Czy po wymianie sondy trzeba regulowac sklad mieszanki??
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: pn kwie 23, 2007 00:56
- Lokalizacja: Świdnik
- Kontakt:
Czy po wymianie sondy trzeba regulowac sklad mieszanki??
Witam! Mam pytanie czy po wymianie Sondy Lambda koniecznoscia jest regulacja skladu mieszaki?? Ostatnio pojechalem swoim MK3 2.0 GTI na regulacje silnika, ustawiono mi zaplon, a przy komputerowym badaniu wyszlo ze Sonda nie dziala! Mechanik odlaczyl Sonde (wtyczke) i wyregulowal sklad mieszanki bez sondy na analizatorze spalin! I wlasnie czy teraz jak juz mam zalozona dzialajaca sonde wystarczy samo skasowanie bledu z ECU, czy przydalo by sie jeszcze raz przeregulowac mieszanke???
Dodam ze objawy jakie mam to szarpanie i przydlawia sie podczas przyspieszania, mianowicie przy raptownym wcisnieciu pedalu gazu - objaw przypomina zalewanie sie silnika zbyt bogata mieszanka! Dodam ze wczesniej kiedy jezdzilem bez Sondy tez to bylo, a myslalem ze to wina wlasnie tego! Niestety po wymianie sondy, sprawdzeniu jej na kompie czy napewno dziala niby jest okey, bledow na kompie nie ma........ a problem dalej jest!! Sam juz nie wiem dlaczego tak sie dzieje???
Dodam ze objawy jakie mam to szarpanie i przydlawia sie podczas przyspieszania, mianowicie przy raptownym wcisnieciu pedalu gazu - objaw przypomina zalewanie sie silnika zbyt bogata mieszanka! Dodam ze wczesniej kiedy jezdzilem bez Sondy tez to bylo, a myslalem ze to wina wlasnie tego! Niestety po wymianie sondy, sprawdzeniu jej na kompie czy napewno dziala niby jest okey, bledow na kompie nie ma........ a problem dalej jest!! Sam juz nie wiem dlaczego tak sie dzieje???
- marek2907
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2610
- Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
komputer benzynowy ustala skład mieszanki między innymi na podstawie sygnałow płynących z sondy lambda
podkreślam komputer
regulować skład mieszanki mozna przy zasilaniu gaźnikowym ale nie przy wtrysku
ja raczej sprawdził bym układ zapłonowy i czujnik położenia przepustnicy i
przepływomierz powietrza
podkreślam komputer
regulować skład mieszanki mozna przy zasilaniu gaźnikowym ale nie przy wtrysku
ja raczej sprawdził bym układ zapłonowy i czujnik położenia przepustnicy i
przepływomierz powietrza
[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
-
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: pn kwie 23, 2007 00:56
- Lokalizacja: Świdnik
- Kontakt:
No wlasnie!! Panowie pisaliscie ze powinienem sprawdzic m.in. przeplywomierz!! A mi wlasnie chodzi o to czy powinno sie wyregulowac ta srubke ampulowa przy przeplywomierzu co wczesniej mechanik krecil cos nia i patrzyl na analizator spalin????? I jeszcze jedno jak mozna sprawdzic ten czujnik polozenia przepustnicy?? I jaki on ma wplyw na prace silnika??
-
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: pn kwie 23, 2007 00:56
- Lokalizacja: Świdnik
- Kontakt:
Ok rozumiem ze komputer sam ustala sklad mieszanki!! Ale mam pytanie do czego jest ta sruba ampulowa regulacyjna u mnie na przeplywomierzu powietrza??????? Bo slyszalem od mechanika ze to sruba regulacji przeplywu wlasnie i ma wplyw na sklad mieszanki!! I czy przez zla regulacje w tym miejscu moge miec szarpanie przy przyspieszaniu?? Pomocy...............
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
od niczego w twoim aucie. Zapewne masz przepływkę od II-ki na wtrysku digifanta, ktora taką regulację miała. Zobacz na numer na przepływce czy ma literę na kocću czy nie (numery są takie same). Mam nadzieję że piszemy o tym samym, że masz silnik 2E ze starą przepływką klapkową?HUBERT GTI pisze:Ok rozumiem ze komputer sam ustala sklad mieszanki!! Ale mam pytanie do czego jest ta sruba ampulowa regulacyjna u mnie na przeplywomierzu powietrza???????
