Znaczny ubytek oleju - kupić czy remontować silnik.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[quote="MrUkAs"]Musialbym pomyslec... czy w ogole warto... bo jak pytam mechanikow to mowia koszt duzy, a moze nie warto bo moze bedziesz chcial auto sprzedac. Poki co sprzedawac nie chce...ale chcialbym wiedziec ile zawolali by za wymiane tego co potrzeba. 500zl by starczylo?[/q
zanim zaczniesz rozbierac silnik warto moze odwiedzic warsztat i sprawdzic cisnienia na cylindrach i zrobic tzw probe olejowa ,mechanicy wiedza o co chodi i wtedy bedziesz mial pewnosc co masz do zrobienia a nie tak w ciemno wydawac kasiorke ktorej nigdy nie za duzo
zanim zaczniesz rozbierac silnik warto moze odwiedzic warsztat i sprawdzic cisnienia na cylindrach i zrobic tzw probe olejowa ,mechanicy wiedza o co chodi i wtedy bedziesz mial pewnosc co masz do zrobienia a nie tak w ciemno wydawac kasiorke ktorej nigdy nie za duzo
vw-torox-vw
W przypadku zapieczonych pierścieni olejowych proba olejowa nie zawsze może dać miarodajny wynik.torox pisze:zanim zaczniesz rozbierac silnik warto moze odwiedzic warsztat i sprawdzic cisnienia na cylindrach i zrobic tzw probe olejowa ,mechanicy wiedza o co chodi i wtedy bedziesz mial pewnosc co masz do zrobienia
Jeżeli ogólnie silnik chodzi, zapala bez wiekszych problemów to można sądzić że pierścienie uszczelniające są w zadawalającym stanie, czego nie można powiedzieć o olejowych.
Należałoby też sprawdzić jak wygląda sprawa z "ucieczką" oleju przez turbinę - jak już torox wspomniał wcześniej - dotyczy autora wątku.
był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
same pierścienie to jest nic koszt ich ich to tylko ok.50zł za komplet na 1 tłokMrUkAs pisze:Jaki koszt wymiany pierscieni?
to sobie policz x 4, do tego planowanie głowicy ok. 70zł, uszczelka pod głowicą ok. 120zł,
dobrze jest wymienic uszczelniacze zaworów za wszystkie ok. 30zł
sprawdzić i wymienić ewentualnie popychacze zaworów ok. 30zł za szt (a jest ich 8szt)
być może jakieś uczelki jak są kiepskie pod klawiaturę pok 40zł pod miske ok 50zł
pewnie nie obędzie sie też bez silikonu wys. temperaturowego ok 10zł
moze do tego szlif i wyważenie wału ok. 250zł , sprawdzenie i wosiowanie wałka rozrządu ok 250zł
panewki dolne dobrej jakości ok. 100zł za szt.
sam nie wiem co jeszcze bo może okazać się że trzeba robić szlif cylindrów
a wtedy i wymiana tłoków Cię czeka
proponuję pomierzyć ciśnienia łącznie z próbą olejową albo jak już zdjęta
głowica to próbę z nafta zalaną na tloki w cylindrach
jak chcesz to wszysto łącznie z pomiarem ciśnienia można wykonać u mnie
z moim bratem wspólnie więc lipy nie ma , nie pierwszy to silnik i nie pierwszy
przypadek, a ludzie jeżdżą do dzisiaj
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
Ale podkreślam - próba olejowa może ujawnic nieszczelności (objawy zuzycia) przede wszystkim pierścieni uszczelniających gdy sa problemy z pracą silnika, słaba mocą.
W Twoim przypadku jeżeli np wyjdzie że masz jeszcze w granicach normy (cisnienie sprężania nieco sie podwyższy po wlaniu oleju), to i tak nie będziesz wiedział nic na temat pierścieni olejowych (a te moga byc "zapieczone")
W Twoim przypadku jeżeli np wyjdzie że masz jeszcze w granicach normy (cisnienie sprężania nieco sie podwyższy po wlaniu oleju), to i tak nie będziesz wiedział nic na temat pierścieni olejowych (a te moga byc "zapieczone")
był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
Trochę z tymi cenami zaszalałeś!! Ja płaciłem za uszczelkę pod głowicę 50zł popychacze 130zł/kpl.Szlif wału 120zł..RobertP pisze:uszczelka pod głowicą ok. 120zł,
dobrze jest wymienic uszczelniacze zaworów za wszystkie ok. 30zł
sprawdzić i wymienić ewentualnie popychacze zaworów ok. 30zł za szt (a jest ich 8szt)
być może jakieś uczelki jak są kiepskie pod klawiaturę pok 40zł pod miske ok 50zł
pewnie nie obędzie sie też bez silikonu wys. temperaturowego ok 10zł
moze do tego szlif i wyważenie wału ok. 250zł , sprawdzenie i wosiowanie wałka rozrządu ok 250zł
Uszczelka pod pokrywę i miskę po 40-50zł??? No chyba ,że do diesla jest wszystko dwa razy droższe
[ Dodano: 27 Kwi 2007 13:23 ]
Ale co Ci da sprawdzanie silnika ,który i tak za chwilę trzeba rozebraćtorox pisze:oczywiscie zgadzam sie z ta opinia ale skoro kolega pisze ze taki stam rzeczy trwa juz od 3 lat to chyba nie zaszkodzi sprawdzic choc podstawowych parametrow?
