Bierze olej 1,6 SR?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Maćko1979
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn gru 19, 2005 21:06
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Bierze olej 1,6 SR?

Post autor: Maćko1979 » czw kwie 26, 2007 21:31

Przeszukałem forum jednak nie znalazłem tematu dotyczącego takiego silnika w MK4. więc pytanie tak jak w temacie. Po wymianie oleju zalałem na MAX dziś po 11000 kilometrów sprawdziłem stan i było na minimum. Na rurze wydechowej nie ma oznak brania oleju samochód też nie kopci (wogóle). Dodam że mam ciężką nogę może to przez to że lubię dość często przycisnąć. Podobno na miarce od max do min to jest literek oleju, więc jeśli to prawda to wciągnął mi literek na 11 tys kilometrów. Czy mam powody do zmartwienia.


Diagnoza autek z rodziny VW (również Ford GALAXY) i gniazdem OBD (na razie tylko) również z CAN!!!!! Warszawa i okolice. Po informacje zapraszam na PW.

Golfika już nie ma została POLÓWECZKA.

Awatar użytkownika
S1BART1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 20:25
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: S1BART1 » czw kwie 26, 2007 21:34

nie masz kolego wogole powodow do zmartwien
wszystko w normie



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » czw kwie 26, 2007 21:36

m_maryszczak pisze:Czy mam powody do zmartwienia.
nie :)
co to za branie?

[ Dodano: 26 Kwi 2007 21:39 ]
wychodzi setka na tysiąc – wszystko w normach



Awatar użytkownika
Maćko1979
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn gru 19, 2005 21:06
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Post autor: Maćko1979 » czw kwie 26, 2007 21:41

S1BART1 pisze:nie masz kolego wogole powodow do zmartwien
wszystko w normie
kiss pisze:nie :)
co to za branie?
Niby tak ale jak słyszę że silnik od wymiany do wymiany nie wziął ani grama to chyba też tak bym chciał. Choć z drugiej strony słyszałem że jak silnik nie bierze oleju to też nie jest za dobrze. Co wy na to?


Diagnoza autek z rodziny VW (również Ford GALAXY) i gniazdem OBD (na razie tylko) również z CAN!!!!! Warszawa i okolice. Po informacje zapraszam na PW.

Golfika już nie ma została POLÓWECZKA.

Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » czw kwie 26, 2007 21:46

m_maryszczak pisze:jak słyszę że silnik od wymiany do wymiany nie wziął ani grama to chyba też tak bym chciał.
to chyba nie slyszales że potrafi brac litr na 1000, bo były opisywane takie przypadki.
Nie szukaj sobie zmartwien :)



Awatar użytkownika
budzio18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: pt lip 28, 2006 16:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: budzio18 » czw kwie 26, 2007 21:48

olej kazdy silnik moze sobie lyknac ale z umiarem
litr na 11tys to nie jest duza ilosc
co do tego ze jak silnik nie bierze oleju to raczej nie jest zle
w skodzi e favorit przy przebiegu 200tys od wymiany do wymiany nic nie dolewalem takze nie bylo zle :)

co do brania oleju to jak zauwazysz ze zacznie go brac coraz wiecej to zastanow sie nad wymiana uszczelniaczy zaworow
bo czasmi twardnieja
kumpel (mechanik) mowi ze cos VW nie radzi sobie z tymi uszczelniaczami i dosc czesto siadaja ale takie zycie


by GTI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/169608.html][img]http://images.spritmonitor.de/169608_5.png[/img][/url]

by TDI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/207964.html][img]http://images.spritmonitor.de/207964_5.png[/img][/url]

UcHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 514
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 19:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: UcHO » czw kwie 26, 2007 23:18

nie masz czym sie martwic, vw podaje granice 1.5l na 10tys km jakos normalne zuzycie
ten silnik gubi olej gdyz ma natrysk oleju na denko tloka, gdzies cos kiedys swojego czasu czytalem ze jezeli jest natrysk to wlasnie takie niewielkie ilosci oleju gina...
pojezdzic tak caly czas do 4 tys i sprawdz stan oleju, bedzie wszystko ok, a pozniej polec w trase i staraj sie jechac caly czas powyzej 4.5 tys a zobaczysz co sie wtedy stanie z poziomem oleju :chytry:
pozdrawiam



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » pt kwie 27, 2007 00:09

m_maryszczak pisze:więc jeśli to prawda to wciągnął mi literek na 11 tys kilometrów. Czy mam powody do zmartwienia.
żaden powód do zmartwień
co prawda mój 1,8 ADZ nie bierze aNi rama ale żużycie oleju w twoim siniku jest w normie
:)


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Awatar użytkownika
Maćko1979
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn gru 19, 2005 21:06
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Post autor: Maćko1979 » pt kwie 27, 2007 14:30

Chyba macie Panowie racje dziś zrobiłem dolewkę i okazało się ze bagnet tez do końca prawdy nie mówi tzn ta skala MAX - MIN to w rzeczywistości nie jest litr tylko mniej. Bo po wlaniu literka oliwki mam 2-3 mm ponad MAX. Wiadomo że bagnet jest tylko po to żeby orientacyjnie wiedzieć czy ma sie jeszcze olej czy nie, ale pisze co zauważyłem. Dzięki Panowie za odpowiedzi, w rezultacie faktycznie nie ma się czym martwić :)


Diagnoza autek z rodziny VW (również Ford GALAXY) i gniazdem OBD (na razie tylko) również z CAN!!!!! Warszawa i okolice. Po informacje zapraszam na PW.

Golfika już nie ma została POLÓWECZKA.

hauer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 362
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:15
Lokalizacja: Polska

Post autor: hauer » pn kwie 30, 2007 08:06

moj cudak swego czasu chleił cały "stan" oleju na 500km! sie nie martw. jak ja bym chciał wtedy wlweać 1 litr na 10000km :)
z tego co wiem lepiej nie wlewać więcej oleju niż trzeba (powyżej stanu) gdyż można uszkodzić katalizator.



Awatar użytkownika
Maćko1979
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn gru 19, 2005 21:06
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Post autor: Maćko1979 » pn kwie 30, 2007 19:14

hauer pisze:z tego co wiem lepiej nie wlewać więcej oleju niż trzeba (powyżej stanu) gdyż można uszkodzić katalizator
Też tak słyszałem ale nie wlałem nie wiadomo ile więcej tylko 2-3 mm ponad max więc od takiego stanu rzeczy chyba nic nie powinno się stać, jak bym wlał litr za dużo to wtedy mogłyby być powody do zmartwienia

[ Dodano: Wto Maj 01, 2007 10:54 ]
Wertując różne fora natknąłem się na taki post na forum mitsubischi
*****"Tak panowie - mialem to samo z Magnatec (10W40 - polsyntetyk) - przez 10 tkm spalil go ponad pol litra. Po wymianie na Mobil Super S (tez 10W40) nie bierze NIC. Wczesniej tez mialem Mobila - Castrola zalalem tak na probe i wiem, ze byl to pierwszy i ostatni raz. Podobnie bylo u Daniela - misiu-bisi - tez Castrola zlopal wiecej."******
Ja właśnie latam na Castrolu Magnatecu 10W40 półsyntetyk niby taki zalecają w serwisie ale wniosek z tego że od producenta oleju też dużo zależy.....
Za 4000 km czeka mnie zmiana oleju więc chyba zaryzykuje i wymienię na Mobila


Diagnoza autek z rodziny VW (również Ford GALAXY) i gniazdem OBD (na razie tylko) również z CAN!!!!! Warszawa i okolice. Po informacje zapraszam na PW.

Golfika już nie ma została POLÓWECZKA.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 298 gości