Czy po wymianie sondy trzeba regulowac sklad mieszanki??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

HUBERT GTI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn kwie 23, 2007 00:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Czy po wymianie sondy trzeba regulowac sklad mieszanki??

Post autor: HUBERT GTI » śr kwie 25, 2007 22:23

Witam! Mam pytanie czy po wymianie Sondy Lambda koniecznoscia jest regulacja skladu mieszaki?? Ostatnio pojechalem swoim MK3 2.0 GTI na regulacje silnika, ustawiono mi zaplon, a przy komputerowym badaniu wyszlo ze Sonda nie dziala! Mechanik odlaczyl Sonde (wtyczke) i wyregulowal sklad mieszanki bez sondy na analizatorze spalin! I wlasnie czy teraz jak juz mam zalozona dzialajaca sonde wystarczy samo skasowanie bledu z ECU, czy przydalo by sie jeszcze raz przeregulowac mieszanke???

Dodam ze objawy jakie mam to szarpanie i przydlawia sie podczas przyspieszania, mianowicie przy raptownym wcisnieciu pedalu gazu - objaw przypomina zalewanie sie silnika zbyt bogata mieszanka! Dodam ze wczesniej kiedy jezdzilem bez Sondy tez to bylo, a myslalem ze to wina wlasnie tego! Niestety po wymianie sondy, sprawdzeniu jej na kompie czy napewno dziala niby jest okey, bledow na kompie nie ma........ a problem dalej jest!! Sam juz nie wiem dlaczego tak sie dzieje???



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » śr kwie 25, 2007 22:28

komputer benzynowy ustala skład mieszanki między innymi na podstawie sygnałow płynących z sondy lambda
podkreślam komputer
regulować skład mieszanki mozna przy zasilaniu gaźnikowym ale nie przy wtrysku
ja raczej sprawdził bym układ zapłonowy i czujnik położenia przepustnicy i
przepływomierz powietrza


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Awatar użytkownika
S1BART1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 20:25
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: S1BART1 » śr kwie 25, 2007 22:32

Przy odpietej sadzie autko napewno bedzie wiecej palilo

Jak podepniesz nowa nie musisz regulowac zadnego skladu mieszanki

Dawke paliwa reguluje ECU na podstawie odczytow z sondy i wielu jednostek wykonawczych (czujnik temp. wody ,przeplywka, itd)



Awatar użytkownika
DaroS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: sob gru 04, 2004 10:42
Lokalizacja: Wodzislaw
Kontakt:

Post autor: DaroS » śr kwie 25, 2007 22:43

Wymien sonde na nowa i przejedz sie pozniej na analizator spalin. Jak sonda bedzie ok i zaplon dobrze ustawiony to powinno byc ok.



HUBERT GTI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn kwie 23, 2007 00:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: HUBERT GTI » czw kwie 26, 2007 01:10

No wlasnie!! Panowie pisaliscie ze powinienem sprawdzic m.in. przeplywomierz!! A mi wlasnie chodzi o to czy powinno sie wyregulowac ta srubke ampulowa przy przeplywomierzu co wczesniej mechanik krecil cos nia i patrzyl na analizator spalin????? I jeszcze jedno jak mozna sprawdzic ten czujnik polozenia przepustnicy?? I jaki on ma wplyw na prace silnika??



stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » czw kwie 26, 2007 05:50

Proponuje żebyś sam nie ruczał TPS (czujnik położenia przepustnicy). Jeśli auto dobrze działa to lepiej mu nie pomagać. Pojedz na analize spalin i tyle. Aaa i po zamontowaniu nowej sondy zrestartuj kompa :D czyli zdejmij kleme z aku na 30 min.


VR6 + STAG 300

Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » czw kwie 26, 2007 07:14

Dokładnie tak - po wymianie sondy wystarczy jak zresetujesz ECU.


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

HUBERT GTI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn kwie 23, 2007 00:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: HUBERT GTI » czw kwie 26, 2007 13:46

Ok rozumiem ze komputer sam ustala sklad mieszanki!! Ale mam pytanie do czego jest ta sruba ampulowa regulacyjna u mnie na przeplywomierzu powietrza??????? Bo slyszalem od mechanika ze to sruba regulacji przeplywu wlasnie i ma wplyw na sklad mieszanki!! I czy przez zla regulacje w tym miejscu moge miec szarpanie przy przyspieszaniu?? Pomocy...............



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw kwie 26, 2007 16:13

HUBERT GTI pisze:Ok rozumiem ze komputer sam ustala sklad mieszanki!! Ale mam pytanie do czego jest ta sruba ampulowa regulacyjna u mnie na przeplywomierzu powietrza???????
od niczego w twoim aucie. Zapewne masz przepływkę od II-ki na wtrysku digifanta, ktora taką regulację miała. Zobacz na numer na przepływce czy ma literę na kocću czy nie (numery są takie same). Mam nadzieję że piszemy o tym samym, że masz silnik 2E ze starą przepływką klapkową?

