Zamontowanie turbosprężarki do wersji 1.9D 1Y z 93r.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lukopr
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 20:10
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: lukopr » ndz kwie 22, 2007 16:46

vw_vandal pisze:arek wamej napisał/a:
ja swoim AAZ jeżdżę wcale nie najwolniej i jakoś nie zamieża patrzyć do zdechowa.

Ale ja tu mówie o 1Y z turbo a nie o AAZ.
arek wamej napisał/a:
Jadąc z prędkością ok. 100 km/h nie opłaca się redukować bo taki "mieszaniec" znakomicie zbiera się zarówno na 5 i na 4.

Jaki mieszaniec ?? 1Y z turbo?? a co do tego zbierania na 4 i 5 biegu to coś nie tak może są te biegi takie same :bajer:
arek wamej napisał/a:
Po drugie jak umiesz jeździć turbo dieslem to mniej ci będzie palił niż wolnlssący diesel.

A miałeś kiedyś diesla ?? Ja miałem i wątpie czy turbo jest oszczędnieje ale nie o to tu chodzi ja kupiłem TD aby cieszyś się jazdą i przy tym nie becelować na CPN.
Jak bym chciał ekonomicznie jeżdzić to kupił bym diesla !!!Mój pali przy prędkościach 140-160 na trasie powiedzmy 6 litrów i niech jest !!
A co do tej eko jazdy nie będę głupiał żeby wbijać bieg co 2,5 tyś z górki na luzie a z bagażnika wyciągać koło,lewarek,klucze itp. aby lżejszy był.

[ Dodano: 22 Kwi 2007 16:35 ]
lukopr, ale chociaż popatrz po katalogach w 1.9 D są inne tłoki i pierścienie niż w TD
DAJCIE SOBIE SPOKOJ
NIKT NIE ZWRACA WAM UWAGI JAK WYCISKACIE WSZYTSKO CO MOZLIWE ZE SWOICH TD, TDI. TO PO CO TERAZ SIE TAK DENERWUJECIE TYM ZE KTOS CHCE UTURBIC 1Y?
KAZDY ZROBI JAK BEDZIE UWAZAL A TAKIE KRYTYKOWANIE DO NICZEGO NIE PROWADZI :pub:


Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » ndz kwie 22, 2007 17:13

lukopr, jak sobie chcesz ja bawiłem się w modowanie TD i fantazja poniosła teraz remontuje silniczek ;)


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

arwam

Post autor: arwam » ndz kwie 22, 2007 20:03

lukopr, napisał:
DAJCIE SOBIE SPOKOJ
NIKT NIE ZWRACA WAM UWAGI JAK WYCISKACIE WSZYTSKO CO MOZLIWE ZE SWOICH TD, TDI. TO PO CO TERAZ SIE TAK DENERWUJECIE TYM ZE KTOS CHCE UTURBIC 1Y?
KAZDY ZROBI JAK BEDZIE UWAZAL A TAKIE KRYTYKOWANIE DO NICZEGO NIE PROWADZI
_________________
POWERED by 1Y

Popieram na całej linii.
Przecierz tutaj nikt nikogo do niczego nie zmusza.



Awatar użytkownika
rhl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: pn gru 26, 2005 00:30
Lokalizacja: nie powiem :P
Kontakt:

Post autor: rhl » ndz kwie 22, 2007 20:06

lukopr pisze:DAJCIE SOBIE SPOKOJ
NIKT NIE ZWRACA WAM UWAGI JAK WYCISKACIE WSZYTSKO CO MOZLIWE ZE SWOICH TD, TDI. TO PO CO TERAZ SIE TAK DENERWUJECIE TYM ZE KTOS CHCE UTURBIC 1Y?
KAZDY ZROBI JAK BEDZIE UWAZAL A TAKIE KRYTYKOWANIE DO NICZEGO NIE PROWADZI :pub:
z wielką chęcią będę sobie obserwował ten temacik by zobaczyć co można zrobić z takim jaki posiadam silniczkiem

chłopaki - macie konkretny problem postawiony "Uturbienie 1Y" więc do dzieła, moralizowanie już było czas przejść do rzeczy! No chyba że wolicie pisać nie na temat to może lepiej nic nie piszcie bo będzie się źle czytało.
Nie mam do nikogo żadnych pretensji tak więc :pub: ale konkrety koledzy :) :food:



arwam

Post autor: arwam » ndz kwie 22, 2007 20:07

vw_vandal pisze:kaczor4011, ale będziesz musiał się pilnować aby silnika nie przeciążać !!! Jak dla mnie głupota !!! Jedziesz z pracy zmęczony a przed tobą cieżarówka jedzie 110 km bo się śpieszy na prom (Droga 3) a z pod kuł sypie kamieniami redukcja i pendzel aby zdążyć przed autem z naprzeciwka i tak kilka razy i silnik kaput !!! Jeżdze dużo po całej Polsce są różne sytuacje nie raz sam siebie zaskakuje. a jak masz zamiar używać gazu raz na miesiąc to po co ci te turbo jezdził jak jeździsz oszczędnie i wmiare szybko i bez awarii. Nie mówie że nie jest to nie możliwe ale........ a i tak zrobicie jak uważacie !!!
Jak pan taki mądry to niech wymieni różnice między 1Y a AAZ.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz kwie 22, 2007 20:15

pewnie, ze sie da uturbic D i to bedzie jezdzilo i mialo moc. Na przyklad nizej zamieszczam wykres uturbionego 1.6D - 135koni...

