Jazda na benzynie przy zasysaniu zimnego powietrza
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jazda na benzynie przy zasysaniu zimnego powietrza
Witam wszystkich
Ze względu że LPG woli zimne powietrze to ostatnio odłączyłem w swoim golfiku III rurę od kolektora wydechowego, która doprowadza ciepłe powietrze do filtra powietrza.
Niedługo bede wyjeżdzał do Anglii, wiadomo że cały czas nie będe jechał na LPG , zwłaszcza w Niemczech i przez co będę zmuszony do jazdy na PB i o tóż moje pytanie polega na:
Czy ze względu że silnik zasysa zimne powietrze to na benzynie będzie więcej palił. A jeżeli tak to o ile???
pozdrawiam i proszę o poradę
Ze względu że LPG woli zimne powietrze to ostatnio odłączyłem w swoim golfiku III rurę od kolektora wydechowego, która doprowadza ciepłe powietrze do filtra powietrza.
Niedługo bede wyjeżdzał do Anglii, wiadomo że cały czas nie będe jechał na LPG , zwłaszcza w Niemczech i przez co będę zmuszony do jazdy na PB i o tóż moje pytanie polega na:
Czy ze względu że silnik zasysa zimne powietrze to na benzynie będzie więcej palił. A jeżeli tak to o ile???
pozdrawiam i proszę o poradę
- Jacenty85
- Forum Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Tym się nie przejmój. Co prawda auto powinno miec większego kopa ze względu na to, że im zimniejsze powietrze odczytuje czujnik powietrza zasysanego tym wydłuza się czas wtrysku oraz minimalnie powinno przyspieszyć zapłon. Zużycie paliwa wzrośnie tak niezauważalnie że nawet precyzyjny komputer nie będzie w stanie tego zauważyć. Mógłby być to problem jeśli na dworzu byłoby -15 a ty zdjąłbyś rurę. Wówczas spalanie wzrosłoby.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
tstrzala zanim zaczniesz coś odłączać przyłączać to zdejm filtr powietrza i zobacz czy jest tam dobrze działająca klapka przelączająca powietrze z zimnego na ciepłe. Jeśli działa, nie jest zablokowana przez gazowników to i tak ciepłe powietrze leci tylko przy zimnym silniku. Jeśli jest klapka zablokowana na ciepłe to co z tego że rurę zdejmiesz?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Z tego co zauważyłem to gazownicy grzebali przy tym. Zablokowali mi klapkę poprzez wkręcenie wkręta (była non stop otwarta na cieple powietrze) przez to zablokowanie to zepsuli mi ten mechanizm: otwierania i zamykania klapki. Postanowilem ten przewód który idzie do kolektora i bierze ciepłe powietrze skierować go do błotnika żeby zasysał zimne powietrze. Przypomne że u mnie jest okrągły filtr powietrza.Paweł Marek pisze:tstrzala zanim zaczniesz coś odłączać przyłączać to zdejm filtr powietrza i zobacz czy jest tam dobrze działająca klapka przelączająca powietrze z zimnego na ciepłe. Jeśli działa, nie jest zablokowana przez gazowników to i tak ciepłe powietrze leci tylko przy zimnym silniku. Jeśli jest klapka zablokowana na ciepłe to co z tego że rurę zdejmiesz?
I teraz ciągnie tylko zimne powietrze.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
I bardzo dobrze zrobiłeś. Blokowanie klapki w w golfach jest bez sensu, przydaje się w autach które łapią powietrze z kierunku jazdy jak honda itp. A w wolnej chwili odblokuj klapkę i przywróć jej działanie fabryczne , ociupinkę przyda się to na mrozach.tstrzala pisze:Z tego co zauważyłem to gazownicy grzebali przy tym. Zablokowali mi klapkę poprzez wkręcenie wkręta (była non stop otwarta na cieple powietrze) przez to zablokowanie to zepsuli mi ten mechanizm: otwierania i zamykania klapki. Postanowilem ten przewód który idzie do kolektora i bierze ciepłe powietrze skierować go do błotnika żeby zasysał zimne powietrze. Przypomne że u mnie jest okrągły filtr powietrza.
I teraz ciągnie tylko zimne powietrze.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- zajac
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2492
- Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
- Lokalizacja: krakow,skarzysko
- Kontakt:
A wracajac do tematu lpg w niemczech to na autostradzie A13/E36/E55 jak sie leci z poludnia polski od zgorzelca np rzeczywiscie nie ma stacji z lpg ale na glownej A2 frankfurt
Berlin hannover dortmund essen mniej wiecj co 200 km mozna nabic LPG w druga stronne jak sie do polski jedzie slabiej bo w calych niemcach na A2 sa 2 stacje
jak bedziesz juz w anglii to zatankuj sie w dover na BP bo potem to lipa na autostradach z gaziwem w londynie jest pare ale trzeba sie naszukac na pewno jest w Hemmel Hempstead na polnoc od londynu ok 70 km na M1
Berlin hannover dortmund essen mniej wiecj co 200 km mozna nabic LPG w druga stronne jak sie do polski jedzie slabiej bo w calych niemcach na A2 sa 2 stacje
jak bedziesz juz w anglii to zatankuj sie w dover na BP bo potem to lipa na autostradach z gaziwem w londynie jest pare ale trzeba sie naszukac na pewno jest w Hemmel Hempstead na polnoc od londynu ok 70 km na M1
TU możesz się zorientować gdzie będziesz miał Tankstellen für LPG Autogas m.in. w D i GB
był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 476 gości