Czujnik temperatury - gdzie szukać
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Czujnik temperatury - gdzie szukać
Witam byłem na kompie i pokazało mi błąd czujnika temperatury mechanik powiedział, że potrzebuje 4 pinowego. Mam pytanko gdzie mogę szukać pod maską i czy jest problem z jego wymianą. Mój silnik to 1.9 tdi 90PS ALH. Pozdrawiam VW FAN
Odepnij wtyczke, ściągnij z boku zawleczkę zabezpieczającą czujnik i wyciągnij go... Te same czynności tylko z odwrotna kolejnością pozwolą ci go założyć... Na forum jest temat mojego autorstwa dotyczący właśnie tego czujnika....
[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
Nie koniecznie..... Radze wymienić czujnik przykładowo dopiero na drugi dzień po przestanej nocy, wówczas w układzie chłodzenia niema ciśnienia i płyn chłodniczy niema prawa uciekać... No i myśle że sprawa oczywista że nie nalezy go wymieniać na zapalonym silniku, ale tak przezornie napisałem...jajko pisze:Dodam tylko, że jak już wyjmiesz czujnik to przygotuj się na to, że zacznie płyn wyciekać dość sprawnie. Przygotuj sobie od razu nowy czujnik, żeby sprawnie poszło i dla bezpieczeństwa kup litra płynu chłodzącego jakby coś poszło nie tak.
Powodzenia, w sumie nie jest trudne
[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
bez przesady na zimnym silniku tyle nie uciekniejajko pisze:dla bezpieczeństwa kup litra płynu chłodzącego jakby coś poszło nie tak.
co innego na gorącym to i 1l. to za mało
[ Dodano: Nie Kwi 22, 2007 07:21 ]
jasne i słusznie tak należałobyregitmc pisze:Nie koniecznie..... Radze wymienić czujnik przykładowo dopiero na drugi dzień po przestanej nocy, wówczas w układzie chłodzenia niema ciśnienia i płyn chłodniczy niema prawa uciekać... No i myśle że sprawa oczywista że nie nalezy go wymieniać na zapalonym silniku, ale tak przezornie napisałem...
dodam że jak sklep blisko to można się pokusić o wymiane nawet
pod sklepem, ja tak zrobiłem odczekalem z 15 minut, mimo że sklep
miałem od domu ok. 1km. to jednak odczekałem i wyjałem zapinke
i czujnik, nowy miałem już przygotowany i szybciutko włożyłem
może wyleciało łącznie z 50-100gr płynu to góra ...
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
Nie no Panowie, nie róbcie ze mnie osła Przecież to chyba oczywiste, że poczekałem aż silnik ostygnie i odkręciłem korek w zbiorniczku wyrównawczym. Mimo wszystko leciało zdrowo. Poza tym jak to nie ma prawa? To przecież normalne, jak odetkasz korek to leci. Wiadomo, że nie litr, ale trochę musiałem dolać.regitmc pisze:Nie koniecznie..... Radze wymienić czujnik przykładowo dopiero na drugi dzień po przestanej nocy, wówczas w układzie chłodzenia niema ciśnienia i płyn chłodniczy niema prawa uciekać... No i myśle że sprawa oczywista że nie nalezy go wymieniać na zapalonym silniku, ale tak przezornie napisałem...
Hehe to zapraszam Cię do sklepu i kup mi 400ml płynu chłodniczego.RobertP pisze:bez przesady na zimnym silniku tyle nie uciekniejajko pisze:dla bezpieczeństwa kup litra płynu chłodzącego jakby coś poszło nie tak.
co innego na gorącym to i 1l. to za mało
Leciało zdrowo bo odkręciłeś niepotrzebnie właśnie korek w zbiorniczku wyrównawczym... Układ chłodzenia w tym czasie działa troche na zasadzie syfonu, a odkręcając korek umożliwiłeś dopływ powietrza do zborniczka. Ja wyjmowałem i wkładzałem czujnik kilkukrotnie i tylko straciłem pare kropel, które kapały tylko i wyłącznie z czujnika...jajko pisze:Nie no Panowie, nie róbcie ze mnie osła Przecież to chyba oczywiste, że poczekałem aż silnik ostygnie i odkręciłem korek w zbiorniczku wyrównawczym. Mimo wszystko leciało zdrowo. Poza tym jak to nie ma prawa? To przecież normalne, jak odetkasz korek to leci. Wiadomo, że nie litr, ale trochę musiałem dolać.regitmc pisze:Nie koniecznie..... Radze wymienić czujnik przykładowo dopiero na drugi dzień po przestanej nocy, wówczas w układzie chłodzenia niema ciśnienia i płyn chłodniczy niema prawa uciekać... No i myśle że sprawa oczywista że nie nalezy go wymieniać na zapalonym silniku, ale tak przezornie napisałem...
[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
Nie no bez przesady, odkręciłem żeby zmniejszyć ciśnienie, a później zakręciłem, myślałem właśnie że będzie efekt słomki. A było tak jak wylewasz wodę z butelki. Nie wiem dlaczego, ale z 300-400ml wyleciało. W każdym razie nie jest to trudne, a największy problem miałem z odpięciem kostki z przewodami, bo cała była brudna i nigdy nie rozpinana.regitmc pisze:Leciało zdrowo bo odkręciłeś niepotrzebnie właśnie korek w zbiorniczku wyrównawczym...
Znajduje się na rurze wychodzącej z chłodnicy do bloku silnika i jest koloru niebieskiego... Jest naprawde bardzo prosty do zlokalizowania tylko wystarczy troche własnej inicjatywy...
[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
Wielkie dzięki jak już pisałem byłem na szrocie i oglądałem silnik ale go nie namierzyłem możliwe, że go ktoś już wyciągną. Pozdrawiam wielkie dzięki już wiem gdzie go szukać
[ Dodano: 11 Cze 2007 19:56 ]
Dopiero się z tym uporałem i wiadomość dla następnych odpięty g62 miał numer 078 919 501c . W serwisie powiedzieli że musi być zielony o numerze 078 919 501a i taki założyłem. Co do płynu pomógł mi kolega po wypięciu przytkałem nie mylić z zatkałem ujście szmatą i płynu u mni wyleciało może z 10 ml(lekko wilgotna szmatka) oczywiście wcześniej odkręciłem korek wlewu żeby upuścić ciśnienie. Wiadomość dla potomnych czujnik w silniku ALH nie znajduje się na żadnym gumowym wężu tylko w metalowym cwancyku po prawej stronie silnika od strony grodziowej - kiepskie dojście.
[ Dodano: 11 Cze 2007 19:56 ]
Dopiero się z tym uporałem i wiadomość dla następnych odpięty g62 miał numer 078 919 501c . W serwisie powiedzieli że musi być zielony o numerze 078 919 501a i taki założyłem. Co do płynu pomógł mi kolega po wypięciu przytkałem nie mylić z zatkałem ujście szmatą i płynu u mni wyleciało może z 10 ml(lekko wilgotna szmatka) oczywiście wcześniej odkręciłem korek wlewu żeby upuścić ciśnienie. Wiadomość dla potomnych czujnik w silniku ALH nie znajduje się na żadnym gumowym wężu tylko w metalowym cwancyku po prawej stronie silnika od strony grodziowej - kiepskie dojście.
Ostatnio zmieniony pn cze 11, 2007 19:58 przez cios, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 105 gości