[ Dodano: Czw Kwi 26, 2007 4:16 pm ]
A mechanik regulując tym delikatnie mówiąć ci rozregulował. Jeśli ustawił tak mieszankę to teraz przy nowej sondzie będzie ona za uboga, prawdopodobnie sonda nie bedzie działać wcale i podawać napięcie bliskie 0,2V. Mieszanka musi być wzbogacona w aucie z sonda i katalizatorem, bo co będzie się w katalizatorze dopalało i go rozgrzewało?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- PIETRASZEK
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: wt kwie 17, 2007 18:29
- Lokalizacja: wlkp.
- Kontakt:
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Żaden w tym silniku na 100 procent, sam wypróżniłem. Ponieważ sonda w 2E jest w kacie to wspawanie w niego rurki lub wywalenie go niesie za sobą konieczność przespawania gniazda sondy bliżej silnika.
Z kolei robi się wydech troszkę nieprzyjemny w brzmieniu jak się pustą puszkę zostawi. Więc jak chcesz.
Z kolei robi się wydech troszkę nieprzyjemny w brzmieniu jak się pustą puszkę zostawi. Więc jak chcesz.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: pn kwie 23, 2007 00:56
- Lokalizacja: Świdnik
- Kontakt:
Paweł Marek pisze:od niczego w twoim aucie. Zapewne masz przepływkę od II-ki na wtrysku digifanta, ktora taką regulację miała. Zobacz na numer na przepływce czy ma literę na kocću czy nie (numery są takie same). Mam nadzieję że piszemy o tym samym, że masz silnik 2E ze starą przepływką klapkową?HUBERT GTI pisze:Ok rozumiem ze komputer sam ustala sklad mieszanki!! Ale mam pytanie do czego jest ta sruba ampulowa regulacyjna u mnie na przeplywomierzu powietrza???????
[ Dodano: Czw Kwi 26, 2007 4:16 pm ]
A mechanik regulując tym delikatnie mówiąć ci rozregulował. Jeśli ustawił tak mieszankę to teraz przy nowej sondzie będzie ona za uboga, prawdopodobnie sonda nie bedzie działać wcale i podawać napięcie bliskie 0,2V. Mieszanka musi być wzbogacona w aucie z sonda i katalizatorem!
To skoro mechanik zaczal mi grzebac przy tej srubce na przeplywomierzu to mam teraz OGROMNY PROBLEM!!!! BO ROZREGULOWAL MI PRZEPLYWOMIERZ A NIKT NIE MA POJECIA JAK TA SRUBKA POWINNA BYC STANDARDOWO USTAWIONA DLA MOJEGO SILNIKA(2.0 GTI 8V 2E) I MOWIA ZE CZEKA MNIE WYMIANA PRZEPLYWOMIERZA!!! BARDZO BARDZO PROSZE ZEBY KTOS MI POMOGL, MOZE WIECIE JAK TO TRZEBA USTAWIC??? Chodzi o ampulowa srubke przy przeplywomierzu ,ktorej w moim silniku nie wwolno zmieniac ustawien z fabrycznych bo w przeciwnym razie zakloca to prace komputera ECU i dobor odpowiedniego skladu mieszanki!!
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
stempel72 pisze:Pojedz na stacje diagnostyczną gdzie mają analizator i cierpliwość, daj panu klucz ampulowy do ręki i powiedz żeby ustawił. Innego sposobu nie widzę, tym bardziej o ustawianiu na oko.
z tym zastrzeżeniem że pomiar spalin ma być w rurce na prawo od wtrysku, zaślepionej niebieskim korkiem, oraz warto byłoby to połączyć z analizą wykresu sondy lambda na oscyloskopie, inaczej może być ciężko. Ja bym jeszcze próbował na oko metodą prób i błędów. Ewentualnie sczytać od kogoś z dobrą przepływką w 2E wskazania między pinami 2 i 3 przepływki. Wskazania sa podobne w położeniach skrajnych przepływki, w środkowym położeniu przepływki mniej więcej osiągają szczyt (kształt pojedyńczej fali na wykresie)
[ Dodano: Pon Kwi 30, 2007 7:08 pm ]
pisałem: masz nie mieć tej śróbki wcale, to jest przepływka od dwójki, nie wiem czy ma te parametry co trzeba, ale skoro działało wcześniej to musi się dać ustawić.HUBERT GTI pisze:Chodzi o ampulowa srubke przy przeplywomierzu ,ktorej w moim silniku nie wwolno zmieniac ustawien z fabrycznych bo w przeciwnym razie zakloca to prace komputera ECU i dobor odpowiedniego skladu mieszanki!!
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 260 gości