Bicie kola pasowego - prosba o diagnoze
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- twardy
- Forum Master
- Posty: 1736
- Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
- Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
- Kontakt:
robak7, nie wiem jak ten przyrząd się nazywa , mniej więcej wyobrażam sobie jak jest zrobiony. To taka narzynka przykrecona w miejsce śruby centralnej z nożykiem którym kręcąc planujesz czoło wałka.
Klej jak kupisz to będziesz mógł go używać przy innych naprawach . A simering jest założony w bloku , za kołem zębatym.
Klej jak kupisz to będziesz mógł go używać przy innych naprawach . A simering jest założony w bloku , za kołem zębatym.
10mm+1,3bara=1VSTD :-)
Rozumiem-tylko jak sprawdzic czy wal jest do planowania-nie wiem czy to bedzie widac golym okiem.twardy pisze:robak7, nie wiem jak ten przyrząd się nazywa , mniej więcej wyobrażam sobie jak jest zrobiony. To taka narzynka przykrecona w miejsce śruby centralnej z nożykiem którym kręcąc planujesz czoło wałka.
Klej jak kupisz to będziesz mógł go używać przy innych naprawach . A simering jest założony w bloku , za kołem zębatym.
Pozdrawiam,
Rafał
Rafał
- twardy
- Forum Master
- Posty: 1736
- Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
- Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
- Kontakt:
jeśli klin jest wyrobiony to widać gołym okiem , będziesz sam naprawiał ?
Bicie najlepiej sprawdzić czujnikiem zegarowym z uchwytem magnetycznym .
Ustawia się czujnik i kręcąc kluczem za śrube centralna sprawdzasz na wskazówce czy wałek ma bicie. Ktoś na forum piłował pilnikiem i sprawdzał kilka razy skutek. Z tego co pamiętam to z 0,8 doszedł do 0,2 mm i bicie koła było prawie nie zauważalne.
Jeśli będziesz rozważał wymiane wałka to sprubuj może uda się go naprawić.
Ja u siebie miałem obrobioną końcówke i chciałem napawać TIG-em ale akurat wpadł mi w ręce dobry wałek i zdecydowałem sie na wymiane.
Zapomniałem napisać że pewnie czujnika nie będziesz miał w domu , sprubuj go pożyczyć z jakiegoś warsztatu lub jakiejś narzędziowni powinni taki mieć.
Bicie najlepiej sprawdzić czujnikiem zegarowym z uchwytem magnetycznym .
Ustawia się czujnik i kręcąc kluczem za śrube centralna sprawdzasz na wskazówce czy wałek ma bicie. Ktoś na forum piłował pilnikiem i sprawdzał kilka razy skutek. Z tego co pamiętam to z 0,8 doszedł do 0,2 mm i bicie koła było prawie nie zauważalne.
Jeśli będziesz rozważał wymiane wałka to sprubuj może uda się go naprawić.
Ja u siebie miałem obrobioną końcówke i chciałem napawać TIG-em ale akurat wpadł mi w ręce dobry wałek i zdecydowałem sie na wymiane.
Zapomniałem napisać że pewnie czujnika nie będziesz miał w domu , sprubuj go pożyczyć z jakiegoś warsztatu lub jakiejś narzędziowni powinni taki mieć.
10mm+1,3bara=1VSTD :-)
Bede sie sam meczyl z naprawa. Szczerze to nie ufam mechaniorom;)
Mam 2 znajome warsztaty wiec bede pytal o czujnik. Chyba jedyna dokladna metoda sprawdzenia to jedynie czujnikiem.
Tez czytalem tego posta o recznym pilowaniu walu.
Juz ma plan: najpierw poszukam czujnika a potem bede sie bral za rozkrecanie. Mam nadziej, ze obedzie sie bez planowania. Zobaczymy...
Na razie wielkie dzieki za pomoc. Pkt dla Ciebie.
Mam 2 znajome warsztaty wiec bede pytal o czujnik. Chyba jedyna dokladna metoda sprawdzenia to jedynie czujnikiem.
Tez czytalem tego posta o recznym pilowaniu walu.
Juz ma plan: najpierw poszukam czujnika a potem bede sie bral za rozkrecanie. Mam nadziej, ze obedzie sie bez planowania. Zobaczymy...
Na razie wielkie dzieki za pomoc. Pkt dla Ciebie.
Pozdrawiam,
Rafał
Rafał
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 19:08
- Lokalizacja: rzeszów
ja szlifowałem wał pilnikiem i od tego czasu 22 000 km i nie mam problemów. efekty tak naprawde będę widział przy następnej wymianie (czy rowek pod wpust jest wyrobiony bardziej czy nie). co do czujnika zegarowego to musisz przyczepić go do silnika (nie do ramy bo pomiar nie będzie miał sensu). zastrzegam, że ja robiłem to w SWOIM aucie i na WYŁĄCZNIE SWOJĄ odpowiedzialność, w końcu pewności nie miałem czy zadziała na dłuższą metę. pamiętaj żeby mierzyć bicie osiowe i promieniowe. nie można szlifowaniem doprowadzić do sytuacji, w której śruba centralna będzie zginana. ona może pracować TYLKO NA ROZCIĄGANIE. jeżeli będzie miała skrzywioną oś to urwie się
Witam
czy ktoś wie gdzie można splanować czoło wału?? mam taki efekt bicia tego koła napędzające rozrząd, wymieniłem na nowe i bicie jest dalej, drażni mnie to a :/
okolice krakowa-wieliczki. co do usterki w postaci przekręcenia się tego koła to chyba nie ma takiej możliwości tam nie ma klina przynajmniej w moim można tak jeździć co koledzy na to??
czy ktoś wie gdzie można splanować czoło wału?? mam taki efekt bicia tego koła napędzające rozrząd, wymieniłem na nowe i bicie jest dalej, drażni mnie to a :/
okolice krakowa-wieliczki. co do usterki w postaci przekręcenia się tego koła to chyba nie ma takiej możliwości tam nie ma klina przynajmniej w moim można tak jeździć co koledzy na to??
Prośba :-)
Witam. Mam pytanie apropos tematu bicia koła pasowego. po przeczytaniu kilku postów na ten temat trochę się zaniepokoiłem. Czy ktoś byłby tak dobry i mi napisał jak stwierdzić bicie na kole pasowym(chodzi mi o to największe). U mnie generalnie wygląda to tak że na zapalonym silniku na niskich obrotach jak się przypatrzę to widzę takie delikatne drgania tak 0,5 max 1 mm na boki. zastanawiam się czy to jest coś niepokojącego czy może po prostu drgania całego silnika dają taki efekt.w sumie generalnie wszystko równo chodzi. Napiszcie jak to powinno być i jak stwierdzić czy jest ok czy nie.
Witam po Swietach. Mam nadzieje, ze przybylo kilogramow
A teraz odnosnie wymiany kola... Stare mialo lekko wyrobione czolo i klin. Wymiana na nowe pomogla czesciowo. Bicie ustalo, jednak na b. niskich obrotach da sie jeszcze zauwazyc lekkie bujanie. Stwierdzilem, ze nic wiecej na razie nie bede robil. Obserwacja co jakis czas i na tym zakoncze. Jesli bedzie sie widocznie zwiekaszalo bicie to pewnie kiedyc trzeba bedzie zabrac sie za wal. Jednak dochodze do wniosku, ze mozna na tym spokojnie jezdzic. Ja bynajmniej zaczalem sie tym przejmowac wtedym gdy zaczalem czytac wiecej zlych postow na ten temat. Gdy nie wiedzialemnic o biciu kola-wszystko bylo ok Niestety na wyciagniecie walu i oddanie do mechanika trzeba miec troche wolnego czasu...
Odnosnie zakladu mechanicznego. W jednym powiedzieli, ze nie ma problemu-napawanie i planowanie. Zapytalem tez o planowanie bez wyjmowania walu. Pracownik zrobil wielkie oczy i powiedzial, ze o niczym takim nie slyszal. Mozeliwe, ze tego nie robia i dlatego nie slyszal
Konczac, napisze, ze na razie daje odpoczac kolu pasowemu i bede je obserwowal. To jest tylko moja decyzja.
