Stuki przy skręcaniu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Stuki przy skręcaniu
Witam, mam kolejny problem ze swoim golfem. Mianowicie mam jakies dziwne i w sumie groźne stuki. Zmieniałem sprężyny w kolumnach, poskręcałem wszytsko tak jak było (stuki wczesniej też były). Jak skręce koła w lewo i wjeżdżam pod jakiś krawężnik to lewe koło strasznie uderzy w coś.. jakiś taki mocny i groźny stuk idzie. Co to moze być? zmienie jeszcze łożysko na kolukmnie MCpersona ale osobiście uwarzam ze to nie to. Coś moze podpowiecie?
A tulejki gumowo-metalowe te większe w wahaczu przednim sprawdzałeś? Moga być naderwane, albo bardzo miękkie wówczas będzie wahacz walił o podwozie. Stąd mogą być stuki.
Ostatnio zmieniony czw kwie 19, 2007 12:19 przez GENE, łącznie zmieniany 1 raz.
VWpower Golf
-
- Mały gagatek
- Posty: 143
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 00:15
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
no ale przegub, jak jade na prostej to nic sie nie dzieje, dopiero jak wjeżdżam w dziurę albo na krawężnik
[ Dodano: 18 Kwi 2007 13:52 ]
na zakętach też nic
[ Dodano: 18 Kwi 2007 14:04 ]
Jaki koszt przegubu?
[ Dodano: 18 Kwi 2007 13:52 ]
na zakętach też nic
[ Dodano: 18 Kwi 2007 14:04 ]
Jaki koszt przegubu?
...wiesz jakie to uczucie kiedy umiera w tobie pasja?
[img]http://maeko.idealan.pl/podpis22.png[/img]
[img]http://maeko.idealan.pl/podpis22.png[/img]
ja mialem to samo wymienilem lozyska w mc personie koncowki drazka i przegub nic nie pomoglo ostatecznie oklazalo sie ze to tuleja metalowo gumowa w wahaczu tak jak pisal kolega wyzej to jest napewno to. koszt tulejki 8zł tyle zaplacilem i grosiki za naprawe u mechanika i jest wszystko git pozdrawiam
pewnie ze idzie zalozyc samemu koszt tej tulejki jak pisalem wyzej 7-8zł musisz podniesc auto zdjac kolo odkrecic przegub koncowke drazka itp... oczywiscie wszystko w odpowiedniej kolejnosci i wykrecic oczywiscie wahacz jest on mocowany do wozka i posiada 2 tulejki przewaznie siada ta ktora masz na zdjeciu no i oczywiscie ja wcisnac co nie jest najlatwiejsze zycze powodzenia
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
jutro nie bede miał czasu ale w piatek pewnie rozbiore, może by ktoś napisał kolejność demontowania elementów poszczególnych? Aha dodam ze dość mocno ściąga w lewo czy przy okzazji może da sie jakoś to lekko naprostować?
...wiesz jakie to uczucie kiedy umiera w tobie pasja?
[img]http://maeko.idealan.pl/podpis22.png[/img]
[img]http://maeko.idealan.pl/podpis22.png[/img]
maeko da się je wymienić samemu, tylko trzeba mieć jakąś małą praskę do wciśnięcia nowych tulejek gumowo metalowych. Za drobne można to zrobić w każdym warsztacie w którym jest praska. Tu masz mały opis jak się uszkodzi przednia tulejka:
Przy uszkodzeniu tylniej tulejki raczej będziesz miał stuki. Wymienić jest ją łatwiej niż przednią. Po wymontowaniu wahacza starą tulejkę wyciągasz przy użyciu noża i nożówki. Nożem przecinasz gumę łączącą pierścień zewnętrzny z wewnętrzną tulejką w tulei gumowo- metalowej. A następnie pierścień zewnętrzny przecinasz nożówką i wyciągniesz go bez problemu. Nową tulejkę musisz zamontować prawidłowo, większym gumowym wypustem tulejki w stronę zewnętrzną wahacza, tak aby przy hamowaniu wahacz opierał się o ten wypust. Jak zamontujesz odwrotnie, zerwie ci tulejkę. A z resztą przyjrzyj się starej tulejce jak była zamontowana. Nową tulejkę musisz wprasować. Koszt tych większych tylnich tulejek wahacza waha się od 15zł (słabsze) do 40zł (lepsze) za szt.
Przy uszkodzeniu tylniej tulejki raczej będziesz miał stuki. Wymienić jest ją łatwiej niż przednią. Po wymontowaniu wahacza starą tulejkę wyciągasz przy użyciu noża i nożówki. Nożem przecinasz gumę łączącą pierścień zewnętrzny z wewnętrzną tulejką w tulei gumowo- metalowej. A następnie pierścień zewnętrzny przecinasz nożówką i wyciągniesz go bez problemu. Nową tulejkę musisz zamontować prawidłowo, większym gumowym wypustem tulejki w stronę zewnętrzną wahacza, tak aby przy hamowaniu wahacz opierał się o ten wypust. Jak zamontujesz odwrotnie, zerwie ci tulejkę. A z resztą przyjrzyj się starej tulejce jak była zamontowana. Nową tulejkę musisz wprasować. Koszt tych większych tylnich tulejek wahacza waha się od 15zł (słabsze) do 40zł (lepsze) za szt.
VWpower Golf
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości