Czujnik temperatury - gdzie szukać

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

cios
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 16:41
Kontakt:

Czujnik temperatury - gdzie szukać

Post autor: cios » sob kwie 21, 2007 15:34

Witam byłem na kompie i pokazało mi błąd czujnika temperatury mechanik powiedział, że potrzebuje 4 pinowego. Mam pytanko gdzie mogę szukać pod maską i czy jest problem z jego wymianą. Mój silnik to 1.9 tdi 90PS ALH. Pozdrawiam VW FAN



cios
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 16:41
Kontakt:

Post autor: cios » sob kwie 21, 2007 20:56

czółko dzięki za szybką odpowiedź mam jeszcze pytanko czy jest duży problem z wymianą? czy wystarczy odłączyć kostkę wyciągnąć i wsadzić nowy? czy trzeba urzyć jakiejś specjalnej techniki do wymiany? POZDRO VW FAN



Awatar użytkownika
regitmc
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: pt lis 11, 2005 16:18
Lokalizacja: NYsa
Kontakt:

Post autor: regitmc » sob kwie 21, 2007 21:21

Odepnij wtyczke, ściągnij z boku zawleczkę zabezpieczającą czujnik i wyciągnij go... Te same czynności tylko z odwrotna kolejnością pozwolą ci go założyć... Na forum jest temat mojego autorstwa dotyczący właśnie tego czujnika....


[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]

jajko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: pt lis 11, 2005 14:49
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: jajko » sob kwie 21, 2007 21:29

Dodam tylko, że jak już wyjmiesz czujnik to przygotuj się na to, że zacznie płyn wyciekać dość sprawnie. Przygotuj sobie od razu nowy czujnik, żeby sprawnie poszło i dla bezpieczeństwa kup litra płynu chłodzącego jakby coś poszło nie tak.
Powodzenia, w sumie nie jest trudne :okej:



Awatar użytkownika
regitmc
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: pt lis 11, 2005 16:18
Lokalizacja: NYsa
Kontakt:

Post autor: regitmc » sob kwie 21, 2007 21:45

jajko pisze:Dodam tylko, że jak już wyjmiesz czujnik to przygotuj się na to, że zacznie płyn wyciekać dość sprawnie. Przygotuj sobie od razu nowy czujnik, żeby sprawnie poszło i dla bezpieczeństwa kup litra płynu chłodzącego jakby coś poszło nie tak.
Powodzenia, w sumie nie jest trudne :okej:
Nie koniecznie..... Radze wymienić czujnik przykładowo dopiero na drugi dzień po przestanej nocy, wówczas w układzie chłodzenia niema ciśnienia i płyn chłodniczy niema prawa uciekać... No i myśle że sprawa oczywista że nie nalezy go wymieniać na zapalonym silniku, ale tak przezornie napisałem...


[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]

Kamil
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pn lut 26, 2007 22:45
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Kamil » sob kwie 21, 2007 23:05

podłoncze sie do tematu gdzie w golfie IV AKL znajduje sie ten czujnik bo u mnie jest podobny problem ????



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » ndz kwie 22, 2007 07:18

jajko pisze:dla bezpieczeństwa kup litra płynu chłodzącego jakby coś poszło nie tak.
bez przesady na zimnym silniku tyle nie ucieknie
co innego na gorącym to i 1l. to za mało ;-)

[ Dodano: Nie Kwi 22, 2007 07:21 ]
regitmc pisze:Nie koniecznie..... Radze wymienić czujnik przykładowo dopiero na drugi dzień po przestanej nocy, wówczas w układzie chłodzenia niema ciśnienia i płyn chłodniczy niema prawa uciekać... No i myśle że sprawa oczywista że nie nalezy go wymieniać na zapalonym silniku, ale tak przezornie napisałem...
jasne i słusznie tak należałoby
dodam że jak sklep blisko to można się pokusić o wymiane nawet
pod sklepem, ja tak zrobiłem odczekalem z 15 minut, mimo że sklep
miałem od domu ok. 1km. to jednak odczekałem i wyjałem zapinke
i czujnik, nowy miałem już przygotowany i szybciutko włożyłem
może wyleciało łącznie z 50-100gr płynu to góra ...


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

jajko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: pt lis 11, 2005 14:49
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: jajko » ndz kwie 22, 2007 12:44

regitmc pisze:Nie koniecznie..... Radze wymienić czujnik przykładowo dopiero na drugi dzień po przestanej nocy, wówczas w układzie chłodzenia niema ciśnienia i płyn chłodniczy niema prawa uciekać... No i myśle że sprawa oczywista że nie nalezy go wymieniać na zapalonym silniku, ale tak przezornie napisałem...
Nie no Panowie, nie róbcie ze mnie osła :goof: Przecież to chyba oczywiste, że poczekałem aż silnik ostygnie i odkręciłem korek w zbiorniczku wyrównawczym. Mimo wszystko leciało zdrowo. Poza tym jak to nie ma prawa? To przecież normalne, jak odetkasz korek to leci. Wiadomo, że nie litr, ale trochę musiałem dolać. :panna:
RobertP pisze:
jajko pisze:dla bezpieczeństwa kup litra płynu chłodzącego jakby coś poszło nie tak.
bez przesady na zimnym silniku tyle nie ucieknie
co innego na gorącym to i 1l. to za mało ;-)
Hehe to zapraszam Cię do sklepu i kup mi 400ml płynu chłodniczego. :kac:



cios
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 16:41
Kontakt:

