Zamontowanie turbosprężarki do wersji 1.9D 1Y z 93r.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Lukas-182
- Sprzedawca
- Posty: 997
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
- Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
- Kontakt:
z tą klawiaturą to dokładnie chyba nie trzeba zmieniać, ale ja miałem orginalną od silnika TD no i z pod mojej starej osłony ciekł olej więc wymieniłem.
co do tych wtryskiwaczy to są one na ciśnienie 155Bar, orginalne z silnika TD, bo te od zwykłego Diesla (w moim przypadku silnik JP) są na mniejsze ciśnienie.
W twoim przypadku musisz chyba poszukać wtryskiwacze od silnika 1.9TD, bo te co masz chyba będą za słabe, tak mi się wydaję.
co do tych wtryskiwaczy to są one na ciśnienie 155Bar, orginalne z silnika TD, bo te od zwykłego Diesla (w moim przypadku silnik JP) są na mniejsze ciśnienie.
W twoim przypadku musisz chyba poszukać wtryskiwacze od silnika 1.9TD, bo te co masz chyba będą za słabe, tak mi się wydaję.
- kaczor4011
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2264
- Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
- Lokalizacja: Londyn
Lukas-182, czy zauwazyles jakies minusy po zamontowaniu turbo?? co ile wymieniasz mu olej i na jaki??czy trzeba jakos specjalnie dbac o taki silnik??(jesli chodzi o ekploatacje silnika turbo to wiadomo- nie butowac zimnego i poczekac przed zgaszeniem az ostygnie-trzeba jeszcze o czyms pamietac??) nie chce wyciagac z niego ogromnej mocy a raczej go troszke ozywic-jakie cisn doladowania mu ustawic(jakie bedzie w miare bezpieczne??)
zadaje tak wiele pytan poniewaz chce znac wszytkie za i przeciw i nie chce za pol roku szukac nowego silnika! z gory dzieki za wszystkie odpowiedzi
zadaje tak wiele pytan poniewaz chce znac wszytkie za i przeciw i nie chce za pol roku szukac nowego silnika! z gory dzieki za wszystkie odpowiedzi
golf mk3 1.8 -> 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=458986
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160
- kaczor4011
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2264
- Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
- Lokalizacja: Londyn
Lukas-182, o ile zwiekszylo ci sie spalanie??jak go podkreciles to kopci mocno??
golf mk3 1.8 -> 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=458986
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160
- Lukas-182
- Sprzedawca
- Posty: 997
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
- Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
- Kontakt:
około 0,5 litra w trasie (jazda z 120-130km/h), w mieście około litra więcej pali, średnio pali mi około 6l/100km.
Co do tego kopcenia, to źle do tego podszedłem, za mocno się napaliłem i trochę przeholowałem z dawką , ale piz**e teraz ma niezłą, lecz bąka niezłego puści jak mu dam w dechę.
Pozdrawiam.
Co do tego kopcenia, to źle do tego podszedłem, za mocno się napaliłem i trochę przeholowałem z dawką , ale piz**e teraz ma niezłą, lecz bąka niezłego puści jak mu dam w dechę.
Pozdrawiam.
Panie kochany gołe silniki 1Y z T2 i AAZ nie różnią się niczym ponieważ w T2 były przystoswane do zwiększonych obciązeń.vw_vandal pisze:Patrzyłem po katalogach i różnica podstawowa jest taka że TD ma inne tłoki i pierścienie i one na pewno są przystosowane do większego ciśnienia jakie zapodaje turbina !! Nie mówie że sie nie da ale ile taki silnik wytrzyma, właściciel będzie musiał pilnować się !! Zróbcie takiego moda i wypowiedzcie się po 40 tyś.arek wamej pisze:Jak pan taki mądry to niech wymieni różnice między 1Y a AAZ.
Moim zdaniem jak się zakłada turbo to że to turbo będzie się używało a nie dla tego aby było !!!
A różnica w tłokach to wycięcia na dysze natryskowe oleju tylko że w silnikach 1.6 wysokoprężnych.
