Dziwna sprawa z sondą

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 484
Rejestracja: pt paź 27, 2006 14:54
Lokalizacja: WZU****

Dziwna sprawa z sondą

Post autor: jawel » pt kwie 20, 2007 17:58

Jakiś czas temu odpiął mi się w aucie przewód sygnałowy sondy lambda i co ciekawe nie zauważył żadnej różnicy w pracy silnika dopiero zwiększony apetyt na paliwo zwrócił moją uwagę. Tu moje pierwsze pytanie- czy to normalne, że motor pracuje bez zarzutów ?( pomijając większe spalanie)
Wetknąłem ten przewodzik na miejsce odpalam auto a tu niespodzianka - silnikiem telepie na wszystkie strony, spadają obroty, gaśnie. I tu drugie pytanie - Czy sonda po odłączeniu czarnego kabelka i ewentualnym zatknięciu z masą mogła się uszkodzić ? A może to zbieg okoliczności?
Pewnie sonda zakończyła swoje życie ale chciałbym się upewnić przed zakupem nowej.
Byłem u dwóch magików żeby zdiagnozowali mi sondę komputerem, ale obaj zgodnie twierdzili, że sterownik w moim golfie (1,4 ABD rok 92) nie ma takiej opcji czy jakoś tak.
Po prostu czy sonda podłączona czy nie na kompie wszystko jest Ok. Czy to prawda, że pierwsze OBD nie mogły zdiagnozować sondy, czy tylko to ściema?


one loVWe

Andrzej1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 10:57
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Andrzej1 » pt kwie 20, 2007 18:11

Witam
Po podłączeniu sondy mogłeś odłączyć na chwilę akumulator i zresetować komputer
gdyż bez sondy zaczął pracować w systemie awaryjnym.
Andrzej.



Awatar użytkownika
jawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 484
Rejestracja: pt paź 27, 2006 14:54
Lokalizacja: WZU****

Post autor: jawel » pt kwie 20, 2007 18:14

Andrzej1 pisze:Po podłączeniu sondy mogłeś odłączyć na chwilę akumulator i zresetować komputer
Nie napisałem o tym, ale to zrobiłem


one loVWe

Andrzej1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 10:57
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Andrzej1 » pt kwie 20, 2007 18:32

Witam
Podłącz do podłączonej sondy miernik cyfrowy (na targu za 16 zł taki z wyświetlaczem)
ustaw na 1 V .Miernik na zagrzanej sondzie powinien pokazywać skaczące napięcie
od około 0.3V - 0.7V około,bez przerwy powinno się zmieniać.
Miernik zawsze może Ci się póżniej przydać
Andrzej



Awatar użytkownika
jawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 484
Rejestracja: pt paź 27, 2006 14:54
Lokalizacja: WZU****

Post autor: jawel » sob kwie 21, 2007 16:53

A co sądzicie o sądach uniwersalnych?


one loVWe

Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » sob kwie 21, 2007 20:45

jawel pisze:A co sądzicie o sądach uniwersalnych?
Ja tam wolę 24-godzinne :grin:


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
jawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 484
Rejestracja: pt paź 27, 2006 14:54
Lokalizacja: WZU****

Post autor: jawel » sob kwie 21, 2007 20:51

Amanda pisze:Ja tam wolę 24-godzinne
ha ha ha :oops: sorki to tylko literówka


one loVWe

Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » sob kwie 21, 2007 22:13

Co do sond uniwersalnych, może toto i dziala, ale ja wyznaję zasadę że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego :grin:
Lepsza dobra firmowa używka niż uniwersalne "coś"


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob kwie 21, 2007 22:23

[
Co do sond uniwersalnych, może toto i dziala, ale ja wyznaję zasadę że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego :grin:
Lepsza dobra firmowa używka niż uniwersalne "coś"
yyy sonda uzywana ? super sprawa. Tzw . ryzyk fizyk :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
jawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 484
Rejestracja: pt paź 27, 2006 14:54
Lokalizacja: WZU****

Post autor: jawel » ndz kwie 22, 2007 12:21

Jak zwykle gdzie dwóch polaków to trzy zdania, a ja nie wiem co robić. W moim mieście za sondę nową chcą od 150 do 250 plenów oczywiście są to jakieś zamienniki. Pytałem na szrotach chcą za używki 50 -70 zł z tym, że mają tylko do 1,8. Znalazłem na allegro coś takiego i takiego Doradźcie mi proszę co kupić bo sam nie wiem. Oryginał w ASO odpada ze względów finansowych, ta z allegro z tych samych względów jest atrakcyjna, ale jeśli to szajs to szkoda kasy.
Pomóżcie mi proszę
Ostatnio zmieniony ndz kwie 22, 2007 13:18 przez jawel, łącznie zmieniany 2 razy.


one loVWe

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz kwie 22, 2007 12:35

jezeli ja byłbym na Twoim miejscu to kupiłbym zamiennik ,skoro mowisz ze na ASO Cie na razie nie stac, sam kupilem do swojego goferka II taka uniwersalna za 100 zł ( jednoprzewodowa ) kumpel kupił za 170 zł Boscha, koles ktory zakladal ta sonde wczesniej odeslal go z sonda MAgneti Marelli ze słowami ze włoszczyzna tylko dobra jest w zupie, wiec kumpel kupil Boscha, na razie jezdzi i nie narzeka. Co do mojej sondy to Ci nie powiem czy w moim przypadku zamiennik sie sprawdzil to niestety Ci nie moge pomoc , bo dwa dni po tym jak załozylem dowedzialem sie ze zwolniło sie miejsce u lakiernika i teraz autko sie upieksza :)
Jezeli chodzi o uzywane sndy to daj spokoj, nie wiadomo w jakim stanie jest sonda, moze Ci sie skonczy za dwa tygodnie i bedziesz narzekal ze sie dales naciagnac i znowu meczyl sie z wymiana.
W przypadku kupowania z allegro ? : hmmm ja dopoki nie zobacze to nie kupie, przynajmniej nie sonde , bo wiem jak ja ciezko wymienic przynajmniej u mnie. Jezeli ten koles na allegro pisze ze to jest oryginal boscha , moze i mowi prawde ale ja swoim uzbrojonym okiem nie widze zadnego napisu bosch, zadnego znaczka . Jakos to do mnie nie przemawia.
Pozdrawiam


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » ndz kwie 22, 2007 13:24

guti pisze:
Amanda pisze:Lepsza dobra firmowa używka niż uniwersalne "coś"
yyy sonda uzywana ? super sprawa. Tzw . ryzyk fizyk :)
Napisałem dobra - czyt. sprawna, sprawdzona, z jakąś gwarancją (choćby kilkudniową), z możliwością wymiany, oddania.
Lepsze to niż uniwesalna podróba "made in coś tam".
Oczywiście "obracamy" się w kręgu małych kosztów - bo na pewno najlepsza będzie nowa firmówka np BOSCH.
jawel pisze:Znalazłem na allegro coś takiego i takiego
Z tych wybrałbym tę drugą - jeżeli to faktycznie jest BOSCH (coś za tanie na oryginał)


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
jawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 484
Rejestracja: pt paź 27, 2006 14:54
Lokalizacja: WZU****

Post autor: jawel » ndz kwie 22, 2007 19:56

Amanda pisze:Z tych wybrałbym tę drugą - jeżeli to faktycznie jest BOSCH (coś za tanie na oryginał)
druga to NGK. Chodziło Ci o Bosch czy NGK
guti pisze:sam kupilem do swojego goferka II taka uniwersalna za 100 zł
Może ktoś z forum ma jakieś dłuższe doświadczenie z sondami uniwersalnymi i chciałby się podzielić spostrzeżeniami


one loVWe

Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » ndz kwie 22, 2007 20:28

jawel pisze:
Amanda pisze:Z tych wybrałbym tę drugą - jeżeli to faktycznie jest BOSCH (coś za tanie na oryginał)
druga to NGK. Chodziło Ci o Bosch czy NGK
Oczywiście BOSCH (czyli pierwsza) - sorry za pomyłkę

Jeżeli to faktycznie BOSCH to bierz w ciemno.
W tym wypadku uniwersalność polega na tym że sonda jest 4 przewodowa, a więc można ją wykorzystać do instalacji z mniejsza ilością przewodów, oraz jest bez oryginalnej wtyczki do podłączenia do instalacji i gość montuje taką jaka jest w danym przypadku potrzebna.


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 485 gości