Benzyna w oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

arek1234
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt lut 13, 2007 10:35
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Benzyna w oleju

Post autor: arek1234 » wt lut 13, 2007 10:58

Moje auto to VW Golf II GTI silnik PB wtrysk na Digifant II. (oczywiście benzyna)

Od pewnego czasu w moim aucie paliwo miesza się z olejem.
Ostatnio wymieniałem olej w połowie grudnia 06 poziom oleju wtedy był 3/4 miarki bagnetu, a teraz jest ponad MAX.
Dzwoniłem do diagnostyka i powiedział że bardzo ciezko będzie postawić diagnoze i że prawdopodobnie silnik nie jest szczelny(?).
Powtarzał to co inni mechanicy że to jest przypałość wszystkich VW Golf II z silnikiem 1.8 które są eksploatowane na krótkich odcinkach (podobno silnik niedogrzany).
Czy ktoś miał podobny problem z silnikiem PB(silnik ten również montowany był w Pasatach).
Jaka jest rzeczywiście przyczyna mieszania się benzyny z olejem ?
Proszę o fachowe porady.
Ostatnio zmieniony pn kwie 23, 2007 19:57 przez arek1234, łącznie zmieniany 1 raz.



mmarek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw gru 28, 2006 19:29
Lokalizacja: dolny slask

Re: BENZYNA W OLEJU

Post autor: mmarek » wt lut 13, 2007 20:36

arek1234 pisze:Moje auto to VW Golf II GTI silnik PB wtrysk na Digifant II. (oczywiście benzyna)

Od pewnego czasu w moim aucie paliwo miesza się z olejem.
Ostatnio wymieniałem olej w połowie grudnia 06 poziom oleju wtedy był 3/4 miarki bagnetu, a teraz jest ponad MAX.
Dzwoniłem do diagnostyka i powiedział że bardzo ciezko będzie postawić diagnoze i że prawdopodobnie silnik nie jest szczelny(?).
Powtarzał to co inni mechanicy że to jest przypałość wszystkich VW Golf II z silnikiem 1.8 które są eksploatowane na krótkich odcinkach (podobno silnik niedogrzany).
Czy ktoś miał podobny problem z silnikiem PB(silnik ten również montowany był w Pasatach).
Jaka jest rzeczywiście przyczyna mieszania się benzyny z olejem ?
Proszę o fachowe porady.
Witam. Ja u siebie ( też mam digifanta ) też właśnie zauważyłem ostatnio jakby sie podniósł poziom oleju ale nie az tyle jak u Ciebie i był wyczuwalny zapach benzyny w oleju. u mnie się tak dzieje chyba dlatego że jeżdze na krótkich odcinkach bo jak ostatnio "przegoniłem" go kilkadziesiąt kilometrów to poziom sie obniżył i już tak nie czuć benzyną ale na wszelki wypadek obserwuje stan oleju czy sie wiecej nie bedzie podnosił



Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » wt lut 13, 2007 20:41

Benzyna w oleju to rzecz nienaturalna i nie powinna występować radze się tym zająć i nie lekceważyć tego może to być uszczelka pod głowicą, uszczelniacze w głowicy ewentualnie jeszcze pierścienie


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

mmarek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw gru 28, 2006 19:29
Lokalizacja: dolny slask

Post autor: mmarek » wt lut 13, 2007 20:52

AD6 pisze:Benzyna w oleju to rzecz nienaturalna i nie powinna występować radze się tym zająć i nie lekceważyć tego może to być uszczelka pod głowicą, uszczelniacze w głowicy ewentualnie jeszcze pierścienie
Mnie też sie tak wydawało ale wyczytałem tutaj na forum, że to może być właśnie od jeżdzenia na krótkich odcinkach lub też może być cieknący wtryskiwacz, ale musi coś w tym być jak poziom oleju spadł (chyba ze oleju tyle spalił ? ) i już tak nie czuć benzyną



Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » wt lut 13, 2007 20:58

trzeba jeszcze pamiętać że benzyna szybko wyparowywuje z oleju


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » wt lut 13, 2007 21:00

No i wtedy ostrożnie z ogniem:))


Obrazek
Obrazek

mmarek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw gru 28, 2006 19:29
Lokalizacja: dolny slask

Post autor: mmarek » wt lut 13, 2007 21:01

AD6 pisze:Benzyna w oleju to rzecz nienaturalna i nie powinna występować radze się tym zająć i nie lekceważyć tego może to być uszczelka pod głowicą, uszczelniacze w głowicy ewentualnie jeszcze pierścienie
Pierścienie to chyba raczej nie bo wtedy by chyba olej palił a z rury mi leci praktycznie "bezbarwny dym :) "

[ Dodano: 13 Lut 2007 20:03 ]
prezesso25 pisze:No i wtedy ostrożnie z ogniem:))
Właśnie. Dla testu "wyciągłem" troche oleju ale nie chciał sie zapalić



STJU
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn sty 22, 2007 14:53
Lokalizacja: Nowy Targ

Post autor: STJU » wt lut 13, 2007 21:30

Miałem to w AUDI .Jest to efekt jazdy na krótkich odcinkach,silnik wtedy jest niedogrzany.
(szczególnie w zimie) przegoń samochód kilkadziesiąt kilometrów to paliwo w części powinno odparować.



Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » wt lut 13, 2007 21:32

Kurcze tylko nadal niewiadomo którędy ono się dostaje do oleju


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

STJU
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn sty 22, 2007 14:53
Lokalizacja: Nowy Targ

Post autor: STJU » wt lut 13, 2007 21:44

Przez pierścienie . Na krótkich odcinkach (samochód na ssaniu) część niespalonego paliwa
zostaje wydmuchane na zewnątrz , a część poprzez pierścienie dostaje się do oleju.
Zapewne masz spalanie w granicach 15 lub więcej litrów.



Awatar użytkownika
Wolu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 417
Rejestracja: śr sty 31, 2007 18:35
Lokalizacja: PRUDNIK - GERAARDSBERGEN (BELGIA)
Kontakt:

Post autor: Wolu » wt lut 13, 2007 22:01

Mój kuzyn tez miał taki problem w skodzie i koles który zajmuje sie silnikami tez stwierdził ze przyczyna jest jazda na krótkich odcinkach


POMÓZ INNYM: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=104841&start=0

Awatar użytkownika
mtworus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: sob lis 04, 2006 21:21
Lokalizacja: Ośvwięcim
Kontakt:

Post autor: mtworus » wt lut 13, 2007 22:29

1)Regulator ciśnienia paliwa - jak nie trzyma to tą cienką rurką wali paliwko do kolektora...z tamtąd przez zawory do cylindra no i do oleju...także pęknięta głowca lub uszczelka...
2) czujnik temperatury wody,(niebieski) daje on do ECU informacje że jest zbyt niska temperatura i wtryski leją za dużo paliwa
3)no i czy wtryski dobrze rozpylają...a jak tak to czy napewno któraś świeca nie szwankuje mimo że nowa.....


było kilka MK2 ... nawet GTI
było Audi 80 B4 1.9TDi 1Z
było MK4 Generation ____BLUE___1.9TDI-ALH
jest VW T3 Westfalia 1.6TD JX wysoki dach

[img]http://images20.fotosik.pl/197/c7ce2f0b29677834.jpg[/img]

arkus1234
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn lis 29, 2004 22:59
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: arkus1234 » pn kwie 23, 2007 19:13

Dzięki za wszystkie info.
A co do głowicy byłem przygotowany na wymianę uszczelki pod głowicą itd. pojechałem do mechanika (podobno ma opinie b.dobrego) no i mnie wyśmiał.Gadał, że jak głowica lub uszczelka by walnęła to olej na bagnecie byłby biały, w zbiorniku wyrównawczym by bulgotało, na korku wlewu oleju biała emulsja.
No i co wy na to ? Ja sam już nie wiem. A benzyna dalej w olej wchodzi.Nie mogę zdiagnozować DIGIFANT II.Nie wiem gdzie jest złącze diagnostyczne.



zbycho
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: czw lis 24, 2005 11:43
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: zbycho » pn kwie 23, 2007 19:35

Witam!!!
Moim zadniem jest uszkodzony gumowy przewód podcisnienie idący z czwartego cylindra do serwa hamulców. wtedy nie ma dobrego spalanie w tym garze i benzyna poprzez pierscienie dostaje sie stopniowo do oleju. Sprawdz ten trop bo to na raczej napewno to. Poczetaj moje posty tam wszystko jest dokałdnie opsane i juz dwa rzay sie potwierdziło.
Co do oleju to po usunieciu usterki trzeba zmienic na nowy bo bapewno nie odparuje (sprawdzone!!!)
Mozesz tylko uszkodziv silnik jeżdząć tak dalej bo olej strawcił juz swoje włsciwości.
POWODZENIA!!!

Przewód ten wychodzi z 4 cylindra z tyłu i idzie do serwa hamulców sprawdz obie strony łaczenia czy nie ssie powietrza i sam przewód czy nie ma dziury!!! Wysztarczy przyłozć reke i wyraznie bedzie czuć ssanie. W jakims poscie kiedys dawałem foto tego przewodu poszukaj sobie napewno znajdziesz

W paracy silnika powinieneś zauważyc cos w stylu jakby silnik pracował na 3 gary.

[ Dodano: Pon Kwi 23, 2007 19:44 ]
oto linka do zdjęc i tamtego tematu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... ht=#451479


VW jest Bogiem, GLOF nałogiem, PRĘDKOŚĆ zabawą, a SZCZĘŚCIE podstawą!!!
[ bo inaczej to srogie mandaty czekają ;) ]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 244 gości