- vw_vandal
- Forum Master
- Posty: 1818
- Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
- Lokalizacja: Świerzno
- Kontakt:
arek wamej, nie będę się z tobą kłucił ja pisze że teoretycznie się różnią, nie mam tych silnków przed oczami, a katalogi mówią że się różnią i nie tylko jakimiś tam wycięciami !! Według katalogu w 1.9 D w tłoku są inne swożnie niż 1.9 TD. Może bloki silnika są takie same ale w TD tłok musi wytrzymać sprężone ciśnienie, które zapoda turbina. I przecież rozpatrujemy 1.9D i 1.9TD z Mk3 i naprawdę bez nerwów
Lukas-182, przerobił JP i śmiga ale ja bym tego nie zrobił i po prostu sprzedałbym diesla i zakupił TD
Lukas-182, przerobił JP i śmiga ale ja bym tego nie zrobił i po prostu sprzedałbym diesla i zakupił TD
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]
Racja na potwierdzenie zdjęci, poza tym w TD i TDI musza byc 2 wentylatory chłodnicy i czujnik poniewaz w tym silniku nawet w korku powinna byc temp. 90st. wentylatory na chwilke co kilka sekund sie właczaja aby utrzymac temp. 90st. , w 1Y tego nie ma - chyba ze 1Y ma klimę to takie wentylatorki ma.vw_vandal pisze:arek wamej, nie będę się z tobą kłucił ja pisze że teoretycznie się różnią, nie mam tych silnków przed oczami, a katalogi mówią że się różnią i nie tylko jakimiś tam wycięciami !! Według katalogu w 1.9 D w tłoku są inne swożnie niż 1.9 TD. Może bloki silnika są takie same ale w TD tłok musi wytrzymać sprężone ciśnienie, które zapoda turbina. I przecież rozpatrujemy 1.9D i 1.9TD z Mk3 i naprawdę bez nerwów
Lukas-182, przerobił JP i śmiga ale ja bym tego nie zrobił i po prostu sprzedałbym diesla i zakupił TD
inne jest ciśnienie otwarcia wtryskiwacza
[ Dodano: Czw 26 Kwi, 2007 ]
Wydaje mi sie ze różnica w sworzniach jest zasadna. Np. w D i TD zawory sa 8-semki w TDI MK IV mimo ze jest wyzsza moc to sa 7-demki i z opinii mechaników wynika, zę w MK III nie zdażało się zeby zawory pękały, albo zdażało sie bardzo żadko , a w MK IV cię to zdaża i nie tak żadko, wiec ta róznica może mieć znaczenie przy uturbieniu silnika wolnossacego. Po coś to jednak wymiślili.
cześć
mam silnik jak w opisie, mam natryski oleju na denka tłoków
i teraz tak
1,6 td+ic ma moc 80 KM
1,9 td ma przy większej pojemności 75 KM
chciałbym zrobić ze swojego lekko ponad 80 i teraz pytanie czym tkwi sukces mocy 1,6td
czyli czy mam montować pompę+wtryski+turbo od AAZ i coś trzeba przy nim pozmieniać np. boost pin, czy kupować klamoty od 1,6 td? 1,6 ma wydajniejsze turbo lub pompę? aha, będzie też intercooler
aha jeszcze jedno pytanie, powrót oleju z turbiny wchodzi do miski olejowej?
mam silnik jak w opisie, mam natryski oleju na denka tłoków
i teraz tak
1,6 td+ic ma moc 80 KM
1,9 td ma przy większej pojemności 75 KM
chciałbym zrobić ze swojego lekko ponad 80 i teraz pytanie czym tkwi sukces mocy 1,6td
czyli czy mam montować pompę+wtryski+turbo od AAZ i coś trzeba przy nim pozmieniać np. boost pin, czy kupować klamoty od 1,6 td? 1,6 ma wydajniejsze turbo lub pompę? aha, będzie też intercooler
aha jeszcze jedno pytanie, powrót oleju z turbiny wchodzi do miski olejowej?
Ostatnio zmieniony pn lis 17, 2008 19:31 przez żubr, łącznie zmieniany 1 raz.
Na forum jest jeden z najdłuższych tematów właśnie o tym dlaczego AAZ ma tylko 75KM.
Ostatnio zmieniony pn lis 17, 2008 23:34 przez Tomallus, łącznie zmieniany 1 raz.
Jetta A2 1.6TDic 80KM; 1,2 bara; MBC; mod z LDA; govmod była
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 138 gości