Problem ze spalaniem i ogółem dziwne zachowania silnika.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

inside82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 20:54
Lokalizacja: Lubin

Problem ze spalaniem i ogółem dziwne zachowania silnika.

Post autor: inside82 » pn kwie 23, 2007 21:01

Mk3 95r Silnik 1.6 w benzynie 74KW.

Witam, mam kilka problemów związanych z tym że silnikiem, mianowicie pierwszy to spalanie.. na trasie 8.3L przy 100km/h, na mieście różnie, ale licze 10-11L.. problem polega na tym że jak wybiore spalanie na MFA i auto stoi odpalone.. to wskazuje że spalanie nonstop wzrasta, w sensie np. w trakcie jazdy pokazuje mi np. 9L zatrzymam sie i wzrasta.. gdybym go zostawił na godzine to by pewnie wskazywalo 80L i dalej rosło :/, wymieniłem sonde, przewody i świece. Dodam że często jak jest silnik zimny to gdy dochodze do 2500obr, to auto dostaje czkawki, nie takiej dosłownej ze szarpie, tylko przez 3-5sek zachowuje sie tak jakby poprostu paliwa brakło odrazu, a po chwili dostaje natychmiastowo kopa. Przy hamowaniu zdaża sie że silnik przygasa, czyli zamiast spaść do obrotów biegu jałowego, spada niżej i kontrolki przygasają, tak samo sie dzieje gdy zamkne szybe(elektr. oczywiście) również opadają mu obroty. jakbym sie postarał to bym go zgasił za pomoca hamulca i szyb:/.



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » pn kwie 23, 2007 21:14

I - możliwe, ze pompa paliwa do wymiany - podaje zbyt małe ciśnienie

II - możliwe, ze akumulator do wymiany, bądź pomoże tylko przeczyszczenie klem na styku z akumulatorem, abo trzeba byłoby sprawdzić ładowanie alternatora - szczorki są ku końcowi.


Obrazek
Obrazek

inside82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 20:54
Lokalizacja: Lubin

...

Post autor: inside82 » pn kwie 23, 2007 21:29

Apropo 2 odpowiedzi, to faktycznie coś bedzie z ładowaniem, bo aku. leje kwasem, z tym że również niewiem co bedzie powodem, bo aku, jest za mały (mocą) to raz, teraz niewiem czy to alternator.. czy regulator napięcia. Ostatnio na warsztacie podpieli mi auto pod komputer i zupełnie nic niepokazało, w sensie wszystko niby w normie:/.



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » wt kwie 24, 2007 08:44

co do tego przyspieszania i dlawienia sie to podejrzewam lewe powietrze pod podstawa wtrysku


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

lepus82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt wrz 20, 2005 11:50
Lokalizacja: Biała Rawska/Warszawa

Post autor: lepus82 » wt kwie 24, 2007 09:49

hej.

Też miałem takie objawy. Na spadające obroty pomogło czyszczenie przepustnicy. Ale teraz obroty falują lekko (pomiedzy 790-810) i silnik nie równo chodzi.
A co do "czkawki" to pomogła wymiana czyjnika Halla, ale nie na długo, bo znowu to mam. Po wymianie zrobiłem jakieś 100 km i znowu mi przerywa co prawda rzadziej i jest to chwilowe, ale strasznie mnie to denerwuje. Mój mechanior nie wiedział co to jest, a komp nic nie wykazał. Filtry oczywiscie wymienione, kable też.
Jesli to jakoś rozwiąże to dam znać.
pozdrawiam



tdi1982
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: śr mar 14, 2007 11:03
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: tdi1982 » wt kwie 24, 2007 11:00

Witam.
Posiadam Gofera 1.6 na pełnym wtrysku 101koni czyli 74kW i również mam takie objawy jak kolega tzw jak go rano odpalam lub jak stoi dłużej to jak startuję to tak jak by mu na chwile mocy ubywało potrafi szarpnąć czasem nawet przeplata po 0.5km mu to przechodzi.Wymieniłem wszystkie filtry,świece NGK,przewody Beru,sondę Bosch,palec i kopułkę Beru i cały czas to samo.Myślę że to nie wina ładowania bo u mnie jest z tym wporżadku a objawy te same.A tak wogólę to te silniki AFT tak mają że wskazówka od obr. nieco spada jak np.właczone światła czy klima u mnie tak jest ale nie przygasają kontrolki.Sprawdzałem u siebie nawet czujnik tem. ale jest dobry.A u ciebie głośno chodzi pompa paliwa bo u mnie ją słychać.Też byłem na VAG-u i też pokazuje że wszystko ok.Ja w czwartek jeszcze wyczyszczę przepustnicę i te klatki co sterują powietrzem i zobacze co wtedy będzie się działo jak nie pomoże to już nie wiem zostanie tylko pompa paliwa.



Awatar użytkownika
paja
Forum Master
Forum Master
Posty: 1256
Rejestracja: pn sty 08, 2007 13:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: paja » wt kwie 24, 2007 13:06

Z MFA to nie jest problem tylko tak ma być :) Bo to nie jest przecież spalanie chwilowe tylko średnie, a że silnik cały czas bierze paliwo, a dystans nie rośnie więc średnia również idzie do góry.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 404 gości