Szybko migające kierunkowskazy (diodowe)
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Szybko migające kierunkowskazy (diodowe)
Witam!!!
Jak w temacie zakupiłem kierunki diodowe i wszystkie zaczeły szybko migać, walczył już ktoś z was z tym?? Jakieś oporniki dawać czy cuś??
Pozdrawiam!!!
			
									
									Jak w temacie zakupiłem kierunki diodowe i wszystkie zaczeły szybko migać, walczył już ktoś z was z tym?? Jakieś oporniki dawać czy cuś??
Pozdrawiam!!!
Witam.
Kierunkowskazy diodowe pobierają dużo mniejszy prąd.Dlatego przy pracy
z normalnym przerywaczem mrugają jak przy spalonej jednej żarówce.
Jeśli obciążysz dodatkowymi oporami to nie masz żadnej oszczędności
prądu .Masz dwa wyjścia : zmienić przerywacz, albo zmierzyć prąd
policzyć opornik i go kupić albo nawinąć.
Andrzej.
			
									
									Kierunkowskazy diodowe pobierają dużo mniejszy prąd.Dlatego przy pracy
z normalnym przerywaczem mrugają jak przy spalonej jednej żarówce.
Jeśli obciążysz dodatkowymi oporami to nie masz żadnej oszczędności
prądu .Masz dwa wyjścia : zmienić przerywacz, albo zmierzyć prąd
policzyć opornik i go kupić albo nawinąć.
Andrzej.
- marek2907
 - VWGolf.pl Killer

 - Posty: 2610
 - Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
 - Lokalizacja: Ostrołęka
 - Kontakt:
 
to właśnie jest dziwnez normalnym przerywaczem mrugają jak przy spalonej jednej żarówce.
wczoraj zrobiłem taką próbę i wyjąłem żarówkę od kierunku z tylnej lampy a kierunkowskaz dalej migał powoli
[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
						:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
- Paweł Marek
 - V.I.P.

 - Posty: 26259
 - Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
 - Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
 
Bo dioda świecąca nie przewodzi niskiego prądu z omomierza. Musisz każdy kabel kierunków połączyć z masą opornikiem takim jak mają dwie żarówki połączone równolegle (jakieś pół oma) opornik będzie się grzał i w ogóle bez sensu takie rozwiązanie. Lepiej diodowe żarówki do postojówek użyj.
			
									
									Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
						A nie braliście pod uwagę przeróbki przerywacza? Prąd mierzony jest na szeregowym rezystorze o niewielkiej wartości(może być cienka blaszka, drucik, rezystor metalizowany). Stąd brany jest spadek napięcia - przy mniejszym prądzie zbyt mały i sterowniczek mruga szybciej. Trzeba spowodować większy spadek napięcia - najprościej większym rezystorkiem - wartość dobieramy doświadczalnie. Tak bym to widział. 
Potrzebne materiały - garść różnych rezystorów, lutownica, wkrętak, może miernik - no i oczywiście elektronik.
 
Jest jeszcze jedna opcja - skołować uszkodzony przerywacz (potrzebna podstawa) i zainstalować zamiast oryginalnych flaków zestaw do samodzielnego montażu (Jabel, Nord elektronik itp.) - poradzi sobie chyba każdy. Wada - brak bierzącej kontroli sprawności wszystkich żarówek.
pzdr
			
									
									Potrzebne materiały - garść różnych rezystorów, lutownica, wkrętak, może miernik - no i oczywiście elektronik.
Jest jeszcze jedna opcja - skołować uszkodzony przerywacz (potrzebna podstawa) i zainstalować zamiast oryginalnych flaków zestaw do samodzielnego montażu (Jabel, Nord elektronik itp.) - poradzi sobie chyba każdy. Wada - brak bierzącej kontroli sprawności wszystkich żarówek.
pzdr
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 95 gości




