Amanda pisze:MrUkAs pisze:Po tych cenach to daje sobie spokoj i wole dolewac olej i jezdzic...

A Cię
RobertP zdołował

- przedstawił wersję najbardziej pesymistyczną (choć oczywiście takiej nie można wykluczyć)
przepraszam więcej nie będę

fakt to najbardziej pesymstyczna wersja
myslę że obyło by się bez tego:
moze do tego szlif i wyważenie wału ok. 250zł , sprawdzenie i wosiowanie wałka rozrządu ok 250zł
panewki dolne dobrej jakości ok. 100zł za szt.
i może nawet bez tego:
popychacze zaworów ok. 30zł za szt (a jest ich 8szt) chociaż kilka sztuk moze się okazać do wymiany
albo wymienić wszystkie skoro np. głośno się zachowywał po uruchomieniu
[ Dodano: Sob Kwi 28, 2007 05:57 ]
MrUkAs pisze:W kazdym warsztacie robia takie proby? Ile wolaja?
nie w kazdym bo nie każdy ma stosowne próbniki
kiedyś dawno temu miałem taki najzwyklejszy zegarowy
i można było samemu przeprowadzać próby ciśnień , na allegro widziałm
tai nawet za ok.100zł
ale przymierzam sie do kupienia bardziej profi sprzętu
a tak to wygląda:
ile wołają, różnie 50zł i 90zł ...
[ Dodano: Sob Kwi 28, 2007 05:59 ]
Matador pisze:Uszczelka pod pokrywę i miskę po 40-50zł???

troche masz rację ale z grubsza podałem ceny lepszych jakościowo
elementów, oczywiście to jest bez rabatów w sklepach czy hurtowniach
które na dzień dobry dają min. 10% zniżki przy zakupach
[ Dodano: Sob Kwi 28, 2007 06:08 ]
Matador pisze:Ale co Ci da sprawdzanie silnika ,który i tak za chwilę trzeba rozebrać

może dać to że np.
lamariusz nie ma kasy i sprawdza ciśnienie
i wychodzi ze najgorsze ma na jednym z tłoków i robi tylko jeden
oczywiście po rozebraniu silnika
ale można tez nie robić próby oolejowej i rozbrać silnik z góry zakładając
że jest kiepski, wtedy zrobić próbę z nalaniem nafty w cylindry na tłoki
jak zniknie po jakimś czasie z któregoś to mamy wiadomo że na tym
trzeba robić pierścienie
wiadomo jest że nie jets to typowy remont silnika ale idąc po najbardziej
ekonomicznej linii można właśnie wymienić pierścienie na 1 lub na 2 tłokach
i po sprawie (przynajmniej na jakiś czas

)
robiąc pomiar ciśnienia z próbą olejową , można wyeliminować na 100%
branie oleju przez turbinę i wtedy może okazać sie że olej znika przez nią
i wtedy nie ma potrzeby rozbierania silniczka
[ Dodano: Sob Kwi 28, 2007 06:40 ]
Matador pisze:Ja płaciłem za uszczelkę pod głowicę 50zł
masz benzyniaka to możliwe ale jak zauważyłeś
lamariusz
ma diesla i dobra metalowa uszczleka pod głowicę Goetze lub Elringa kosztuje
właśnie ok. 120zł
jak pisałem jest to cena bez rabatów
Uszczelka pod pokrywę i miskę po 40-50zł???

No chyba ,że do diesla jest wszystko dwa razy droższe

remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN