Ile świeci się wam kontrolka oleju po odpaleniu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » ndz kwie 22, 2007 22:54

daro31ie pisze:przetestowalem mk4 z przebiegiem 160000i sprintera z bardzo podobnym i nie ma mowy o swiecacej kontrolce powiedzmy 1-5s po odpaleniu
Daro, po prostu nie wiesz o czym piszesz, poczytaj chocby instrukcje obslugi jezeli nie czytasz w innych zrodlach. Nie ma na swiecie rzeczy natychmiastowych, nawet swiatlo potrzebuje czasu na przebycie dowolnej drogi. Kiedy przekrecisz kluczyk, cisnienie w ukladzie jest 0. Wtedy kontrolka oleju swieci. Jezeli znasz konstrukcje pompy oleju, to wiesz ze musi wykonac (kolo zebate pompy) kilkadziesiat obrotow (to mozna policzyc z potrzebnej objetosci i wydajnosci pompy) zeby napelnic caly uklad, podniesc olej z poziomu miski do poziomu glowicy itd. Wiadomo ze przed uruchomieniem auta caly uklad nad poziomem oleju w misce jest pusty (zasada naczyn polaczonych). Tak wiec rzeczywiscie jezeli krecisz rozrusznikiem przez 3 sek. to uklad zdazy sie napelnic, ale jezeli silnik zaskoczy od razu, to potrzeba chwili czasu na wypelnienie. Przez ten czas kontrolka moze swiecic i jest to normale we wszystkich samochodach na swiecie. Oczywiscie producent moze robic rozne sztuczki w samochodach, gdzie kontrolki sa zapalane przez ECU, np. trzymac wygaszone kontrolki przez 1sek. zgaszone i dopiero potem sprawdzac cisnienie. W silnikach gdzie kontrolka jest zaswiecana bezposrednio przez czujnik, takich sztuczek nie mozna robic i swieci ona przez chwile. W jednym aucie moze to byc 2 sek, w innym 0.5, ale ten czas nie moze byc =0!!! Gdyby to mial byc jakikolwiek wskaznik stanu silnika, to niepotrzebne by byly jakies pomiary cisnienia sprezania itp. Ale tak nie jest. Zasada jest jedna i prosta. Jezeli w czasie jazdy czy postoju na uruchomionym silniku kontrolka zaswieci - cos jest nie tak, jezeli natomiast w czasie zapalania auta swieci przez 1 sek. to o niczym to nie swiadczy, nawet jest to w instrukcji obslugi. To tacy mechanicy typu 'Miecio z sasiedniego podworka' diagnozuja silnik na podstawie kontrolki oleju w czasie zapalania :)

[ Dodano: 22 Kwi 2007 22:59 ]
marcin999 pisze:nie zauwazylem zeby tam migala kontrolka
To tez jest pewna roznica konstrukcyjna samochodow - w jednych sie zapala w innych zaczyna migac.



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » ndz kwie 22, 2007 23:01

To tez jest pewna roznica konstrukcyjna samochodow - w jednych sie zapala w innych zaczyna migac.
wiec dla scisłości nie zapala sie ani nie miga tzn. zapala sie jak wlacze zapłon ale jak silnik juz zalapie to jej nie widac.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » ndz kwie 22, 2007 23:07

marcin999 pisze:zapala sie jak wlacze zapłon ale jak silnik juz zalapie to jej nie widac
No bo jezeli pali sie np. 0.5 sek po zaplonie, to bardzo trudno to 'na oko' okreslic. Po prostu widzisz - silnik zapalil, kontrolka zgasla. U mnie np. po zaplonie silnika po niecalej sekundzie raz mrygnie, tak moze z 0.1 sek (krotki blysk). Ale trudno to dokladnie okreslic bez jakis pomiarow, po prostu silnik zapala, w tym momencie kontrolka robi blysk i wszystko dalej ok.



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pn kwie 23, 2007 07:56

RobertP pisze:hej vw_vandal co jest, jeszcze nie tak dawno pracowałeś u nich ...
Otwieram swoją działalność ;)
daro31ie pisze:ja wlasnie tez pisalem o mk4 dodam tylko ze wielu specow ocenia wlasnie silnik po gasnacej kontrolce cisnienia oleju
Ale pytanie było odnośnie mk3 z silnikiem 1.9 TD !!


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

daro31ie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: ndz paź 01, 2006 20:23
Lokalizacja: Carlow
Kontakt:

Post autor: daro31ie » pn kwie 23, 2007 08:17

ok mozliwe ze pytanie dotyczylo mk3 , ja nigdy nie posiadalem 3 powiedzmy od nowosci ale prosze o opinie forumowicza ktory zakupil mk3 w salonie o odpowiedz. Jak wszyscy wiemy do kraju sprowadza sie samochody z znacznymi przebiegami wiec moze i to jest problemem.


nie ma glupich ludzi sa tylko trosze inni

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pn kwie 23, 2007 10:38

Ja mam MK III TD od poczatku w rodzinie i doszedłem do tego , ze jak był nowy to zawsze kontrolka mrygneła na zimno 2 razy, a na goracym ani razu i do tej pory czyli do 140 tys km jest tak nadal a silnik jest w doskonałej kondycji, bez modów mam od fabryki darmowe 8KM- ale to mozę ze względu na mały przebieg :bigok: a oleju ubywa na 10 tys km 0,2l- wiec parwie nic.

Niektóre autka maja drugie czujniki 0,09Mpa a niektóre 0,06Mpa- wstaw mniejszy i bedzie :bigok:
Obrazek

Myślac logicznie drugi czujnik w głowicy musi odnotować wzrost ciśnienia oleju po dopaleniu, po nocy cały olej spływa do miski wiec pompa musi go przetłoczyc i wpompowac do głowicy zaczynajac bieg przez filt oleju. A to nie trwa 0,2s bo niemożliwe. Chyba , ze ktoś ma zapchane kanaliki olejowe i olej stoi w głowicy :hmm: Winą tu jest naczesciej ten drugi czujnik który ma wartości na wyrost. Ale można być pewnym, ze jak go masz to nie zatrzesz swojego MK III bo jest bardzo wrazliwy na spadek ciśnienia oleju.



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » pn kwie 23, 2007 11:22

ubywa na 10 tys km 0,2l- wiec parwie nic
a tak calkiem przy okazji moze ktos sie orientuje ile wchodzi oleju od min do max na bagnecie? Mi wychodzi ze cos kolo 0,3?


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn kwie 23, 2007 11:57

tak jak piszesz, ok. 0.3l


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Przewodnik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Przewodnik » pn kwie 23, 2007 18:31

apropo tego filtrona mozecie mi powiedzieć co jest z nim nie tak ??, nie sądze zebym gdzieś widział inne filtry zawsze filtron :/, słycszałem o "man" a jakie są jeszcze,


NIE SZATA ZDOBI CZŁOWIEKA LECZ LOGO NA MASCE VW I WSZYSTKO JASNE !!!!
Sprzedam przednie wzmocnienie golf 4 bez klimy,

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn kwie 23, 2007 18:40

mann, knecht, hengst itd. itp.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » wt kwie 24, 2007 07:26

Przewodnik, Mann, Knecht, Bosch te proponuje ;)


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
adas01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: wt lut 15, 2005 20:13
Lokalizacja: Poznań

Post autor: adas01 » wt kwie 24, 2007 12:53

potwierdzam - Filtron suxx, mam niestety taki i mimo półsyntetyka miga mi przy obecnych temperaturach rano nawet 6 razy! (przed zmianą było raz-dwa). nigdy więcej tego badziewia!


był mk3, jest prawie mk4

HellMan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: pn cze 06, 2005 07:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: HellMan » wt kwie 24, 2007 12:59

SouleR, min i max to ta porowata powierzchnia czy zagięcia na bagnecie?



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » wt kwie 24, 2007 13:35

porowata powierzchnia


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 191 gości