Post autor: cios » ndz kwie 22, 2007 15:50

Mam jeszcze małe pytanko a mianowicie czy jest ktoś w stanie podać mi oznaczenie tego czujnika gdyż szukałem na allegro i jest tego od zatrzęsienia. Poprostu nie wiem który będzie pasował do mojego silnika ALH. Pozdro VW FAN



Awatar użytkownika
regitmc
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: pt lis 11, 2005 16:18
Lokalizacja: NYsa
Kontakt:

Post autor: regitmc » ndz kwie 22, 2007 16:00

jajko pisze:
regitmc pisze:Nie koniecznie..... Radze wymienić czujnik przykładowo dopiero na drugi dzień po przestanej nocy, wówczas w układzie chłodzenia niema ciśnienia i płyn chłodniczy niema prawa uciekać... No i myśle że sprawa oczywista że nie nalezy go wymieniać na zapalonym silniku, ale tak przezornie napisałem...
Nie no Panowie, nie róbcie ze mnie osła :goof: Przecież to chyba oczywiste, że poczekałem aż silnik ostygnie i odkręciłem korek w zbiorniczku wyrównawczym. Mimo wszystko leciało zdrowo. Poza tym jak to nie ma prawa? To przecież normalne, jak odetkasz korek to leci. Wiadomo, że nie litr, ale trochę musiałem dolać. :panna:
Leciało zdrowo bo odkręciłeś niepotrzebnie właśnie korek w zbiorniczku wyrównawczym... :jezor: Układ chłodzenia w tym czasie działa troche na zasadzie syfonu, a odkręcając korek umożliwiłeś dopływ powietrza do zborniczka. Ja wyjmowałem i wkładzałem czujnik kilkukrotnie i tylko straciłem pare kropel, które kapały tylko i wyłącznie z czujnika...


[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]

jajko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: pt lis 11, 2005 14:49
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: jajko » ndz kwie 22, 2007 17:49

regitmc pisze:Leciało zdrowo bo odkręciłeś niepotrzebnie właśnie korek w zbiorniczku wyrównawczym... :jezor:
Nie no bez przesady, odkręciłem żeby zmniejszyć ciśnienie, a później zakręciłem, myślałem właśnie że będzie efekt słomki. A było tak jak wylewasz wodę z butelki. Nie wiem dlaczego, ale z 300-400ml wyleciało. W każdym razie nie jest to trudne, a największy problem miałem z odpięciem kostki z przewodami, bo cała była brudna i nigdy nie rozpinana. :)



cios
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 16:41
Kontakt:

Post autor: cios » czw kwie 26, 2007 18:36

jescze raz pytanko w tym temacie. Byłem na szrocie szukałem tego ustrojstwa w wymontowanym silniku i za nic w świecie nie mogłem go namierzyć proszę napiszcie czy jest on montowany na jakiejś rurce od chłodnicy czy znajduje się w bloku silnika Pozdrawiam VW FAN



Awatar użytkownika
regitmc
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: pt lis 11, 2005 16:18
Lokalizacja: NYsa
Kontakt:

Post autor: regitmc » czw kwie 26, 2007 23:03

Znajduje się na rurze wychodzącej z chłodnicy do bloku silnika i jest koloru niebieskiego... Jest naprawde bardzo prosty do zlokalizowania tylko wystarczy troche własnej inicjatywy...


[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]

cios
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 16:41
Kontakt:

Post autor: cios » pt kwie 27, 2007 09:42

Wielkie dzięki jak już pisałem byłem na szrocie i oglądałem silnik ale go nie namierzyłem możliwe, że go ktoś już wyciągną. Pozdrawiam wielkie dzięki już wiem gdzie go szukać

[ Dodano: 11 Cze 2007 19:56 ]
Dopiero się z tym uporałem i wiadomość dla następnych odpięty g62 miał numer 078 919 501c . W serwisie powiedzieli że musi być zielony o numerze 078 919 501a i taki założyłem. Co do płynu pomógł mi kolega po wypięciu przytkałem nie mylić z zatkałem ujście szmatą i płynu u mni wyleciało może z 10 ml(lekko wilgotna szmatka) oczywiście wcześniej odkręciłem korek wlewu żeby upuścić ciśnienie. Wiadomość dla potomnych czujnik w silniku ALH nie znajduje się na żadnym gumowym wężu tylko w metalowym cwancyku po prawej stronie silnika od strony grodziowej - kiepskie dojście.
Ostatnio zmieniony pn cze 11, 2007 19:58 przez cios, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 109 gości