Nie pali na benzynie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Wodzu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: śr gru 15, 2004 13:07
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Nie pali na benzynie

Post autor: Wodzu » pn kwie 23, 2007 15:13

Witam
Mam pewien problem, od pewnego czasu buczy mi przekaźnik od pompy paliwa i auto nie chce jeździć na benzynie, zakupiłem nowy przekaźnik i jest to samo dziwne jest to ze jak jadę na pełnym gazie i przełączę z LPG na benzynę to jest wszystko ok, przekaźnik sie uspokaja i auto jedzie normalnie ale jak mu tylko troszkę odpuszczę z gazu wszystko znów szaleje i auto gaśnie.
Szukałem na forum ale nigdzie nie znalazłem co może być przyczyną, wiec może ktoś miał podobny problem i wie jak go rozwiązać byłbym wdzięczny.
pozdrawiam



maniek128
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: śr gru 01, 2004 17:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: maniek128 » pn kwie 23, 2007 18:15

Witam. tez mam ten problem nierozwiązany do tej pory, opisałem go tutaj
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=72731.
pozdrawiam.



eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » pn kwie 23, 2007 19:11

Więc tak ja miałem ten sam problem co Wy, oczywiscie rowniez kupilem nowy przekaznik. Pewin elektryk samochodowy powiedział mi że to gdzieś brakuje dobrej masy. Wyczyściłem wszystkie styki masowae jakie udało mi sie odnalezc (przy silniku, skrzynce z bezpiecznikami, komputereku samochodowym itp), potem pociagnąłem dodatkowy przewód masowy na silnik i wtrysk i... Problem zniknął. Nie wiem jednak ktory z tych stykow masowych byl przyczyna ciaglego pstykania przekaznika.



Awatar użytkownika
Wodzu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: śr gru 15, 2004 13:07
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Wodzu » pn kwie 23, 2007 20:39

tak wiec jutro po pracy zaczynam czyścić wszystkie złącza masowe, zobaczymy co z tego wyjdzie.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn kwie 23, 2007 21:07

Zacznij od tych przy skrzynce bezpieczników po lewej, oraz obejrzyj wtyczkę z tyłu skrzynki łączącą wiązkę od komputera silnika ze skrzynką. W starszych do 89 na środku skrzynki u dołu lub góry nie pamiętam dokładnie, w nowszych górny rząd ósma wtyczka od strony pasażera (G1). Jak nie pomoże trzeba obejrzeć połączenie od kompa do skrzynki. Czyli wtyczka przy kompie, wtyczka przy skrzynce ta co napisałem, sam przewód(czerwono żółty).


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Wodzu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: śr gru 15, 2004 13:07
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Wodzu » wt kwie 24, 2007 18:11

Siedząc dziś przy aucie i grzebiąc w tych kablach szukając przyczyn wariowania tego przekaźnika, kumpel wpadł na pomysł ze jeżeli gdzieś brakuje masy to może by ją podłączyć bezpośrednio pod sam przekaźnik, tylko teraz jest pytanie czy zda to egzamin ? czy pompa nie jest właśnie sterowana masą i jak podepnie sie bezpośrednio masę to pompa będzie cały czas włączona.

Tu jest schemat przekaźnika ? który styk będzie masą ? 30 ?
Obrazek



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt kwie 24, 2007 20:21

Faktycznie ECU steruje przekaźnik minusem. Czyli na 85 ma być plus po zapłonie, na 86 kabel od ECU (nie możesz podłączyć go do masy nadwozia). Jak podłączysz odwrotnie a w przekaźniku jest dioda to ją może trafić, ale raczej jest tam opornik to wtedy nic się nie stanie. 30 i 87 to styki robocze (plus od aku i plus do pompy)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Wodzu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: śr gru 15, 2004 13:07
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Wodzu » wt maja 01, 2007 00:01

a wiec posiedziałem chwilkę przy tych przewodach i udało mi się zdiagnozować przyczynę "wariactw" przekaźnika, urwał sie kabel przy silniku (prawdopodobnie masa)
Obrazek

tak jeszcze sie zastanawiam od czego są te przewody, dlaczego są rozłączone i silnik pracuje ?

Obrazek



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 335 gości