Wymiana 1,9 TD na 1,9 TDI

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » wt kwie 19, 2005 21:51

co racja to racja z ta przekładka w mk3
ktos chce miec tanim kosztem TDi i tak jak napisales mija sie z celem to troche

dawka paliwa nieda ci 10km
IC napewno cos daje mocy
dlaczego w TDi PD wsadzaja wieksze IC????

gdzies na forum jest nawet sam ten link dałem ze zakładajac IC i zwiekszajac dawke paliwa w mk3 osiaga sie moc okolo 90km z 75
wiec musi cos byc w tym IC



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » wt kwie 19, 2005 21:54

zreszat w sobote zakładac bede Ic to zobacze na własnej skorze czy cos to da czy trzeba zwiekszac dawke paliwa
ale chyba ja i tak mam przestawiona pompe bo jak mu przyłoze to dymi na czarno dosc obficie



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt kwie 19, 2005 22:11

Krzylu pisze: dlaczego w TDi PD wsadzaja wieksze IC????
Bo auto ma wiekszy apetyt na powietrze :), ale z tego co pamiętam w 130 i 150 ps IC są takie same - różnią się natomiast średnicą rur dolotowych - pozatym przy modyfikacji IC zmienia się równiez soft - czyli IC + dawka paliwa są kluczem do sukcesu. Krzylu niech no ten IC da 5 koni, ale to są rozważania czysto akademickie. Podniecanie sie tym że auto ma 75 czy 90 koni, to podniecanie się marketingiem. Bo cóz to znaczy że ja mam 90ps - ano to że te 90ps mam przy 4000obr i w tym momencie staje się oczywiste, że ta wartość przekłada się tylko i wyłącznie na V-max.
Na 'zbieranie się' auta ma natomiast wpływ moment obrotowy - a właściwie jego charakterystyka. Zastosowanie wydajnego IC może na tą charakterystykę wpłynąć - tak samo jak modyfikacje elektroniczne, jednak nalezy pamiętać że zmieniając pewne elementy (lub wartości w kompie) wpływamy na charakterystykę momentu w obie strony - czyli - tu coś dodamy, ale kosztem czegoś w innym miejscu. Dlatego każde modyfikacje należało by stwierdzic na hamowni. A stwierdzenie że IC daje np 5ps mocy więcej to zwykłe pitu-pitu. :grin:


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt kwie 19, 2005 22:16

Krzylu pisze:zreszat w sobote zakładac bede Ic to zobacze na własnej skorze czy cos to da czy trzeba zwiekszac dawke paliwa
ale chyba ja i tak mam przestawiona pompe bo jak mu przyłoze to dymi na czarno dosc obficie
no to warto by przy tej pompie grzebnąć, bo to niezdrowe - i nie mam tu na myśli ekologii :)

http://www.forum.tdi-tuning.pl/viewtopi ... ntercooler


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » wt kwie 19, 2005 22:40

sprawdzalem dzis wszystkie parametry pompy i jest ustawiona idealnie
zobacz na moment obrotowy w 1.6TD JR a w 1.6TD SB
roznia sie 133 i 153Nm
czyli jest roznica
jest tam inna turbina ale cisnienie jest takie same czyli waha sie od 0.6 do 0.8bara
w zaleznosci od zastosowanej turbiny

zreszta ja mam turbo firmy KKK a z tego co mi wiadomo to takiej chyba nie przeiwdywali do 1.6TD
bynajmniej mi o tym nic niewiadomo moze sie yle ale niespotkalem sie z taka turbina

pozatym wyjmij u siebie IC i zobacz czy niebedzie roznicy????
napewno bedzie
moj dziadek ma SB w T3 i przez pewien czas jezdzil bez IC i auto bylo mułowate(na ta wage innego okreslenia niema) jak zalozył IC czuc ze ten ogorek zaczal sie lepiej zbierac 120-130kmh to zaden problem dla tego auta
takze musi cos byc w tym
jestem tego samego zdania co ty ze obnizajac temperature powietrza usprawnia sie silnik poprostu jest to "zdrowsze dla niego"
ale skoro ma 70km w standarcie to dlaczego SB ma 80???
wychodziły tez 1.6TD sport ktore mialy 85km i to co ktos tutaj pisal ze roznica w mocy spowodowana jest własnie przez IC

najlepiej jechac shamowac auto tylko ze umnie w Szczecinie to raczej ta co jest to nadaje sie do Poldixow i innych wynalazkow a nie do normalnych aut
tak mozemy polemizowac sporo czasu wiec jak zaloze to bede wiedzial czy jest roznica czy niema
chociaz nie spodziewam sie przyrostow niewiadomo jakich poprostu chcem zobaczyc czy cos to zmieni

pozdrooo



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » wt kwie 19, 2005 22:44

co do dymienia to co napisal MAsters to jest prawda ale jak widzailem na swojej pompie wtryskowej to jest nalepka znanej firmy ktora regeneruje pompy w moim city i spotkalm sie z opinia ze oni wlasnie tez cos grzebia w dawce paliwa przy regeneracji pompy
takze nie sadze zeby przesadzili
z dawka

zreszta moj ma 385tys km przebiegu lata jak burza

niedługo bede musail mu wymienic pierscienie i bedzie dalej smigal jak szalony :hmm:



