bicie podczas przyśpieszania i lekkiego skrętu kół

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Wober
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: wt gru 26, 2006 19:38
Lokalizacja: Śląsk

bicie podczas przyśpieszania i lekkiego skrętu kół

Post autor: Wober » czw kwie 26, 2007 15:21

Witam forumowiczów,

Mam pytanie może ktoś miał już taki przypadek, że podczas przyspieszania i lekkiego skrętu kół czuć delikatne bicie na kierownicy. Początkowo myślałem, że to może jakiś bąbel na oponie wyskoczył ale nic na niej nie było więc rozpocząłem akcję wymiany:
Łożysko - nic, przegub zewnętrzny - nic, poduszka mocująca skrzynię biegów nic ( włącznie z popuszczeniem i dobrym ułożeniem wszystkich poduszek - likwidacja naprężeń). :crazy:
Przerzuciłem również opony - czy przypadkiem nie miały pękniętej osnowy i ........ oczywiście nic. bije jak biło.
Może ma ktoś jakąś koncepcję - rozważę każdą a jeżeli to będzie to to :okej:


Wober

Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » czw kwie 26, 2007 16:26

Amortyzator/gumo-tuleja wachacza/łożysko amortyzatora stawiam na to trzecie



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw kwie 26, 2007 16:49

Obawiam się że to zużyty któryś przegub wewnętrzny. Przeszedłem podobnąą drogę co ty zanim doszedłem co jest w starej jetce.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
silent_rob
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: silent_rob » czw kwie 26, 2007 17:02

sprawdz cyz nie masz luzu łozysku kolumny przedniej ta guma nad Mcpersonem


Obrazek

Awatar użytkownika
PIETRASZEK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt kwie 17, 2007 18:29
Lokalizacja: wlkp.
Kontakt:

Post autor: PIETRASZEK » czw kwie 26, 2007 17:21

lozysko wewnetrzne...moze koncowki drazkow..


VW-RULEZ :)

Awatar użytkownika
daniel2505
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 18:39
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: daniel2505 » czw kwie 26, 2007 17:50

silent_rob pisze:sprawdz cyz nie masz luzu łozysku kolumny przedniej ta guma nad Mcpersonem
Potwierdzam. miałem wybite i takie były objawy. Łatwo sprawdzić samochód na lewarek i poszarp kołem jak jest luz góra dół i wogóle koło lata jak chce to masz poduszki do wymiany. Albo podjedź na najbliższą diagnostykę takie sprawdzenie jest zazwyczaj za free


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=123919/]Mój zielony VARIANT[/url]

jeanks5t
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: pt lut 09, 2007 03:39
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

Post autor: jeanks5t » czw kwie 26, 2007 19:07

Paweł Marek pisze:Obawiam się że to zużyty któryś przegub wewnętrzny. Przeszedłem podobnąą drogę co ty zanim doszedłem co jest w starej jetce.
Ja mam bardzo podobny problem. Walczę z nim już ponad 6 miesięcy. Wymieniłem już wszystkie końcówki, sworznie, tuleje i nic. Jak sprawdzić czy to napewno przegub wewnęczny.

[ Dodano: 26 Kwi 2007 19:08 ]
dodam że wymieniłem jeszcze tarcze i klocki



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw kwie 26, 2007 19:22

jeanks5t pisze:Jak sprawdzić czy to napewno przegub wewnęczny.
miarowe niezbyt mocno słyszalne, odczuwalne na kierownicy bicie przy przyśpieszaniu zgodne z obrotami kół, zwłaszcza na niższych obrotach silnika i pod górę, zanikające przy zdjęciu nogi z gazu.
żeby być pewnym który to trzeba by wyjąć półośki i obejrzeć, sporo pracy ale po tym co już zrobiliście to już będzie drobnostka. Żaden wybity element metalowo gumowy nie da takich objawów przy jeździe po równym asfalcie. Bicie narasta nieco po rozgrzaniu smaru w przegubie, więc po ruszeniu zimnym autem może być początkowo nieodczuwalne.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

jeanks5t
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: pt lut 09, 2007 03:39
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

Post autor: jeanks5t » czw kwie 26, 2007 19:47

Paweł Marek pisze:Bicie narasta nieco po rozgrzaniu smaru w przegubie, więc po ruszeniu zimnym autem może być początkowo nieodczuwalne.
Racja u mnie tak właśnie jest. A napisz czy od przegubu może być czuć to delikatne bicie na pedale gazu. Mianowicie jak jedą to czuję bicię z częstotliwością podobną do prędkości jadzy. Jak puszczę gaz to czuję to tylko na kierownicy, ale właśnie przy skretach.

[ Dodano: 26 Kwi 2007 20:01 ]
Mam pytanko jak wyjmę te półośki to jak zdjegnozować że to rzeczywiści ten przegub jest walnięty. Będzie on jakię luźniejszy. Ale jak sobie tak pomyślę to ja 3 miesiące temu zdejmowałem przeguby jak wyjmowałem skrzynię do wymiany sprzęgła i nie zauważyłem nic dziwnego w przegubach ani wewnętrznych ani zewnętrznych. Czy mogłem to przeoczyć?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw kwie 26, 2007 20:16

Ja na pedale gazu nie czułem, przegub wewnętrzny u mnie wymieniał mechanik, niestety nie wiem nawet jak diagnozował, ale po dłuższym szukaniu przyczyn bicia sam mu to zasugerowałem. W zewnętrznym wiem że łatwo się dostać i obejrzeć - są wżery tam gdzie kulki chodzą. Co do luzów półośki w przegubach owszem były i zmniejszyły się wyraźnie. Dało się nią potelepać na boki jaki i sporo ruchem obrotwym. Myślę że mechanik z wprawą powinien ręką wyczuć wystarczająco pewnie czy to faktycznie to, czy odpukać coś głębiej w skrzyni.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

jeanks5t
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: pt lut 09, 2007 03:39
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

Post autor: jeanks5t » czw kwie 26, 2007 20:22

Myślę sobie tak, jak będę miał wolną chwilę to wykręce przegub zewnętrzny, jak jego wykręcę to powinno dać się sprawdzić pod względem luzów i przegub wewnętrzny i zewnętrzny. Dzięki bardzo za podpowiedź !!!



Awatar użytkownika
Wober
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: wt gru 26, 2006 19:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Wober » ndz kwie 29, 2007 11:21

witam wszystkich

Trochę czasu upłynęło ale pomysłów było kilka no i okazało się........ że to przegub wewnętrzny - po zrobieniu wszystko wróciło do normy i jeżdzi idealnie, żadnych stuków bicia czy coś po prostu ideał. :bigok:


Wober

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 327 gości