sprezarka załącza to chyba dosc łatwo sprawdzic hmmm no ale moze sie myle
Dzięki sas_gti za odp,klima mi nie chodziła i zamowiłem kolesia który jeżdzi po warszatatach i klijentom nabija klimę,przyjechał sprawdził że mam pusto ,sprawdził szczelnośc i mówił że jest
ok jeszcze wpuścił specjalny barwnik w celu sprawdzenia mikro dziury.Skasował 150 wsiadam przynim do auta a tu pupa,pół roku temu jak go kupowałem klima chodziła i sprężarka się załaczała ale przez zimę coś musiało się popsuć powiedział że muszę teraz sobie pojechać do elektryka bo on sie nie zna:(
Gdybym odrazu wiedział że tak będzie pojechałbym do speców od klimy.A teraz dodatkowe koszty.



greg

Post autor: greg » ndz kwie 29, 2007 20:31

krzysztof0611, przy wymianie czujnika nie rozszczelnisz klimy - możn awymienić bez straty środka Obrazek Obrazek



krzysztof0611
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 13:48
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: krzysztof0611 » ndz kwie 29, 2007 20:47

greg pisze:krzysztof0611, przy wymianie czujnika nie rozszczelnisz klimy - możn awymienić bez straty środka [url=http://img462.imageshack.us/img462/1473/czujas9.th.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://img462.imageshack.us/img462/7839/czuj1id6.jpg]Obrazek[/URL]
Dzieki za info,mam jeszcze jedno pytanie czy ten czujnik normalnie się wykręca czy ma jeszcze jakieś inne zabezpieczenie typu zawleczka itp oraz czy po wymianie muszę podpiąć vaga i zresetować czy już powinna mi klima odpalić.POzdro



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn kwie 30, 2007 01:45

krzysztof0611 pisze:zawor ciśnieniowy
od razu mówie ze sie nie znam na klimach ale
w jaki sposób zawór ciśnieniowy moze być wymieniony bez rozszczelniania? przez zawór z zasady musi przepłyawć ciecz czy jakis czynnik, służy do odcinania jak to zawór, ale pomijająć to co napisałem to i tak
myślę, że zawór ciśnieniowy to nie to samo co czujnik ciśnienia :bajer:
chyba, ze to jakiś błąd w tłumaczeniu ale myśłe ze chodzi Wam o dwie różne rzeczy raczej



stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » pn kwie 30, 2007 07:09

Zawór rozprężający to niestety co innego, jest on na przewodzie prowadzącym gaz do parownika i powoduje to że włąsnie czynnik chłodzi, bo na tym zaworze się rozpręża. Włącznik ciśnieniowy możesz łatwo sprawdzić poprostu zwierając piny w wiązce, które idą do niego i spróbować włączyć klimę, jak zadziała to włącznik do wymiany. Wykręca się go delikatnie bo to rurki Alu, pod włącznikiem jest zaworek więc gaz Ci nie ucieknie. Co do wymiany zaworu rozprężającego to już jest ciut zabawy. Koszt zaworu ok. 150 PLN i nie proponuje kupować go na szrocie.


VR6 + STAG 300

Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » pn kwie 30, 2007 08:23

Obrazek
Obrazek

greg, z jakich źródeł sa to materiały(fotki)?


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

krzysztof0611
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 13:48
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: krzysztof0611 » pn kwie 30, 2007 08:25

stempel72 pisze:Zawór rozprężający to niestety co innego, jest on na przewodzie prowadzącym gaz do parownika i powoduje to że włąsnie czynnik chłodzi, bo na tym zaworze się rozpręża. Włącznik ciśnieniowy możesz łatwo sprawdzić poprostu zwierając piny w wiązce, które idą do niego i spróbować włączyć klimę, jak zadziała to włącznik do wymiany. Wykręca się go delikatnie bo to rurki Alu, pod włącznikiem jest zaworek więc gaz Ci nie ucieknie. Co do wymiany zaworu rozprężającego to już jest ciut zabawy. Koszt zaworu ok. 150 PLN i nie proponuje kupować go na szrocie.
Witam stempel72 mam tak jak pisałeś sprawdziłem ,zrobiłem zworkę sprężarka i wiatrka się załaczył zostało tylko kupno tego zaworka(czujnika)

