silniczek krokowy "warjuje"

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krzych8419
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 19:56
Lokalizacja: Z nad Lubszy
Kontakt:

silniczek krokowy "warjuje"

Post autor: krzych8419 » śr kwie 25, 2007 22:36

witam od nie dawna gdy zrobiło sie cieplej mam problem z moim AAM poniewarz gdy tylko wskazówka temp. zaczyna przekraczac 90stopni silnik zaczyna szarpac (jakby miał przerwy w dostawie paliwa), obroty mu skacza(850-800-900-1500-800-700-300) az w koncu gasnie , nieda sie nim jechac po miescie , w trasie wszystko jest ok.gdy temp.około80s.
czijniki temperatóry zmieniłem i wentylatora terz , ale nic z tego , został termostat ale nie sadze zeby miał on wpływ na te skakanie obrotów i szarpanie tym bardziej ze temp.jest ok,
prosze o pomoc co moze byc tego przyczyna ?
z góry dzieki
pozdro


G.Ł.O.Ś.N.Y

Awatar użytkownika
krzylo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 403
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 18:32
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: krzylo » śr kwie 25, 2007 23:10

tak jak napisales silniczek krokowy odpowiadajacy za dawkowanie paliwa.... mozesz jeszcze szukac przyczyny w doplywie powietrza ale mysle ze nie bylo by takich objaw ... ewentualnie cos z elektryka , moze masz zle dawkowana iskre ...


krzylo7@wp.pl
Lubelskie Stowarzyszenie VW Audi
GSM 516 833 337
www.majovwka.pl

Awatar użytkownika
krzych8419
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 19:56
Lokalizacja: Z nad Lubszy
Kontakt:

Post autor: krzych8419 » czw kwie 26, 2007 09:35

a czy mozna jakos sprawdzis ten silniczek ? ewentualnie cos przy nim po grzebac ? chociarz niby on działa tylko wyglada jak by dostawał zły sygnał , ale dla czego ?chyba bez diagnostyki sie nie obejdzie


G.Ł.O.Ś.N.Y

Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » czw kwie 26, 2007 11:46

Hym dziwna sprawa za jak silnik jest cieply tj < 90 st to wszystko gra a powyżej to szarpie. Jakie kupiłes czujniki jesli te poniżej 70zł to mozesz je do kosza wywalić. Niestety za czujnik ten przy głowicy trzeba dac około 80zł lub kupic w ASO inne porostu to badziew. Jak u Ciebie ze wskazaniami tem czy strzałka jest w pionie ??

Troche to dziwne ze jak silnik zimny to gra a jak przekroczy 90 to szaleje. Oczywiscie nie mozna stwierdzic ze to nie wyna silniczka krokwego. Opisz dokładnie czy te obroty skacza tak od początku tj gdy jest zimny.

Jak bedzie Ci tak znowu szarpał to odłacz wtyczke od czujnika tj tego perwszego od glowicy i zobacz co sie bedzie działo.

Pozdrawiam


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
endoen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: endoen » czw kwie 26, 2007 12:10

mam podobny problem, też silnik na wysokich obrotach mi szarpie, ale ja najpierw chce świece sprawdzić i go ustawić i tu mam pytanie, jakie świece polecicie do g2 1,6 benzyna rok 91?



Awatar użytkownika
krzych8419
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 19:56
Lokalizacja: Z nad Lubszy
Kontakt:

Post autor: krzych8419 » czw kwie 26, 2007 12:34

własnie kupiłem taki tanszy czujnik i oszukiwał ,i to niezle (trasa 100 miasto 110) stary mi pokazuje w trasie około 80stopni a na postoju około 85-90stopni (z powrotem go załozyłem poniewarz wszystko wskazuje na to ze jest jednak dobry),potem włacza sie wentylator i zchładza do 80-85, ale własnie nieraz nie zawsze zdaza sie właczyc bo silnik zaczyna swirowac obrotami i szarpac przy ruszaniu a jak juz jade szybciej to wiadomo ze sam sie ochłdzi (ruch powietrza) i wszystko pieknie do nastepnego postoju np.na swiatłach na których golfik robi troche wstydu i walnie pare razy "kangóra"albo i zgasnie,dobrze ze chociaz odpala bez problemu :grrr:


G.Ł.O.Ś.N.Y

Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » czw kwie 26, 2007 12:57

Wskazówka na polu temperatury powinna być po nagrzaniu caly czas pionowo. Zrób pomiary rezystancji czujnika na ciepłym silniku ja zacznie Ci robić tatkie szopki porównamy z danymi w książkach.

Pozdrawiam


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
krzych8419
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 19:56
Lokalizacja: Z nad Lubszy
Kontakt:

Post autor: krzych8419 » czw kwie 26, 2007 13:17

ok.poszukam tylko miernik i zmierze ,a na jakim ustawieniu miernika dokonac pomiaru ,chodzi o odczyt wskazan tz. ohmy mega ohmy ... ?
z góry dzieki za pomoc


G.Ł.O.Ś.N.Y

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » czw kwie 26, 2007 13:41

na dwoch zaciskach ma byc cos kolo 300 ohm a na dwoch pozostalych 3 kohm


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » czw kwie 26, 2007 18:05

Tu jest co i jak

Obrazek

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
krzych8419
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 19:56
Lokalizacja: Z nad Lubszy
Kontakt:

Post autor: krzych8419 » czw kwie 26, 2007 20:35

wielkie dzieki za tabele z rysónkiem, napewno sobie poradze
jótro napisze jakie mam pomiary na jakiej temp.


G.Ł.O.Ś.N.Y

sslawek77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: ndz gru 10, 2006 16:32
Lokalizacja: ....

Post autor: sslawek77 » pt kwie 27, 2007 09:21

jak ci wariuje silniczek krokowy to wżuć go do rozpuszczalnika na 24h i potem pędzelkiem go przeczysc w środku....



Awatar użytkownika
krzych8419
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 19:56
Lokalizacja: Z nad Lubszy
Kontakt:

Post autor: krzych8419 » pt kwie 27, 2007 14:05

witam ponownie , z pomiarami troche wyszła lipa bo mam uszkodzony miernik , jak na złosc pokazuje tylko mega ohmy i kilo ohmy ale nieda sie odczytac i przeliczyc bo wskazówka wali odrazu do konca,w sobote postaram sie wziasc od kumpla miernik i pomierzyc pozadnie.
Zrobiłem dzis małe doswiadczenie i podłaczyłem na krótko kabelkiem wentylator na pierwszy bieg tak aby chodził cały czas i o dziwo problem jak reka odioł , jezdziłem po miescie i ani razu nie szrpnał ani nie skoczyły nawet obroty, w momecie gdy tylko pod domem odłaczyłem kabelek,wentylator, od razu zaczeło sie to samo czyli nie równa praca i skakanie obrotów , nie mam juz pojecia oco z tym pierunstwem chodzi , moze cos z elektryka , albo komp swiruje


G.Ł.O.Ś.N.Y

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 261 gości