tak o uszy mi sie obilo ze jesli bierze nie wiecej jak 1,5 - 2 l oleju od wymiany do wymiany to jeszcze nie taka tragedia i nie nalezy ruszac....
ja odkad wlozelem LPG tez 1l dolewam na 1000km narazie nie ruszam choc z ciekawosci przejade pomiary porobic
z tego co slyszalem to chociaz pierscienie przepuszcza olej to na pomiarach cisnienia w cilindrach moze wykazac w normie gdyz olej uszczelnia - tak mi mowil koles co sie zajmuje takimi pomiarami ze one nie sa w 100% autetyczne
ja odkad wlozelem LPG tez 1l dolewam na 1000km narazie nie ruszam choc z ciekawosci przejade pomiary porobic
z tego co slyszalem to chociaz pierscienie przepuszcza olej to na pomiarach cisnienia w cilindrach moze wykazac w normie gdyz olej uszczelnia - tak mi mowil koles co sie zajmuje takimi pomiarami ze one nie sa w 100% autetyczne
posłużę Vagiem
przepraszam więcej nie będęAmanda pisze:A Cię RobertP zdołował - przedstawił wersję najbardziej pesymistyczną (choć oczywiście takiej nie można wykluczyć)MrUkAs pisze:Po tych cenach to daje sobie spokoj i wole dolewac olej i jezdzic...
fakt to najbardziej pesymstyczna wersja
myslę że obyło by się bez tego: moze do tego szlif i wyważenie wału ok. 250zł , sprawdzenie i wosiowanie wałka rozrządu ok 250zł
panewki dolne dobrej jakości ok. 100zł za szt.
i może nawet bez tego:popychacze zaworów ok. 30zł za szt (a jest ich 8szt) chociaż kilka sztuk moze się okazać do wymiany
albo wymienić wszystkie skoro np. głośno się zachowywał po uruchomieniu
[ Dodano: Sob Kwi 28, 2007 05:57 ]
nie w kazdym bo nie każdy ma stosowne próbnikiMrUkAs pisze:W kazdym warsztacie robia takie proby? Ile wolaja?
kiedyś dawno temu miałem taki najzwyklejszy zegarowy
i można było samemu przeprowadzać próby ciśnień , na allegro widziałm
tai nawet za ok.100zł
ale przymierzam sie do kupienia bardziej profi sprzętu
a tak to wygląda:
ile wołają, różnie 50zł i 90zł ...
[ Dodano: Sob Kwi 28, 2007 05:59 ]
troche masz rację ale z grubsza podałem ceny lepszych jakościowoMatador pisze:Uszczelka pod pokrywę i miskę po 40-50zł???
elementów, oczywiście to jest bez rabatów w sklepach czy hurtowniach
które na dzień dobry dają min. 10% zniżki przy zakupach
[ Dodano: Sob Kwi 28, 2007 06:08 ]
może dać to że np. lamariusz nie ma kasy i sprawdza ciśnienieMatador pisze:Ale co Ci da sprawdzanie silnika ,który i tak za chwilę trzeba rozebrać
i wychodzi ze najgorsze ma na jednym z tłoków i robi tylko jeden
oczywiście po rozebraniu silnika
ale można tez nie robić próby oolejowej i rozbrać silnik z góry zakładając
że jest kiepski, wtedy zrobić próbę z nalaniem nafty w cylindry na tłoki
jak zniknie po jakimś czasie z któregoś to mamy wiadomo że na tym
trzeba robić pierścienie
wiadomo jest że nie jets to typowy remont silnika ale idąc po najbardziej
ekonomicznej linii można właśnie wymienić pierścienie na 1 lub na 2 tłokach
i po sprawie (przynajmniej na jakiś czas )
robiąc pomiar ciśnienia z próbą olejową , można wyeliminować na 100%
branie oleju przez turbinę i wtedy może okazać sie że olej znika przez nią
i wtedy nie ma potrzeby rozbierania silniczka
[ Dodano: Sob Kwi 28, 2007 06:40 ]
masz benzyniaka to możliwe ale jak zauważyłeś lamariuszMatador pisze:Ja płaciłem za uszczelkę pod głowicę 50zł
ma diesla i dobra metalowa uszczleka pod głowicę Goetze lub Elringa kosztuje
właśnie ok. 120zł
jak pisałem jest to cena bez rabatów
Uszczelka pod pokrywę i miskę po 40-50zł??? No chyba ,że do diesla jest wszystko dwa razy droższe
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 152 gości