Dlaczego strasznie kopci na czarno???
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Dlaczego strasznie kopci na czarno???
Witam!! jestem posiadaczem mk3 1.9 D silnik 1Y z 92 roku i ostatnio zauwazylem ze przy wysilku kopci na czarno oleju bierze okolo 0.5 litra na 13 tys tak mi wyszlo ostatnio. Kopcenie pojawia sie np przy wysilku silnika a dokladniej mowiac gdy np na 4 depne troszku mocniej albo troszku zwawiej rusze zmuszony przez sytuacje nie koniecznie przy pelnym bucie...... JAKIE MOGA BYC TEGO PRZYCZYNY chyba ze to normalne?? ale az tak?? a wspomnie jeszcze ze az tak nie kopcil wczesniej
Ostatnio zmieniony pn kwie 23, 2007 14:52 przez maciek_k, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
Przy takim zużyciu oleju (w sumie niewielkim) to podejrzewam siadające wtryski... lub źle ustawioną pompe.
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
Wygląda na lejące wtryskiwacze - w 1,9 bez problemu - wymiana samych końcówek rozpylaczy + regulacja ciśnienia otwarcia i będzie NEU tanie i dobre końcówki WUZETEM polecam.
WUZETEM
Ważne ! Żeby nie wydawać kasy nie potrzebnie podjedź do fachowca od Diesla i niech sprawdzi na urządzeniu czy nie leją rozpylacze - koszt znikomy, a będzie pewne. Bo możesz faktycznie wymienić końcówki, a to będzie pompka. Wieksza pewność, że to końcówki i zaczął bym od ich sprawdzenia - jeśli się okaże, że to one to kupisz x 4 - zamontuje z regulacją i śmigasz
WUZETEM
Ważne ! Żeby nie wydawać kasy nie potrzebnie podjedź do fachowca od Diesla i niech sprawdzi na urządzeniu czy nie leją rozpylacze - koszt znikomy, a będzie pewne. Bo możesz faktycznie wymienić końcówki, a to będzie pompka. Wieksza pewność, że to końcówki i zaczął bym od ich sprawdzenia - jeśli się okaże, że to one to kupisz x 4 - zamontuje z regulacją i śmigasz
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
czarny dym.
Witam. Zacznij może od filtra powietrza, ma on decydujący wpływ na zasilanie silnika w powietrze.Przy zatkanym filtrze będą podobne objawy jak przy lejących wtryskach.Jeżeli filtr jest czysty, wymontuj wtryski i oddaj do sprawdzenia, może wystarczy regulacja,ale przy takim przebiegu istnieje prawdopodobieństwo konieczności wymiany końcówek.Nie opłaca się kupować końcówek tanich firmy leyb.Pozdrawiam .Życzę powodzenia.
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
Re
Jeśli chodzi o kopcenie na czarno to jeszcze można obstawiać na szczelność układu przygotowania powietrza do turbiny (np. nieszczelność InterrCollera może powodować kocenie) szczególnie w te cieplejsze dni
pozdrawiam
pozdrawiam
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
pierwsza zasada w dieslu... jak chodzi to nie ruszac. jezeli Ci spala do 6l to pewnie jest wszytko ok, samochod 15 letni po przebiegu xxxx km jak jeszcze jezdzi to jest ok.
Ja mam takie autko z 96r i mam 280 tys km a zaznaczam ze autem sie wcale duzo nie jezdzi. Zauwazylem ze kopci jak ma gorsze paliwo i przy pelnym bucie np. na 1 do 4 tys wtedy zostawia chmurke ;p No chyba ze jak odpalisz auto i na luzie Ci zasuwa czarny dym z rury (oczywiscie popminmy przypadek -20 stopni na dworze).
Ja mam takie autko z 96r i mam 280 tys km a zaznaczam ze autem sie wcale duzo nie jezdzi. Zauwazylem ze kopci jak ma gorsze paliwo i przy pelnym bucie np. na 1 do 4 tys wtedy zostawia chmurke ;p No chyba ze jak odpalisz auto i na luzie Ci zasuwa czarny dym z rury (oczywiscie popminmy przypadek -20 stopni na dworze).
SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
lopci.
witam ponownie..
W przypadku wątpliwości co do jakości spalin(kopci nadmiernie, nie kopci)proponuję przedmuchać kilkakrotnie układ wydechowy(pedał do ok 3500,3800 gwałtownie)a następnie nacisnąć przyspieszanie swobodne do ok 3500 i obserwować przez 2,3 sek jaki dym wylatuje. Jeżeli czarny to żle.Lub podjechać do s.o.która posiada dymomierz i dokonać pomiaru dymienia, to nie taki duży wydatek, a uspokoi.Każdy silnik d.kopci szczególnie jak się dłużej jeżdzi po mieście i nie ma dobrego przedmuchania układu wydechowego.Przy gwałtownym zwiększeniu obrotów,następuje wyrzucenie sadzy ,która uzbierała się w układzie wydechowym, dlatego przed każdym sprawdzeniem dymienia należy przedmuchać układ wydechowy.
Pozdrawiam.
W przypadku wątpliwości co do jakości spalin(kopci nadmiernie, nie kopci)proponuję przedmuchać kilkakrotnie układ wydechowy(pedał do ok 3500,3800 gwałtownie)a następnie nacisnąć przyspieszanie swobodne do ok 3500 i obserwować przez 2,3 sek jaki dym wylatuje. Jeżeli czarny to żle.Lub podjechać do s.o.która posiada dymomierz i dokonać pomiaru dymienia, to nie taki duży wydatek, a uspokoi.Każdy silnik d.kopci szczególnie jak się dłużej jeżdzi po mieście i nie ma dobrego przedmuchania układu wydechowego.Przy gwałtownym zwiększeniu obrotów,następuje wyrzucenie sadzy ,która uzbierała się w układzie wydechowym, dlatego przed każdym sprawdzeniem dymienia należy przedmuchać układ wydechowy.
Pozdrawiam.
djmolo, racja
Kolega ma zachipowanego tdi jak mu przywali na 1 to z tyłu nie idzie oddychac robi sie noc, a autko oleju nie bierze i dobrze chodzi.
raczej nie ma szans zeby wtedy kopcil chyba ze jest zje... diesle kopca przy przeciazeniach i to jest normalne.zwirzyk pisze:następnie nacisnąć przyspieszanie swobodne do ok 3500
Kolega ma zachipowanego tdi jak mu przywali na 1 to z tyłu nie idzie oddychac robi sie noc, a autko oleju nie bierze i dobrze chodzi.
SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 122 gości