jakie macie cisnienie turbo po wirusie 1Z

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt kwie 20, 2007 18:03

golfir pisze:cowboy chyba napisał wyraznie jedynki takze widziałem co pisza a napiseł 1850mbar a nie 850 takze nie jestem na tyle ułomny zeby nie wpasc na to w zwyklym TD 1.6 z mkII dmucha ok 0.7 a chyba mi nie powierz ze moto 1.8 bara znosiłby bez problemu....?
chyba jednak nie jarzysz :)

w zwykłym TD dmucha 1,7 Bar razem z ciśnieniem atmosferycznym

mozna podawac że turbo dmucha 0.85 Bara lub 1.85 (jesli uwaględni się cisnienie atmo)



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » pt kwie 20, 2007 18:16

cowboy pisze:mozna podawac
Nie, nie, nie nie....
mówiąc nawet językiem potocznym - turbo dmucha tylko to co ponad atmosferę...
ciśnienie bezwzględne w dolocie to całkiem inna bajka :)
Ciśnienie doładowania - to zawsze ciśnienie względne...
Wiesz czemu ten problem dotyczy tylko użytkowników VW Audi Gesellschaft?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt kwie 20, 2007 18:19

uysy pisze:Wiesz czemu ten problem dotyczy tylko użytkowników VW Audi Gesellschaft?
bo MAP sensor pokazuje bezwzględne w dolocie i tylez w kanale 011 :P

jednakowoż jak ktos pisze ze 1850 mBar no to wiem ze podaje wartość bezwzględną :)

generalnie, jeśli chodzi o 1.9 TDI to jest mniej więcej tak:

1Z, AHU, ALH (90 VP) 0,85
AFN, AHF, ASV (110 VP) 0,95
ATD, AJM. AUY itd(105 i 115 PD) cos kole 1,05 -1,15
ASZ, AWX (130PD) - 1,3
ARL (150 PD) - 1,5
BPX (160 PD) - 1,55



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » pt kwie 20, 2007 18:25

cowboy pisze:bo MAP sensor pokazuje bezwzględne w dolocie i tylez w kanale 011
Choć jeden co lubi moje zagadki ;)
MAP pokazuje w każdym aucie tak samo, tylko testery diagnostyczne pokazują różnie ;)
ja wolę metodę VW, ale już moi diagności od fiatów się gubią... :)
Kwestia druga - zbyt powszechna dostępność VAG'a ;)



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pt kwie 20, 2007 19:13

Mekto pisze:dziechu, Ja tam bym nie był taki pewny, że na bank jest 125 KM
Pisalem ze mam chyba z 120, nie 125:) fakt jest taki, ze teraz ma niezlego kopa nawt na 5 biegu, przedtem dlugo sie rozpedzal, teraz zupelnie co innego. Drugi fakt - 90% scigajacych sie aut zostaje w tyle:) Przedtem to bylo z 60%. No jakos nie ma czasu na ta hamownie, ale sie postaram to napisze. Cisnienie jakie mam podaje z logow, tam jest podawane cisnienie bezwzgledne (od 0 nie od atmosferycznego), wiec mam ciagi po 2350-2400 mBar (najdluzszy ma 8 sek). Nie probowalem wiekszych i dluzszych obciazen. Predkosc max przed chipem ok. 180km/h, teraz nieco poad 200 (205?), ale nalezy pamietac ze mam varianta, wiec potrzebuje wiecej mocy niz zwykly.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt kwie 20, 2007 19:16

dziechu pisze:wiec mam ciagi po 2350-2400 mBar (najdluzszy ma 8 sek).
przy jakich obrotach ? lub innymi słowy do jakich obrotów pompuje Ci 2400mBar?



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pt kwie 20, 2007 19:31

No mam do ok. 3000, fakt ze nie mam logow z wyzszymi obrotami, wczesniej zmieniam bieg. Ale jeszcze poszukam, duzo ich mam. Zeby dluzej pociagnac z noga w podlodze, musialbym na 5 biegu i tak do 180km/h lub wiecej. Nie robilem tego i nie bede, bo brakuje mi 1 punktu do zabrania prawa jazdy, wiec jezdze jak .... Jesienia jechali za mna z kamera. Niedziela, piekna pogoda, zupelnie puste drogi, tylko ja i oni za mna. Zlapalem wtedy 17 punktow - 100km/h po znaku 60, wyprzedzanie przez podwojna ciagla itp... Nazbierali i dopiero zatrzymali.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt kwie 20, 2007 19:41

dziechu pisze:No mam do ok. 3000,
to chyba raczej overboost - bo z mapy która kiedys załaczałes chyba przy 4500 rpm miałes ustawione 2400 mBar



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pt kwie 20, 2007 19:46

uysy pisze:najmocniejszy (98PS seria) 1Z
Hm, przyjmujesz ze jezeli seria jest lepsza, to i po tuningu bedzie lepsza, ale moze jednak to nie cala prawda? Bo dlaczego jakis sryjny jest lepszy, ma np. 98 kiedy wiekszosc (przyjmijmy) ma 90? Jezeli wynika to z lepszych parametrow bloku (doskonale sprezanie, super dotarty itd), to taki silnik i po tuningu bedzie lepszy niz inne. Jednak ja mysle ze te mocniejsze z serii, sa mocniejsze bo maja rzeczywiste dawki paliwa nieco wieksze, rzeczywiste cisnienia doladowania nieco wieksze. Moze tak byc? A w takim razie tuning moze doskonale wyrownac te roznice, silniki ktore z serii mialy jeden 98 a drugi 90, po tuningu moga byc takie same. Tak mi sie wydaje.

[ Dodano: 20 Kwi 2007 19:48 ]
cowboy pisze:
dziechu pisze:No mam do ok. 3000,
to chyba raczej overboost - bo z mapy która kiedys załaczałes chyba przy 4500 rpm miałes ustawione 2400 mBar
Mape chyba dostalem od Uysego z chipami, ale dokladnie nie pamietam, moge ewentualnie wrzucic jakis fragment logow.



Mekto
-
-
Posty: 530
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 21:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Mekto » pt kwie 20, 2007 19:57

dziechu, pamiętaj że rozmawiamy o samochodach które mają już swoje lata i przebieg. Różne osoby nimi cześniej jeździły i tak naprawde nie wie nikt czy dbały o nasze TDi. I tutaj z tego wynika różnica w mocach przy hamowaniu serii. Bo jak serja zdrowa i zadbana to ładnie się podda i chce jechać a jak styrana to i chip niewiele da.
Mój przykałd - ktoś lał badziewie i jest 112PS a powinno być spokojnie 120PS a jakby dbał to serja pokazuje więcej i co za tym idzie po programie również więcej [horsów] :bajer:



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pt kwie 20, 2007 20:09

Mekto pisze:pamiętaj że rozmawiamy o samochodach które mają już swoje lata i przebieg
Pamietam:) Pisze tylko ze roznica mocy serii moze wynika z roznych przyczyn i dlatego niekoniecznie silnik ktory w serii jest mocniejszy od innego seryjnego, po tuningu dalej bedzie mocniejszy - moze sie wyrownac.



KrisT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn kwie 02, 2007 22:44
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: KrisT » pt kwie 20, 2007 20:57

Mam zamontowany wskaznik ciśnienia i fakt turbawka w 1Z dmucha do 0,85-0,9 bara (wiadomo wskażnik też ma rozrzutnośc..) przy overbooście wskakuje na chwilke na 1,2 bara. Założyłem rezystor i przy szybkim ruszaniu ciśnienie wskakuje przy overboost do 1,4-1,5 bara następnie wiadomo schodzi do normy. Jak widac trochę wiecej paliwka i ciśnienie się znacznie podnosi... tylko że komp czasem zareaguje notlaufem.
A propo jakie max cisnienie doładow. wytrzymuje ori suszarka? Ktoś wie? Wg. szpeców max. plus 0.3 bara można podnieśc czyli stałe ciśnienie do 1,25. Tylko te 0.3 to troszke mało aby uzyskać znaczące przyrosty mocy..



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pt kwie 20, 2007 21:07

dziechu pisze:brakuje mi 1 punktu do zabrania prawa jazdy,
no to musisz bardzo uważać na misiaczki , proponuje zainwestować w CB - zawsze to bezpieczniej.
KrisT pisze:Mam zamontowany wskaznik ciśnienia i fakt turbawka w 1Z dmucha do 0,85-0,9 bara (wiadomo wskażnik też ma rozrzutnośc..) przy overbooście wskakuje na chwilke na 1,2 bara. Założyłem rezystor i przy szybkim ruszaniu ciśnienie wskakuje przy overboost do 1,4-1,5 bara następnie wiadomo schodzi do normy.
U mnie tak samo :bigok:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

golfir
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: czw maja 26, 2005 16:54
Lokalizacja: Kluki

Post autor: golfir » pt kwie 20, 2007 22:35

oki to moje watpliwosci juz sie rozwiały bo wirusa robił mi taki młody klient za pare groszy w sumie i na to sie połasiłem ale widze ze bede musiał do niego podjechac bo mi sie to za bardzo nie podoba suszarka pompuje mi teraz podobno 1.3 bara nie wiem co zrobił paliwem(dawka) bo szarpie mi autem juz raz bylem poprawiac bo na 2- gim biegu przy ok 2 tys szarpało mi autem z tych nizszych obrotów i auto jechało z bólem 180km/h i kreciło sie do 3200tys obr???? poprawił mi to tylko ze teraz mi szarpie przy ok 1800-1900 najbardziej odczuwalne na 5-tym biegu i nie wiem ci jest grane?? czy N75 głupieje bo suszarka za duzo dmucha czy co?? i w mastersie jak ojcu robiłem auto to Marek mówił cos o 3 ukrytych mapa to był 90 konny AGR czy w 1Z jest coś takiego??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 123 gości