[ Dodano: Czw Kwi 26, 2007 4:16 pm ]
A mechanik regulując tym delikatnie mówiąć ci rozregulował. Jeśli ustawił tak mieszankę to teraz przy nowej sondzie będzie ona za uboga, prawdopodobnie sonda nie bedzie działać wcale i podawać napięcie bliskie 0,2V. Mieszanka musi być wzbogacona w aucie z sonda i katalizatorem, bo co będzie się w katalizatorze dopalało i go rozgrzewało?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
PIETRASZEK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt kwie 17, 2007 18:29
Lokalizacja: wlkp.
Kontakt:

Post autor: PIETRASZEK » czw kwie 26, 2007 17:32

a kto wie jaki wplyw ma wyproznienie kata na sonde??


VW-RULEZ :)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw kwie 26, 2007 17:44

Żaden w tym silniku na 100 procent, sam wypróżniłem. Ponieważ sonda w 2E jest w kacie to wspawanie w niego rurki lub wywalenie go niesie za sobą konieczność przespawania gniazda sondy bliżej silnika.
Z kolei robi się wydech troszkę nieprzyjemny w brzmieniu jak się pustą puszkę zostawi. Więc jak chcesz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

HUBERT GTI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn kwie 23, 2007 00:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: HUBERT GTI » sob kwie 28, 2007 18:47

Paweł Marek pisze:
HUBERT GTI pisze:Ok rozumiem ze komputer sam ustala sklad mieszanki!! Ale mam pytanie do czego jest ta sruba ampulowa regulacyjna u mnie na przeplywomierzu powietrza???????
od niczego w twoim aucie. Zapewne masz przepływkę od II-ki na wtrysku digifanta, ktora taką regulację miała. Zobacz na numer na przepływce czy ma literę na kocću czy nie (numery są takie same). Mam nadzieję że piszemy o tym samym, że masz silnik 2E ze starą przepływką klapkową?

[ Dodano: Czw Kwi 26, 2007 4:16 pm ]
A mechanik regulując tym delikatnie mówiąć ci rozregulował. Jeśli ustawił tak mieszankę to teraz przy nowej sondzie będzie ona za uboga, prawdopodobnie sonda nie bedzie działać wcale i podawać napięcie bliskie 0,2V. Mieszanka musi być wzbogacona w aucie z sonda i katalizatorem!

To skoro mechanik zaczal mi grzebac przy tej srubce na przeplywomierzu to mam teraz OGROMNY PROBLEM!!!! BO ROZREGULOWAL MI PRZEPLYWOMIERZ A NIKT NIE MA POJECIA JAK TA SRUBKA POWINNA BYC STANDARDOWO USTAWIONA DLA MOJEGO SILNIKA(2.0 GTI 8V 2E) I MOWIA ZE CZEKA MNIE WYMIANA PRZEPLYWOMIERZA!!! BARDZO BARDZO PROSZE ZEBY KTOS MI POMOGL, MOZE WIECIE JAK TO TRZEBA USTAWIC??? Chodzi o ampulowa srubke przy przeplywomierzu ,ktorej w moim silniku nie wwolno zmieniac ustawien z fabrycznych bo w przeciwnym razie zakloca to prace komputera ECU i dobor odpowiedniego skladu mieszanki!!



stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » pn kwie 30, 2007 18:44

Pojedz na stacje diagnostyczną gdzie mają analizator i cierpliwość, daj panu klucz ampulowy do ręki i powiedz żeby ustawił. Innego sposobu nie widzę, tym bardziej o ustawianiu na oko.


VR6 + STAG 300

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn kwie 30, 2007 19:05

stempel72 pisze:Pojedz na stacje diagnostyczną gdzie mają analizator i cierpliwość, daj panu klucz ampulowy do ręki i powiedz żeby ustawił. Innego sposobu nie widzę, tym bardziej o ustawianiu na oko.

z tym zastrzeżeniem że pomiar spalin ma być w rurce na prawo od wtrysku, zaślepionej niebieskim korkiem, oraz warto byłoby to połączyć z analizą wykresu sondy lambda na oscyloskopie, inaczej może być ciężko. Ja bym jeszcze próbował na oko metodą prób i błędów. Ewentualnie sczytać od kogoś z dobrą przepływką w 2E wskazania między pinami 2 i 3 przepływki. Wskazania sa podobne w położeniach skrajnych przepływki, w środkowym położeniu przepływki mniej więcej osiągają szczyt (kształt pojedyńczej fali na wykresie)

[ Dodano: Pon Kwi 30, 2007 7:08 pm ]
HUBERT GTI pisze:Chodzi o ampulowa srubke przy przeplywomierzu ,ktorej w moim silniku nie wwolno zmieniac ustawien z fabrycznych bo w przeciwnym razie zakloca to prace komputera ECU i dobor odpowiedniego skladu mieszanki!!
pisałem: masz nie mieć tej śróbki wcale, to jest przepływka od dwójki, nie wiem czy ma te parametry co trzeba, ale skoro działało wcześniej to musi się dać ustawić.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 285 gości