A teraz odnosnie wymiany kola... Stare mialo lekko wyrobione czolo i klin. Wymiana na nowe pomogla czesciowo. Bicie ustalo, jednak na b. niskich obrotach da sie jeszcze zauwazyc lekkie bujanie. Stwierdzilem, ze nic wiecej na razie nie bede robil. Obserwacja co jakis czas i na tym zakoncze. Jesli bedzie sie widocznie zwiekaszalo bicie to pewnie kiedyc trzeba bedzie zabrac sie za wal. Jednak dochodze do wniosku, ze mozna na tym spokojnie jezdzic. Ja bynajmniej zaczalem sie tym przejmowac wtedym gdy zaczalem czytac wiecej zlych postow na ten temat. Gdy nie wiedzialemnic o biciu kola-wszystko bylo ok Niestety na wyciagniecie walu i oddanie do mechanika trzeba miec troche wolnego czasu...
Odnosnie zakladu mechanicznego. W jednym powiedzieli, ze nie ma problemu-napawanie i planowanie. Zapytalem tez o planowanie bez wyjmowania walu. Pracownik zrobil wielkie oczy i powiedzial, ze o niczym takim nie slyszal. Mozeliwe, ze tego nie robia i dlatego nie slyszal
Konczac, napisze, ze na razie daje odpoczac kolu pasowemu i bede je obserwowal. To jest tylko moja decyzja.
Pozdrawiam,
Rafał
Rafał
JUż kiedyś pisałem o tym że znam takiego gościa który robi to bez wyjmowania wału. U mnie tak było. Gość ma zakład w Skoczowie koło Bielska Białej. Nazywa sie Władek Tyrna(ma serwis tylko volkswagenów i audi) i żadnych innych aut nie naprawia. dlatego wie o nich wszystko i zna problemy. Koszt naprawy razem z kołem zębatym to niecałe 300 zł. Gdybyś sie zdecydował na naprawę to mogę udzielić więcej informacji. Z krakowa do Bielska to w sumie nie tak daleko. Dodam że mnie też forum uchroniło od większej naprawy. Pierwszym tematem moim było właśnie to nieszczęsne koło pasowe.Pozdrawiam.robak7 pisze:Pracownik zrobil wielkie oczy i powiedzial, ze o niczym takim nie slyszal. Mozeliwe, ze tego nie robia i dlatego nie slyszal
-
- Mały gagatek
- Posty: 143
- Rejestracja: pn gru 25, 2006 17:15
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Witam , własnie sprawdzałem jak tam kondycja silniczka a tu zauważyłem bicie koła , powiedzcie mi czy jeśli bede musiał wyciągnąc wał ( bo pytalem juz znajomego że w Częstochowie regenerują wały i koszt takiej usługi 150 zł )to da sie wyjąć go w samochodzie nieruszając skrzyni czy raczej wytargać silniczek ?
Robak miałem podobny problem był uszkodzony wał czopu zmieniłem zębatke nowa sruba klej,bicie ustało na chwilemoze zrobiłem ze 20tyś i problem znowu sie poiawił.Dam ci kolzeńska rade.nigdy nie napawaj czopu wału bo to jest nie opłacalne.
Dałem samochud do dobrego mechanika kupił uzywany wał z TDI razem z panewkami,zapłaciłem za ten wał 250zł tyle na pewno bedzie cie kosztowało napawanie tego czopu wału,a to nie jest nailepsze rozwiazanie.W silniku TDI ten problem z kołem bardzo zatko wystepuje
Dałem samochud do dobrego mechanika kupił uzywany wał z TDI razem z panewkami,zapłaciłem za ten wał 250zł tyle na pewno bedzie cie kosztowało napawanie tego czopu wału,a to nie jest nailepsze rozwiazanie.W silniku TDI ten problem z kołem bardzo zatko wystepuje
medin tak jak napisal barca90 i rozmowy z nim wiem, ze albo kupic wal o tdi albo dac np do takiego zakladu o jakim wspominal. Gosc przerabia wal na taki jak ma tdi i zaklada kolo od tdi. Mozna wymienic wal na inny ale jesli ma sie pewnosc, ze wlasny jest ok to troche bez sensu wymienica na inny.
Odnosnie wyjmowania walu-niestety trzeba wyciagnac silnik i odkrecic skrzynie...
Odnosnie wyjmowania walu-niestety trzeba wyciagnac silnik i odkrecic skrzynie...
Pozdrawiam,
Rafał
Rafał
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 130 gości