Klima manualna

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
moontower
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: ndz gru 10, 2006 21:07
Lokalizacja: pomorskie słupsk
Kontakt:

Klima manualna

Post autor: moontower » pt kwie 13, 2007 16:26

witam wszystkich forumowiczów. mam taki problem. nie chłodzi mi klima w 1,6 AKL (manualna). jak ją włączam to coś się dzieje tzn. silnik inaczej zaczyna pracowac, ale nie uruchamia się wentylator (chyba powinien?), ani nie zaczyna lecieć znacznie chłodniejsze powietrze. czy waszym zdaniem jest to za niski poziom tej cieczy chłodzącej czy może coś innego? czekam na wasze rady i z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt kwie 13, 2007 17:40

moontower pisze:jak ją włączam to coś się dzieje tzn. silnik inaczej zaczyna pracowac,
spadają na chwile lekko obroty? jeżeli tak to sprężarka sie włącza i zwieksza sie obciążenie silnika (normalny objaw)
moontower pisze:ani nie zaczyna lecieć znacznie chłodniejsze powietrze.
prawdopodobnie masz pustą instalacje klimy, trzeba podjechać na warsztat gdzie robią przeglady i servis klimy i nabić ją (chyba że wyjdzie jakaś nieszczelność to ją usuną), koszt nabicia i przegladu (zależnie od warsztatu) to 200 - 250zł


:-k ...

Awatar użytkownika
moontower
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: ndz gru 10, 2006 21:07
Lokalizacja: pomorskie słupsk
Kontakt:

Post autor: moontower » pt kwie 13, 2007 19:28

[quote="misiek10111"]spadają na chwile lekko obroty? jeżeli tak to sprężarka sie włącza i zwieksza sie obciążenie silnika (normalny objaw)
właśnie sprawdzałem to po włączeniu klimy obroty lekko wzrastają i silnik jakby równiej pracuje. Czy to też w wyniku większego obciążenia silnika przez sprężarkę?



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt kwie 13, 2007 20:58

moontower pisze:włączeniu klimy obroty lekko wzrastają i silnik jakby równiej pracuje.
czyli pod wiekszym obciążeniem obroty są min. zwiekszane na potrzeby pracy sprężaki, u mnie jest tak że min. spadną i zaraz wracają do normy


:-k ...

Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » pt kwie 13, 2007 21:03

moontower pisze:właśnie sprawdzałem to po włączeniu klimy obroty lekko wzrastają i silnik jakby równiej pracuje. Czy to też w wyniku większego obciążenia silnika przez sprężarkę?
Poprostu ECU dostaje sygnał że włączyła sie sprężarkia i podnosi obroty


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
moontower
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: ndz gru 10, 2006 21:07
Lokalizacja: pomorskie słupsk
Kontakt:

Post autor: moontower » czw kwie 26, 2007 18:40

dzisiaj byłem u fachmana od klimy i powiedzial, że sprężarka się nie uruchamia. Sprawdził również ciśnienie w układzie chłodzącym i stwierdził, że jest za niskie. Mówił coś o wymianie czynnika i zarazem oleju. Niepokoi mnie fakt, że sprężarka nie uruchamia się. Czy padła? Pytam, bo się na tym zupełnie nie znam. Dzięki z góry za podpowiedzi i pozdrawiam.



grzegorz65
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 11:41
Lokalizacja: Polska południowa

Post autor: grzegorz65 » czw kwie 26, 2007 20:02

moontower pisze:silnik inaczej zaczyna pracowac, ale nie uruchamia się wentylator (chyba powinien?)
Bez recznego włączenia nawiewu klimatyzacja sie nie uruchomi, nawiew musi zostać włączony chocby na 1 poziom.


Grzegorz

Awatar użytkownika
moontower
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: ndz gru 10, 2006 21:07
Lokalizacja: pomorskie słupsk
Kontakt:

Post autor: moontower » czw kwie 26, 2007 21:09

nawiew był włączony normalnie i jak pisałem wcześniej silnik lekko zwiększa obroty ale nie chłodzi. czy sprężarka jest jakoś zabezpieczona na przypadek braku czynnika żeby się nie zatarła?



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » czw kwie 26, 2007 22:07

moontower pisze:czy sprężarka jest jakoś zabezpieczona na przypadek braku czynnika żeby się nie zatarła?
Jasne, jest czujnik ciśnienia czynnika w układzie - jak jest za niskie to się nie załączy.


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
moontower
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: ndz gru 10, 2006 21:07
Lokalizacja: pomorskie słupsk
Kontakt:

Post autor: moontower » wt maja 22, 2007 18:39

Witam. Dzisiaj się sprężyłem i pojechałem z klimą. Tak jak pisaliście po napełnieniu czynnikiem, olejem itd wszystko śmiga jak trzeba. Mam nadzieję, że się nie przeziębię. :D POzdo!



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » wt maja 22, 2007 19:32

no to tylko sie cieszyć, skoro wyjaśnione/naprawione -- zamykam temat :bigok:


:-k ...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 119 gości