Powietrze w przewodach paliwowych

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

stahu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 16:49
Lokalizacja: Olsztyn

Powietrze w przewodach paliwowych

Post autor: stahu » pt kwie 20, 2007 12:21

Witam!!
Mam pytanie ostatnio powiedziano mi ze pecherzyki jakie czasami przepływają przez przewód od filtra paliwa do pompy są nieporzadane i mogą one być przyczyną spadku mocy np przy wyzszych pręd.obr. Mam pytanie czy to prawda i gdzie może tkwić przyczyna tego powietrza oprócz samego filtra.Szukać zaczynając od samego zbiornika?? :chytry:

Dzieki z góry.Pozdro :okej:



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt kwie 20, 2007 12:28

stahu pisze:Witam!!
Mam pytanie ostatnio powiedziano mi ze pecherzyki jakie czasami przepływają przez przewód od filtra paliwa do pompy są nieporzadane i mogą one być przyczyną spadku mocy np przy wyzszych pręd.obr
silnik może nawet szarpać...
stahu pisze:gdzie może tkwić przyczyna tego powietrza oprócz samego filtra.Szukać zaczynając od samego zbiornika?? :chytry:
od zbiornika......najczęściej wina leży po stronie oringów przy filtrze paliwa...



Awatar użytkownika
Waluch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2567
Rejestracja: czw lip 06, 2006 12:28
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Waluch » pt kwie 20, 2007 12:38

damcio151 pisze:wina leży po stronie oringów przy filtrze paliwa...
moze podczas wymiany coś się poluzowało, powinno bardzo tęgo wchodzić (mam na myśli tą spinkę) ... w pełni sprawnym układzie nie powinno być pęcherzyków powietrza



Awatar użytkownika
rhl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: pn gru 26, 2005 00:30
Lokalizacja: nie powiem :P
Kontakt:

Post autor: rhl » pt kwie 20, 2007 13:23

więc ostatnio pęcherzyki zagościły u mnie po wymianie filtru paliwa, problem był taki że robił a się tak jakby piania w tym dolnym przewodzie paliwowym, nie pomogło odpowietrzanie przez wtryski, zacząłem szukać przyczyny a nie usuwać skutki, przyczyna była jak w 90% przypadków czyli nieszczelność przy tym zaworku na filtrze paliwa którego blokuje się zawleczką, mianowicie uszczelka (powinno się wymieniać ją wraz z wymianą całęgo filtru) musiała nie wejśc dokładnie na swoje miejsce także była jakaś tam przerwa przez którą dostawało się powietrze i efekt był taki a nie inny, zdjąłem cały zaworek, ustawiłem uszczelkę na właściwym miejscu nałożyłem zaworek zwracając szczególną uwagę na położenie uszczelki ( tym razem weszło idealnie, nie trzeba było sięgać po pomoc śrubokreta) z łatwością nałożem zawleczkę, odpaliłem i układ sam się odpowietrzył po chwili.

Moim błedem na początku było również to że nie zalałem filtru paliwem (ta czynność bardzo pomaga)

wg mnie to tutaj tkwi szkopuł, jakby to jednak nie było to, to szukaj od zbiornika ze wskazaniem na pompę paliwa.

Pozdro



Lennox
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: czw cze 23, 2005 19:39
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: Lennox » sob kwie 21, 2007 10:15

Ja też kiedyś miałem bańki powietrza. Dostawało się do układu od strony filtra paliwa.



stahu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 16:49
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: stahu » sob kwie 21, 2007 13:18

No witam.Mam nowy filt paliwa,zresztą na poprzednim też było to samo...pęchcerzyki...oring raczej nie występuje jako osobna część do kupienia tak mi powiedzieli w sklepach.Ten oring który jest pod powrotem z pompy.Moze to właśnie cały ten powrót cos pierdaczy...dobra czyli nie ma innej możliwości zapoowietrzania sie układu oprócz filtra???

Pozdro!! :okej:



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob kwie 21, 2007 13:37

stahu pisze:No witam.Mam nowy filt paliwa,zresztą na poprzednim też było to samo...pęchcerzyki...oring raczej nie występuje jako osobna część do kupienia tak mi powiedzieli w sklepach.Ten oring który jest pod powrotem z pompy.Moze to właśnie cały ten powrót cos pierdaczy...dobra czyli nie ma innej możliwości zapoowietrzania sie układu oprócz filtra???

Pozdro!! :okej:
oring kup w ASO



Awatar użytkownika
rhl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: pn gru 26, 2005 00:30
Lokalizacja: nie powiem :P
Kontakt:

Post autor: rhl » sob kwie 21, 2007 14:50

a raczej cały zaworek, samej nie kupisz.... raczej :P



ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » pn kwie 23, 2007 10:39

orin najczęściej występuje razem z filtrem jest w filtrach man, knecht, filtron.
może masz przetarty któryś z wężyków dochodzących do filtra bądź nałączeniu filtra, można je skrócić o 1/2 cm i założyć ponownie dociskając opaskami



domek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 00:14
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: domek » śr kwie 25, 2007 22:44

Jak jest nieszczelny oring to po otworzeniu maski slychac na maxa ze puszcza. Jak cos innego to juz inna bajka....


"nie wdawaj sie w dyskusje z idiota, najpierw sprowadzi Cie do swojego poziomu, a pozniej wykonczy doswiadczeniem"

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » ndz kwie 29, 2007 13:50

Ja mam większy problem. Wymieniłem już filtr na taki bez podgrzewacza, wymieniłem przewody paliwowe idące z filtra do silnika (do pompy wtryskowej i nadmiarowy), a powietrze zapitala mi w przezroczystym wężyku jak odejmę gazu po przygazowaniu.

Chyba jutro trza będzie prześledzić cały przewód, na wszelki przypadek jeszcze odpowietrzę nowy filtr. Jakieś sugestie?


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
Macienty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 966
Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:10
Lokalizacja: BWA

Post autor: Macienty » pn kwie 30, 2007 09:50

przewody od wtryskow powrotne radziłbym posprawdzac. :bajer:


"Most perfect silence is when
there´s no need to explain"

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » pn kwie 30, 2007 18:19

Już znalazłem problem, jak zwykle całość siedziała w małej pie........j :grrr: śrubce. Panowie inżynierowie z FILTRONA :axe: nie wpadli na pomysł uszczelnienia śrubki odpowietrznika w filtrze paliwa (ta u góry filtra). :axe: Dali tylko metalową podkładkę, co skutkowało tym, że pompa zapowietrzała się nieziemsko. Odrobina taśmy teflonowej i na razie problem z głowy :bigok:

Zobaczymy jutro rano jak będzie odpalał, popatrzę jeszcze na wężyk czy powietrze w nim nie leci (dziś już nie leciało jak odpowietrzyłem filtr).

Pozdrawiam.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 95 gości