Temperatura cieczy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krzysvw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr mar 14, 2007 08:37
Lokalizacja: Katowice

Temperatura cieczy

Post autor: krzysvw » wt kwie 17, 2007 18:31

Witam. Dzis pogoniłem troche golfa po mieście i po jakiś 2km dynamicznej jazdy zauważyłem że dość znacznie wzrosła temperatura cieczy chłodzącej. Wskazówka znajdowała się w pozycji zaznaczonej na rysunku: (przedostatnia kreska)
[img=http://img405.imageshack.us/img405/7133/wskwz9.th.jpg]
Nie wiem czy to normalne ? Podczas normalnej jazdy, nawet długiej wkazówka wychodziła troche poza środek. Stan płynu chłodniczego jest OK.

PS. Wie ktoś ile litrów ma rezerwa w MK2 ?



Awatar użytkownika
Bordos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: sob lip 29, 2006 13:44
Lokalizacja: Gda

Post autor: Bordos » śr kwie 18, 2007 06:26

Jeśli wskazówka była aż tam to sprawdz czy wentylator chłodnicy się włącza.

U mnie ta wskazówka nawet przy bardzo dynamicznej jeździe nie przekracza nigdy położenia trochę za środkiem, bo tam zaczyna krecic się wentylator i temperaturka spada.

A ile wynosi rezerwa?
Jak na moje oko to tak ok. 5 litrow może - ale głowy nie dam bo im mniej paliwa tym ten wkaźnik bardzej oszukuje :okej:



Awatar użytkownika
Mac
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: śr kwie 11, 2007 02:19
Lokalizacja: mazury
Auto: Mk2 Tdi
Silnik: AFN
Kontakt:

Post autor: Mac » czw kwie 19, 2007 08:55

całe czerwone pole ma ok 10l,jezdziłem do sucha wiec wiem :bajer: a co do temperatury to sprawdz termostat czy wpore otwiera i kiedy czujnik włacza wentylator,a i czy w chłodnicy lub w krućcu nie jest zakamieniony otworek obiegu!proponuje załozyc czujnik chłodnicy na 84 stopnie,jest akurat do tego silnika!



Awatar użytkownika
krzysvw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr mar 14, 2007 08:37
Lokalizacja: Katowice

Post autor: krzysvw » czw kwie 19, 2007 18:14

Dzięki za rady. W sobote będe wymieniał pasek klinowy bo obecny jest w masakrycznym stanie, jeśli po wymianie na nowy dalej będzie się grzał to zastosuje się do Waszych rad.



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pt kwie 20, 2007 08:17

krzysvw, według mnie już trochę auto przegrzałeś i mogą stwardnieć gumki zaworowe. Tak jak piszą wyżej nie włonczył się wentylator. Czesto się zdarza że kable śniedzieją i trzeba je przeczyścić i za konserwować ;) Musisz przeczyścić styki na wentylatorze na włoczniku termuiczny i kostce koło włącznika termicznego. Ja urzywam preparatu o firmy Cyclo smar z teflone robi taką powłokę i czesto to robie po zimie.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
ko_sa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: wt paź 05, 2004 13:14
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: ko_sa » pt kwie 20, 2007 10:51

Witam,u mnie jest tak ze wskazowka jest troche powyzej srodka a wentylator sie wlacza gdy temperatura dojdzie do 3/4 skali czyli tam gdzie zaznaczyles ale to sie zdaza bardzo rzadko i wtedy spada i niby tak powinno.co do przegrzania to w ksiazce serwisowej(tej ktora byla sprzedawana z nowym samochodem) napisane jest na stornie 30 ze cyt."Nie ma to wiekszego znaczenia, dopoki nie zacznie blyskac lampka kontrolna".dodam ze wymienilem wlacznik wentylatora i termostat gdyz i jedno i drugie nie dzialalo poprawnie i samochod sie przegrzewał.Pozdrawiam.


Volkswagen Transporter 1.6d

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pt kwie 20, 2007 14:55

ko_sa, twardnieją gumki na zaworach i tyle ;)


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
ko_sa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: wt paź 05, 2004 13:14
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: ko_sa » ndz kwie 22, 2007 22:42

:P
Ostatnio zmieniony pn kwie 23, 2007 11:43 przez ko_sa, łącznie zmieniany 1 raz.


Volkswagen Transporter 1.6d

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pn kwie 23, 2007 08:24

bez komentarza..........


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

laszlo111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob lut 02, 2008 18:12
Lokalizacja: Grójec
Kontakt:

Post autor: laszlo111 » wt lut 12, 2008 13:38

Witam wszystkich! Rowniez mam problem ze wskaznikiem temperatury cieczy chlodzacej (MK2 1,6D) Otoz gdzy odpale silnik to kontrolka miga przez okres ok 3-4 km az troche silnik sie nagrzeje. wtedy nalezy wylaczyc silnik i uruchomic go ponownie i wszystko jest juz ok jednak bez wylaczenia silnika kontrolka sama nie gasnie. czy wie ktos moze co nalezy sprawdzic w takiej sytuacji?



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » śr lut 13, 2008 13:41

laszlo111 pisze:Witam wszystkich! Rowniez mam problem ze wskaznikiem temperatury cieczy chlodzacej (MK2 1,6D) Otoz gdzy odpale silnik to kontrolka miga przez okres ok 3-4 km az troche silnik sie nagrzeje. wtedy nalezy wylaczyc silnik i uruchomic go ponownie i wszystko jest juz ok jednak bez wylaczenia silnika kontrolka sama nie gasnie. czy wie ktos moze co nalezy sprawdzic w takiej sytuacji?
Odkręć czujnik stanu płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym i dobrze go przeczyść, pewnie sondy są nieźle zasyfione. Ja u siebie tez miałem taki problem, odpalam i miga kontrolka od stanu płynu chłodniczego, wyłączam silnik sprawdzam płyn, jest ok, odpalam jest ok, jadę kawałek znów zaczyna migać. Odkręciłem czujnik na górze zbiorniczka, był totalnie zasyfiony, przeczyściłem i jest git :)



laszlo111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob lut 02, 2008 18:12
Lokalizacja: Grójec
Kontakt:

Post autor: laszlo111 » śr lut 13, 2008 16:24

dzieki lukas. przeczyszczenie mu na pewno nie zaszkodzi i mam nadzieje ze to bedzie to



blukotek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pt lut 08, 2008 16:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: blukotek » pt lut 15, 2008 18:47

Lukas-182 pisze:Odkręć czujnik stanu płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym i dobrze go przeczyść, pewnie sondy są nieźle zasyfione. Ja u siebie tez miałem taki problem, odpalam i miga kontrolka od stanu płynu chłodniczego, wyłączam silnik sprawdzam płyn, jest ok, odpalam jest ok, jadę kawałek znów zaczyna migać. Odkręciłem czujnik na górze zbiorniczka, był totalnie zasyfiony, przeczyściłem i jest git
A gdzie jest ten czujnik w benzynie ?
Mam zbiorniczek, ale na nim nie ma żadnych czujników...tylko na wężyku od zbiorniczka jest taki "łącznik" z kabelkami czy to jest to ?

Piotr



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » sob lut 16, 2008 00:39

Masz okrągły zbiorniczek czy prostokątny na płyn chłodniczy, jeśli prostokątny to na pewno jest tam czujnik, a jak okrągły to musi być gdzieś na wężu w najwyższym miejscu układu chłodzenia z racje tego, że ma skazywać stan płynu chłodniczego w układzie...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 191 gości