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt kwie 19, 2005 22:55

Zgadza się róznią się momentem, pozostałe parametry bez zmian (przynajmniej za www.doppel-wobber.de, jest tam też silnik MF, który ma ten sam moment co JR ale 100obr nizej - ciekawe czym te się różnią. Moim zdaniem różnica będzie w dawce paliwa - a IC to wspomaga.

Co do pomysłu wyjęcia u mnie IC to raczej nie jest trafiony, bo niestety u mnie całym układem steruje ECU i wyjęcie IC spowoduje wzrost temp dolotu i co za tym idzie zmniejszenie dawki paliwa - efekt będzie wiadomy. W T3 o którym piszesz skoro był IC to i dawka paliwa była ustawiona z jego uwzględnienim - wyjęcie spowodowało mułowatość i pewnie dymienie.

Spróbuje odwrócić kota ogonem:

chcąc zwiększyć moc silnika zwiększając dawkę paliwa trzeba dostarczyć więcej powietrza - IC nadaje się do tego jak mało co :)


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » wt kwie 19, 2005 23:10

dobra zaloze najpierw bez podkrecania dawki i zobacze jakie sa roznice
jezeli bedzie słabszy niz normalnie podkrecimy dawke paliwa i zobaczym jak bedzie sie zbieral

pozatym sam napisales ze jednak wyjecie spowoduje zmniejszenie dawki i zarazem spadnie moc i czym to jest spowodowane???
brakiem IC wiec przydatny jest i cos daje
zreszta TDI pali 5L to jak zmniejszysz dawke paliwa to powinien ci palic 4L????

Tdi a zwykle TD to dwa odrebne swiaty dlatego moga sie roznic wlsnie takimi elementami

no nic niema co sie spierac
oby do soboty



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt kwie 19, 2005 23:31

Krzylu pisze:
pozatym sam napisales ze jednak wyjecie spowoduje zmniejszenie dawki i zarazem spadnie moc i czym to jest spowodowane???
brakiem IC wiec przydatny jest i cos daje
U mnie zmniejszenie dawki będzie spowodowane zwiększeniem temperatury powietrza - ECU mierzy temp. powietrza i paliwa i modyfikuje mapę odpowiedno do tych parametrów, dobierając optymalny skład mieszanki, zupełnie inaczej to się odbywa w zwykłym TD z pompą sterowaną mechanicznie. Tu dawka jest chyba uzalezniona tylko od otwarcia przepustnicy?


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » wt kwie 19, 2005 23:48

dokładnie mechanicznie sie wszystko odbywa
niema doboru dawki ona jest ustalona z gory przez producenta lub przez pompiarza(regeneracja) w tym linku co podales masz doskonale to opisane gdzie i od czego jest to uzaleznione
--->od tej srubki to jest regulacja dawki
w w TD masz taki wezyk idacy z kolektora ssacego do turbiny i tym wezem jest podawane podcisnienie ktore wymusza zwiekszane dawki paliwa zalezne od zwiekszania obrotow
ustawienia fabryczne sa zaplombowane i tak ma byc az sie nie skonczy pompa i niem tutaj zadnego doboru zaleznego od temperatur i innych czynikow jak w tdi czyli prosta konstrukcja nie tak zaawansowana jak TDI ale rownie niezawodna
tylko ze nie tak rozwojowa jak TDi
niestety nie te czasy ale tez rokłada benzyniaki :hmm:

ostanio pewien mechanik chwalil sie ze w silniku TDi padła pompa i zalozy zwykla pompe od 1.9TD
i chodził bez problemu
czy to wogule mozliwe?? spierał sie ze jezdzil taki wynalazek.
teoretycznie jest to niemozliwe(??)
wiem ze jest dobry w mechanice ale zdaje mi sie ze troche przykolorował



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » śr kwie 20, 2005 00:21

Moze i mozliwe - w sumie tu też można podać podciśnienie z kolektora do wysterowania dawki na pompie, ciekawy jestem tylko co na to ECU - jeździć to pewnie będzie tyle tylko że notorycznie w trybie awaryjnym.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 229 gości