Olej w filtrze powietrza+stuki w silniku
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Olej w filtrze powietrza+stuki w silniku
Przy wymianie filtra powietrza zauważyłem gromadzący się na nim olej samochód ma przejechane 90000km (przebieg autentyczny) rok 2000 benzyna 1,6. Ponadto od jakiegoś czasu słychać dochodzące z silnika stuki które są coraz głośniejsze do tego jakiś czas temu zapaliła się lampka EPC. Może tych wszystkich przypadków nie należy łączyć ale zbiegły się praktyczni e w jednym czasie. Czy ktoś przerabiał tego typu problem? Proszę o pomoc.
-
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: pn kwie 23, 2007 00:56
- Lokalizacja: Świdnik
- Kontakt:
Przebieg niski wiec to dla mnie bardzo dziwne, ale przyczyny w zasadzie jestem pewien! Mialem to samo u ojca w MK2! Olej w filtrze = przyczyna prosta = pierscienie tlokowe puscily! A jak cos dzwoni czy tam klekocze to tym bardziej wskazuje wlasnie na pierscienie!! Lepiej to zrobic jak najszybciej bo moga porysowac gladz cylindrow! Zwlaszcza w tym przypadku bo z tak malym przebiegiem nie mozliwe jest zeby byly w naturalny sposob zuzyte, ale logiczne jest ze sa uszkodzone i dlatego moze byc gorzej!
Zapomniana odma
Porady / Warto wiedzieć
03.04.2006 Liczba odwiedzin: 3555
Odpowietrzenie skrzyni korbowej popularnie nazywane odmą pełni bardzo ważną rolę w silniku. Uszkodzenie tego elementu może spowodować awarię jednostki napędowej.
W skrzyni korbowej, czyli kadłubie silnika, pod tłokami powstaje nadciśnienie w wyniku przedostawania się powietrza lub gazów spalinowych z komory spalania. Do prawidłowej pracy silnika potrzebne jest odpowietrzenie, które kieruje nagromadzone gazy z powrotem do cylindrów. Niedrożność odpowietrzenia pojawia się w odstojniku i usterka ta najczęściej Fot. Ryszard Polit występuje w wyeksploatowanych silnikach z powodu dużej ilości gazów przedmuchowych. Na gromadzenie się osadów wpływ ma także częstotliwość wymiany oleju i jego jakość. Im lepszy tym parowanie oleju mniejsze, a więc i ilość oparów mniejsza.
W przypadku niedrożności odpowietrzenia w skrzyni korbowej bardzo szybko tworzy się nadciśnienie i olej wyrzucany jest z silnika przez najsłabszy element - uszczelnienia. Jeśli uszczelniacz został wypchnięty z gniazda, możemy być prawie pewni, że jest to wina zatkanego odpowietrzenia i wymiana samego uszczelniacza niewiele pomoże, gdyż usterka pojawi się ponownie. Wymiana uszczelniacza może być bardzo kosztowana, ponieważ oprócz uzupełnienia oleju dochodzi jeszcze koszt uszczelniacza i robocizna, która może wynieść nawet 800 zł, jeśli uszkodzony jest uszczelniacz od strony skrzyni biegów.
O zatkaniu odmy świadczy także wypchnięty bagnet do sprawdzania poziomu oleju.
Sprawdzanie stanu odpowietrzenia skrzyni korbowej jest niestety przez wielu mechaników pomijane i bagatelizowane. Dopiero gdy dochodzi do usterki sprawdzają ten element i to nie od razu. Diagnoza odmy nie zajmuje dużo czasu, a wykrycie niedomagania przed całkowitym zatkaniem pozwoli na uniknięcie niepotrzebnych kosztów.
Kłopoty z drożnością odpowietrzenia mogą pojawić się także w nowych silnikach i dają znać o sobie przeważnie podczas zimy. Powodem jest gromadząca się wilgoć, która miesza się z olejem i osadza w odpowietrzeniu. Wówczas nawet niewielki mróz może całkowicie zatkać przepływ. Zjawisko to pojawia się najczęściej podczas jazdy na krótkich odcinkach i przy niedogrzanych silnikach. Aby uniknąć zamarzania, należy wykonywać co jakiś czas dłuższą jazdę. Silnik osiągnie wówczas odpowiednią temperaturę i nagromadzone osady odparują.
Niektórzy kierowcy, aby pozbyć się problemu zatykania odmy, gazy ze skrzyni korbowej kierują bezpośrednio do atmosfery i niestety powodują dodatkowe zanieczyszczenie środowiska. Jest to również działanie niezgodne z prawem i kierowcy z tak przerobionym silnikiem narażają się na mandat oraz negatywny wynik badania technicznego.
Autor: Grzegorz Burda
Porady / Warto wiedzieć
03.04.2006 Liczba odwiedzin: 3555
Odpowietrzenie skrzyni korbowej popularnie nazywane odmą pełni bardzo ważną rolę w silniku. Uszkodzenie tego elementu może spowodować awarię jednostki napędowej.
W skrzyni korbowej, czyli kadłubie silnika, pod tłokami powstaje nadciśnienie w wyniku przedostawania się powietrza lub gazów spalinowych z komory spalania. Do prawidłowej pracy silnika potrzebne jest odpowietrzenie, które kieruje nagromadzone gazy z powrotem do cylindrów. Niedrożność odpowietrzenia pojawia się w odstojniku i usterka ta najczęściej Fot. Ryszard Polit występuje w wyeksploatowanych silnikach z powodu dużej ilości gazów przedmuchowych. Na gromadzenie się osadów wpływ ma także częstotliwość wymiany oleju i jego jakość. Im lepszy tym parowanie oleju mniejsze, a więc i ilość oparów mniejsza.
W przypadku niedrożności odpowietrzenia w skrzyni korbowej bardzo szybko tworzy się nadciśnienie i olej wyrzucany jest z silnika przez najsłabszy element - uszczelnienia. Jeśli uszczelniacz został wypchnięty z gniazda, możemy być prawie pewni, że jest to wina zatkanego odpowietrzenia i wymiana samego uszczelniacza niewiele pomoże, gdyż usterka pojawi się ponownie. Wymiana uszczelniacza może być bardzo kosztowana, ponieważ oprócz uzupełnienia oleju dochodzi jeszcze koszt uszczelniacza i robocizna, która może wynieść nawet 800 zł, jeśli uszkodzony jest uszczelniacz od strony skrzyni biegów.
O zatkaniu odmy świadczy także wypchnięty bagnet do sprawdzania poziomu oleju.
Sprawdzanie stanu odpowietrzenia skrzyni korbowej jest niestety przez wielu mechaników pomijane i bagatelizowane. Dopiero gdy dochodzi do usterki sprawdzają ten element i to nie od razu. Diagnoza odmy nie zajmuje dużo czasu, a wykrycie niedomagania przed całkowitym zatkaniem pozwoli na uniknięcie niepotrzebnych kosztów.
Kłopoty z drożnością odpowietrzenia mogą pojawić się także w nowych silnikach i dają znać o sobie przeważnie podczas zimy. Powodem jest gromadząca się wilgoć, która miesza się z olejem i osadza w odpowietrzeniu. Wówczas nawet niewielki mróz może całkowicie zatkać przepływ. Zjawisko to pojawia się najczęściej podczas jazdy na krótkich odcinkach i przy niedogrzanych silnikach. Aby uniknąć zamarzania, należy wykonywać co jakiś czas dłuższą jazdę. Silnik osiągnie wówczas odpowiednią temperaturę i nagromadzone osady odparują.
Niektórzy kierowcy, aby pozbyć się problemu zatykania odmy, gazy ze skrzyni korbowej kierują bezpośrednio do atmosfery i niestety powodują dodatkowe zanieczyszczenie środowiska. Jest to również działanie niezgodne z prawem i kierowcy z tak przerobionym silnikiem narażają się na mandat oraz negatywny wynik badania technicznego.
Autor: Grzegorz Burda
- daniel2505
- Użytkownik
- Posty: 291
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 18:39
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Po prostu ściągasz koniec odmy i musi tamtedy dmuchać. Jak nie czujesz żadnego podmuchu, albo słaby to znaczy że gdzieś masz przytkaną odmę. JA po zimmie wymieniłem uszczelke pod pokrywa zaworów i prewencyjnie przeczyściłem odmę. A było z czego czyścić. Po zimie węże były zapchane szlamem i wogóle. Warto czyścić bo gadałem z kumplem który mechanikiem. Mówił ze tej zimy nie było tak xle ale poprzedniej kiedy były ostre mrozy mieli kilka samochodów z rozwalonymi uszczelnieniami przez zapchane odmy. Co do tego oleju w filtrze to wcale nie powinno go tam być odma puszcza tam gaz śladowe ilości oleju moga się tam dostać ale nie jakieć duze dawki (chyba że w maluchy tam filtr zawsze był mokry). Ja miałem podobny ale bardziej drastyczny objaw w Peugeocie TD. Żygało i to strasznie olejem do filtra, leciał z niego biały dym, silnik chodził jakby ktoś do niego gwoździ nasypał. Okazało się ze pękł tłok i szarpnęło mnie zdrowo po kieszeni. Myślę że jeśli miałbyś wywalone pierścienie to widziałbys duży ubytek oleju, stukanie to raczej problemk z panewka i jeszcze ze 100 innych powodów. Podjedź do jakiegoś znajomego niech posłucha i się wypowie. nie ma co się martwić na zapas.tomek12 pisze:Po podłączeniu do kompa okazało się, że EPC świeci od uszkodzonego czujnika hamulca - ciekawe!
A jak można sprawdzić czy odma działa prawidłowo?
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=123919/]Mój zielony VARIANT[/url]
no i czemu się dziwisz? Hamujesz silnikiem? To zamykasz przepustnicę, odma odprowadza nadmiatr gazów ze skrzyni korbowej - do kolektora nie wejdą bo przepustnica zamknieta to idą w kierunku filtra. Teraz pytanie jak duzo tego oleju, jak tylko zabrudzenie to nie problem a jak dużo to juz mamy problem z separacja oleju (odma) albo ze zbyt dużą ilością gazów w skrzyni korbowej (pierścienie, uszczelniacze)jest jeszcze jedna mozliwość - zimą mogło przytykać odmę a potem jak zrobiło się cieplej moze przerzuciło to co się uzbierało.tomek12 pisze:Przy wymianie filtra powietrza zauważyłem gromadzący się na nim olej
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 88 gości