Obrazek


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
kaczor4011
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2264
Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
Lokalizacja: Londyn

Post autor: kaczor4011 » ndz kwie 22, 2007 21:50

zaprzal, moze ty mi odpowiesz na moje pytanie:
kaczor4011 pisze:mam caly silnik 1.6td tylko ze on nadaje sie do remontu (turbo jest dobre) dlatego chcialbym przelozyc cale turbo do 1.9
jak mozesz to napisz co oni zmienili w tym 1.6 ze ma 135 KM :food: :pub:


golf mk3 1.8 -> 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=458986
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz kwie 22, 2007 21:57

kaczor4011, k24 podkrecone na maxa na 2 bary, pompa 9mm podkrecona na max, wydech przelotowy, FMIC, zdrowy silnik po KAPITALNYM remoncie


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
kaczor4011
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2264
Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
Lokalizacja: Londyn

Post autor: kaczor4011 » ndz kwie 22, 2007 22:04

zaprzal, on ma cos zmienione w bebechach silnika?? (tloki korbowody itp??)


golf mk3 1.8 -> 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=458986
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz kwie 22, 2007 22:13

kaczor4011, nie, tylko kapitalka....ale ile mu to pojezdzi to nikt nie daje gwarancji... na vwdiesel.net to troche wysmiali, ze bez EGT podkrecil tak mocno


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » ndz kwie 22, 2007 22:41

moim zdaniem to robota glupiego tez nad tym myslalem troche, ale jak mam pakowac bez sensu kase w starego grata po to zeby sie chociaz troche lepiej ruszał.... lepiej odloze ta kase no nowa fure. Poza tym podniose mu moc to zaraz poleca inne czesci: skrzynia, sprzeglo, przeguby... nie ma jak fabryczna robota takie samorobki zazwyczaj sa awaryjne. I bede wiecznie grzebał i robił na samochód, a bedzie dalej stary grat.
W sumie to to auto jak jest na dobrym paliwie i sie jedzie samemu to z gazem w podlodze sie niezle rusza i pali 6l w trasie mozna pomykac 110-120km/h wiec chyba jak na 64km styka.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pn kwie 23, 2007 08:18

arek wamej pisze:Jak pan taki mądry to niech wymieni różnice między 1Y a AAZ.
Patrzyłem po katalogach i różnica podstawowa jest taka że TD ma inne tłoki i pierścienie i one na pewno są przystosowane do większego ciśnienia jakie zapodaje turbina !! Nie mówie że sie nie da ale ile taki silnik wytrzyma, właściciel będzie musiał pilnować się !! Zróbcie takiego moda i wypowiedzcie się po 40 tyś.
Moim zdaniem jak się zakłada turbo to że to turbo będzie się używało a nie dla tego aby było !!!


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pn kwie 23, 2007 15:46

Jak już gdzieś na tym forum napisałem: Że można zrobić taką przeróbkę, ale trzeba być maniakiem, zapaleńcem i mieć części potrzebne do zmiany pod ręką aby się opłacało, mnie koszt założenia turbo wyniósł około 300zł :) ale jeśli nie ma się tych części, to odradzam, bo za drogo wychodzi.

Co do trwałości, to jak na razie po przejechaniu 6tys km jest wszystko OK, większość tego to jazda w trasie, prędkości dochodzące nawet do 195km/h :).

Dodam jeszcze, że poza założeniem turbo, mam podkręcona dawkę i turbo do 1,1bar.

Części potrzebne do zmiany (u mnie):
--turbina Garrett T3 (wolno się wkręca, ale w trasie wymiata :) )
--kolektory wylotowy i dolotowy
--kolanko do połączenia turbo z wydechem
--pompa wtryskowa z mechanizmem LDA
--obudowa filtru powietrza
--wtryskiwacze 155Bar
ja dodatkowo założyłem większą chłodnice, ponadto może jeszcze dojść: misa olejowa z powrotem oleju z turbo (ja miałem wejście na powrót oleju w bloku silnika), osłona na klawiaturę, chyba to wszystko...

Powiem tylko, że było warto, przyśpieszenie na poziomie 9,7sek, do 180 km/h wkręca się ja marzenie.



Awatar użytkownika
kaczor4011
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2264
Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
Lokalizacja: Londyn

Post autor: kaczor4011 » pn kwie 23, 2007 18:46

Lukas-182 pisze:osłona na klawiaturę
dlaczego trzeba ja zmienic??
Lukas-182 pisze:Części potrzebne do zmiany (u mnie):
--turbina Garrett T3 (wolno się wkręca, ale w trasie wymiata )
--kolektory wylotowy i dolotowy
--kolanko do połączenia turbo z wydechem
--pompa wtryskowa z mechanizmem LDA
--obudowa filtru powietrza
--wtryskiwacze 155Bar
wszystkie te czesci mam oprócz pompy z lda (bedzie pozniej albo zaloze od 1.6td) i te wtryski 155bar to od czego maja byc??(mam standardowe od 1.9 i od 1.6td ktore beda lepsze??)


golf mk3 1.8 -> 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=458986
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 134 gości