Dzieki i pozdrawiam chociaż teraz bede wiedział że nikt mnie nie naciągnie..:)


Jeszcze jedno po zrobieniu tej zworki klima w aucie chodzi i powinna mi chłodzić czy tylko mogę sprawdzić czy się załacza spręzarka i wiatrki



stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » pn kwie 30, 2007 18:40

Sprawdzić możesz, ale na krótko, ponieważ jak kompresor za mocno nabije, to ten wyłącznik ma za zadanie ją wyłączyć. Więc jak na krótko to spoko, ale nie jeżdzij ze zworką, bo możesz zabić kompresor. Jak wymienisz ten włącznik i nie będzie śmigać tzn. że nie ma czynnkia w układzie.

[ Dodano: 30 Kwi 2007 18:40 ]
Sprawdzić możesz, ale na krótko, ponieważ jak kompresor za mocno nabije, to ten wyłącznik ma za zadanie go wyłączyć. Więc jak na krótko to spoko, ale nie jeżdzij ze zworką, bo możesz zabić kompresor. Jak wymienisz ten włącznik i nie będzie śmigać tzn. że nie ma czynnkia w układzie.

Po zrobieniu zworki klima powinna zacząć chłodzić, jak nie chłodzi to szukamy dalej :)



krzysztof0611
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 13:48
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: krzysztof0611 » pn kwie 30, 2007 21:09

stempel72 pisze:Sprawdzić możesz, ale na krótko, ponieważ jak kompresor za mocno nabije, to ten wyłącznik ma za zadanie ją wyłączyć. Więc jak na krótko to spoko, ale nie jeżdzij ze zworką, bo możesz zabić kompresor. Jak wymienisz ten włącznik i nie będzie śmigać tzn. że nie ma czynnkia w układzie.

[ Dodano: 30 Kwi 2007 18:40 ]
Sprawdzić możesz, ale na krótko, ponieważ jak kompresor za mocno nabije, to ten wyłącznik ma za zadanie go wyłączyć. Więc jak na krótko to spoko, ale nie jeżdzij ze zworką, bo możesz zabić kompresor. Jak wymienisz ten włącznik i nie będzie śmigać tzn. że nie ma czynnkia w układzie.

Po zrobieniu zworki klima powinna zacząć chłodzić, jak nie chłodzi to szukamy dalej :)
Witam,stempel72,jeszcze kolejne mam do ciebie pytanie ,przy wtyczce są 4 kable ja zrobiłem zworkę na dwóch i zatrybiła spręzarka oraz wentylator a czy mam też zrobić w tym samym czasie zworkę na pozostałych 2 kablach?



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » pn kwie 30, 2007 21:39

krzysztof0611 pisze: czy mam też zrobić w tym samym czasie zworkę na pozostałych 2 kablach?
Nie, to jest czujka zbyt wysokiego ciśnienia w układzie chłodzącym, powoduje. m.in. załączenie wentylatora na drugi stopień (chociaz gdybyś toto zwarł mogłbyś sprawdzić działanie wlaśnie 2 biegu wentylatora, ale wtedy nie mógłbyś zwierać tej pierwszej - pozostawić rozwarte)


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

krzysztof0611
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 13:48
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: krzysztof0611 » wt maja 01, 2007 10:24

Amanda pisze:
krzysztof0611 pisze: czy mam też zrobić w tym samym czasie zworkę na pozostałych 2 kablach?
Nie, to jest czujka zbyt wysokiego ciśnienia w układzie chłodzącym, powoduje. m.in. załączenie wentylatora na drugi stopień (chociaz gdybyś toto zwarł mogłbyś sprawdzić działanie wlaśnie 2 biegu wentylatora, ale wtedy nie mógłbyś zwierać tej pierwszej - pozostawić rozwarte)
Ale przez zwarcie tych zworek można sprawdzić czy czujnik jest uszkodzony??Czy nie?



stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » śr maja 02, 2007 10:27

Jeżeli już wiesz że wyłącznik jest trafiony, to lepiej go kupić i wymienić. To wbrew pozorom ważny element układu i nie można go zastępować zworką. Jak go wymienisz to napisz co i jak.


VR6 + STAG 300

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości