piszczy pasek od alternatora gdy jest zimny
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
piszczy pasek od alternatora gdy jest zimny
wymieniłem już pasek,napinacz,rolke napinającą,ośkę na której znajduje sie ta rolka i dalej piszczy gdy zimny typ silnika AFN 1.9 TDI 110km.Co jest.Pomóżcie
Sa dwa wyjścia, jezeli masz wszystko dobrze napiete i napinacz ok najczesciej piszczy wtedy paski wielkoklinowe firmy Gates ponieważ mają za szerokie rowki, ja załozyłem u siebie Contintecha i jak reką odjął- tak samo było u innych kolegów. Jezeli nie pomoze moze obracac sie metalowy wieniec na gumie z kołem tłumików drgań jak już guma jest sparciała, przy czym te dolne duże koło kosztuje od 400zł w zwyż wiec mam nadzieje ze to tylko pasek.
koło napinacza zostaw w spokoju, przyczyną Twoich kłopotów jest koło pasowe alternatora a właściwie mechanizm wolnego koła który najprawdopodobniej jest zatarty.ROF pisze:u mnie drga napinacz i halasuje, czy powinienem wymienic tylko to kolo napinacza czy cos jeszcze?
Podjedź do elektryka to załatwisz temat od ręki.( koszt koła ok.200-250 pln. z wymianą)
Są na rynku koła tańsze (regenerowane) ale z wiadomych względów nie polecam.
Dodam że przy zatartym kole alter. pasek też może piszczeć (niestety sprawdziłem).
143@318 / 170@384 by Diagtronik
Witam
jeżeli na zimnym silniku słychać popiskiwania a po zwiększeniu obrotów milkną to raczej w 100% winne jest koło pasowe wału z tłumikiem drgań skrętnych. u mnie jest to samo po odpaleniu popiskuje a jak troche pochodzi uspokaja się. Można to sprawdzić zaznaczając na kole pasowym np lakierem do paznokci kreseczke. zaznaczasz koło metalowe pasek gumy i drógie koło jeżeli po odpaleniu znaki się poprzestawiaja to 100% że piszczy własnie to koło
Pozdrawiam
jeżeli na zimnym silniku słychać popiskiwania a po zwiększeniu obrotów milkną to raczej w 100% winne jest koło pasowe wału z tłumikiem drgań skrętnych. u mnie jest to samo po odpaleniu popiskuje a jak troche pochodzi uspokaja się. Można to sprawdzić zaznaczając na kole pasowym np lakierem do paznokci kreseczke. zaznaczasz koło metalowe pasek gumy i drógie koło jeżeli po odpaleniu znaki się poprzestawiaja to 100% że piszczy własnie to koło
Pozdrawiam
- Przewodnik
- Ma gadane
- Posty: 228
- Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:22
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
jezeli nie jestescie pewni czy piszczy pasek alternatora to mozna go palać ludwikiem ( płynem do naczyń) powinno na chwile ustać i wtedy bedziecie pewni) ludwik nie powoduje poslizgu
NIE SZATA ZDOBI CZŁOWIEKA LECZ LOGO NA MASCE VW I WSZYSTKO JASNE !!!!
Sprzedam przednie wzmocnienie golf 4 bez klimy,
Sprzedam przednie wzmocnienie golf 4 bez klimy,
Witam , dobry sposób z tym lakierem, ja u siebie wymieniałem to koło bo po odpaleniu piszczało, na ciepłym było troche lepiej ale u mnie było coś takiego ze jak przyspieszałem to było słychac takie "ćwierkanie" które sie zwiększało w miarę wzrostu obciązenia, czy u kogoś z Was było coś takiego? po zmianie koła próbowałem sprawdzic stare czy obraca sie jednna częśc koła względem drugiej ale nie było zadnego luzu, jedyną oznaką jakiegos zuzycia była widoczna na obwodzie koła tuż przy gumie cienka błyszcząca linia czyli jakies tarcie tam było, ale obie części względem siebie ani drgnęły. Czy wie ktoś z was czy ze starym kołem mozna cos zrobić czy ktoś to regeneruje? czy juz tylko na złom sie nadaje? Zastanawiam sie co by było gdyby to koło było sztywne bez zadnego tłumika, byłoby czuc jakąs róznicę? W 110 te koła doś często padają, nie wytrzymują obciązenia czy jak?
A wiecie jeszcze jaki jest dobry sposób na diagnoze czy to piszczy koła na wale? Odpalcie zimny silnik, jesli lekko popiskuje to włączcie światła mijania chodzi o to zeby nagle zwiększyc pobór prądu a więc tym samym zwiększyc opór jaki alternator stawia silnikowi, jeśli po tym popiskiwanie sie nasili to na 100% wina koła pasowego mozna np włączyc światła i ogrzewanie tylnej szyby, wg mnie najlepszy sposób aby sprawdzic to koło.
[ Dodano: 12 Kwi 2007 21:47 ]
A pozatym bedziemy wiedzieli ze jazda na światłach całą dobę pomimo wszelkich zalet dość wyraźnie (słyszalnie) zwiększa obciązenie silnika no i niestety zyzycie paliwa
[ Dodano: 12 Kwi 2007 21:47 ]
A pozatym bedziemy wiedzieli ze jazda na światłach całą dobę pomimo wszelkich zalet dość wyraźnie (słyszalnie) zwiększa obciązenie silnika no i niestety zyzycie paliwa
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6612
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
poczytajcie to http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=81604 ja mam u siebie podobny problem,po wymianie wszystkiego byłem a pasek właśnie maiłem conitechą i dalej było to samo,w koncu kupiłem 2 godyera sytuacja się powtórzyla ale jakby z mniejsza czestotliwoscią
O tym pisałem tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=98442 na Dayco nie piszczy a u mnie to samo było http://europe2.markivauto.biz/dayco/en/baster78 pisze:Witam. Umnie też popiskiwał na zimnym,zmieniłem pasek wieloklinowy i jest ok.założyłem DAYCO czy jakoś tak..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 90 gości