Zapchany katalizator - jak to potwierdzić?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Agamek12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 863
Rejestracja: wt sie 24, 2004 08:53
Lokalizacja: Radzymin / Warszawa

Zapchany katalizator - jak to potwierdzić?

Post autor: Agamek12 » pn kwie 18, 2005 08:40

Mam taki problem (?). Mój wójek twierdzi, że na skutek przebiegu katalizator może się zapchać. Twierdzi on, że w jego golfie taka sytuacja miała miejsce po przebiegu 100.000 km (tydzień temu). Na jego miejsce wstawił strumienicę za 180 zł z robotą. Twierdzi że po tym zabiegu auto odzyskało moc i zaczęło dużo lepiej pracowac. Jak sprawdzić, czy katalizator jest zapchany? czy cena za strumienicę 180 zł to dobra cena (na allegro strumienice kosztują od 45 zł). ewentualnie wstawiać strumienicę czy szukać zwykłego tłumika?
Ostatnio zmieniony śr sie 13, 2008 13:31 przez Agamek12, łącznie zmieniany 1 raz.


Dawno temu był Golf mk2, potem cośtamcośtam, a teraz:
Ford S-max mk2 i Nissan Qashqai J10.

Awatar użytkownika
GEORG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 255
Rejestracja: śr gru 22, 2004 10:55
Lokalizacja: TYCHY
Kontakt:

Post autor: GEORG » pn kwie 18, 2005 09:02

A masz wrażenie że Golfik jest troche zmulony? Nie zbiera się od razu tylko dopiero jak wejdzie na wyższe obroty? Ja swojego kata wysypałem i autko odzyskało wigor. Co do strumienic to nie wiem jak to wygląda.
Pozdrawiam. :pub:



Awatar użytkownika
B_O_N_K
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 659
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
Lokalizacja: Bargłów Kościelny
Kontakt:

Post autor: B_O_N_K » pn kwie 18, 2005 12:07

Witam.
U mojego brata w Golfie II 1.6 przedstawiało się to tak: Samochód bardzo niechętnie wchodził na wysokie obroty, a po przekoczeniu 3000obr/nim zaczynał głośno buczeć, a przy tym bardzo leniwie przyspieszając. Okazało się że był zapchany katalizator.
Został więc usunięty katalizator i wstawiona strumiennica. Autko zaczęło o wiele chętniej wkręcać się na obroty i o wiele sprawniej przyspieszać. Teraz aż się prosi żeby przytrzymać go na obrotach :)
Aha, za ten "zabieg" zapłacił 60zł za wszystko - robił to u znajomego mechannika.
Ja w swoim GTI mam zamiar zrobić to samo :)
Pozdrawiam.


[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]

Awatar użytkownika
mar_tec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 16:03
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: mar_tec » pn kwie 18, 2005 15:48

Co to własciwie jest ta "strumienica" i czym się różni od katalizatora?
Czy rowniez powoduje mniejsza emisję szkodliwych spalin?



Awatar użytkownika
Agamek12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 863
Rejestracja: wt sie 24, 2004 08:53
Lokalizacja: Radzymin / Warszawa

Post autor: Agamek12 » pn kwie 18, 2005 16:02

mar_tec pisze:Co to własciwie jest ta "strumienica" i czym się różni od katalizatora?
Czy rowniez powoduje mniejsza emisję szkodliwych spalin?
Strumienica to w dużym uproszczeniu "kawałek rury" z wbudowanym w środku czymś, co ma teoretycznie przyśpieszać wydostawanie się spalin.


Dawno temu był Golf mk2, potem cośtamcośtam, a teraz:
Ford S-max mk2 i Nissan Qashqai J10.

Awatar użytkownika
Misza
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 524
Rejestracja: pt gru 17, 2004 11:51
Lokalizacja: Józefów
Kontakt:

Post autor: Misza » pn kwie 18, 2005 20:20

panowe... darować sobie strumiennice i w miejsce kata wspawać zwykły kawałek rury


http://misza1982.digart.pl
www.fotomisza.yoyo.pl
moje wypociny :)

spec-88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 21:38
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: spec-88 » pn kwie 18, 2005 20:43

a ja słyszałemże strumiennice sie "stroi" do każdego samochodu inaczej... pod charakterystyke silnika ale niedam za to głowy...


[img]http://img177.imageshack.us/img177/4568/06073004me8.jpg[/img] [img]http://img217.imageshack.us/img217/3826/06073003az6.jpg[/img]

Awatar użytkownika
WRHZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 496
Rejestracja: czw gru 09, 2004 01:10
Lokalizacja: WLKP
Kontakt:

Post autor: WRHZ » pn kwie 18, 2005 21:16

jakbys wywalal kata i wstawial strumienice a srodek kata pelny nic nie lata to kupie 60-70 zl dam :D za kazda sztuke pozdro



Awatar użytkownika
B_O_N_K
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 659
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
Lokalizacja: Bargłów Kościelny
Kontakt:

Post autor: B_O_N_K » pn kwie 18, 2005 21:28

Witam.
Strumiennice (tak jak np tłumiki) dzielę się na uniwersalne i dedykowne dla konkretnego typu silnika w konkretnym samochodzie.
Tak że w pewnym sensie miałeś rację spec-88.
A to "coś w środku strumiennicy co ma teoretycznie przyspieszyć wydostawanie się spalin" to np w przypadku strumiennicy łuskowej specjalnie ułożone "łuski" na ściankach strumiennicy, które powodują że spaliny wpadają w wir i dzięki temu szybciej wydostają się z układu wydechowego, Agamek12
Pozdrawiam.


[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Agamek12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 863
Rejestracja: wt sie 24, 2004 08:53
Lokalizacja: Radzymin / Warszawa

Post autor: Agamek12 » wt kwie 19, 2005 07:58

B_O_N_K pisze:Witam.
Strumiennice (tak jak np tłumiki) dzielę się na uniwersalne i dedykowne dla konkretnego typu silnika w konkretnym samochodzie.
Tak że w pewnym sensie miałeś rację spec-88.
A to "coś w środku strumiennicy co ma teoretycznie przyspieszyć wydostawanie się spalin" to np w przypadku strumiennicy łuskowej specjalnie ułożone "łuski" na ściankach strumiennicy, które powodują że spaliny wpadają w wir i dzięki temu szybciej wydostają się z układu wydechowego, Agamek12
Pozdrawiam.
Dzięki BONK, że mnie oświeciłeś, bo nigdy jeszcze nie widziałem przekroju i opisu strumienicy, szczególnie nie widziałem opisów strumienicy na Allegro. PZDR :grrr:


Dawno temu był Golf mk2, potem cośtamcośtam, a teraz:
Ford S-max mk2 i Nissan Qashqai J10.

Awatar użytkownika
Misza
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 524
Rejestracja: pt gru 17, 2004 11:51
Lokalizacja: Józefów
Kontakt:

Post autor: Misza » wt kwie 19, 2005 07:58

WRHZ pisze:jakbys wywalal kata i wstawial strumienice a srodek kata pelny nic nie lata to kupie 60-70 zl dam :D za kazda sztuke pozdro
o co Ci chodzi ?



Awatar użytkownika
WRHZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 496
Rejestracja: czw gru 09, 2004 01:10
Lokalizacja: WLKP
Kontakt:

Post autor: WRHZ » wt kwie 19, 2005 09:53

Misza pisze:
WRHZ pisze:jakbys wywalal kata i wstawial strumienice a srodek kata pelny nic nie lata to kupie 60-70 zl dam :D za kazda sztuke pozdro
o co Ci chodzi ?
no chyba napisalem wyraznie kupie kazdego kata z np. z mkII sa zazwyczaj okragle ale musi byc caly w srodku a nie latac zaplace tyle co podalem tylko nie za daleko odemnie :)



Awatar użytkownika
Golf III 1,8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt mar 22, 2005 23:49

Post autor: Golf III 1,8 » wt kwie 19, 2005 10:41

na skutek zapchanego katalizatora samochód będzie mulił i może tez szrpć


Golf

Awatar użytkownika
mar_tec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 16:03
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: mar_tec » wt kwie 19, 2005 10:45

Golf III 1,8 pisze:na skutek zapchanego katalizatora samochód będzie mulił i może tez szrpć
W jaki sposób mozna go odetkać i czym to zrobić jak juz sie zapcha i nic w nim nie lata?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 281 gości