Piszczenie paska wieloklinowego - porada

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Piszczenie paska wieloklinowego - porada

Post autor: PinkFloyd » pn kwie 16, 2007 07:15

Jak wiadomo niektóryc wkurza piszczenie paska po nocnym odpaleniu, które mija po 10-15 sekundach. Wiemy ze na wielorolkowy nie nadaje się Gates bo piszczy najgłośniej , Contintech nie piszczy ale potrafi po 20 tys km piszczec jak gates. W związku z tym doszedłem do inf, ze VW od 2007r w swoich autach montuje tylko paski firmy DEYCO, poniewaz w innych paskach zadżało się, ze penkały na gwarancji w autach VW. Mimo, ze miałem dobry pasek Contintecha i piszczał przez 10 sekund po odpaleniu na zimnym postanowiłem kupić ten Deyco. Najpierw zdjełem pasek klinowy i duzy wielorolkowy- który sam napinany jest przez spreżynę alternatora- mówię o wersji bez samonapinacza. Przed załozeniem nowego paska należy dobrze umyc koła pasowe, dolne duże, od altka i wodne poniewaz na nich sa resztki wytartej gumy, szczególnie na pompie wody jest jej dużo. Ja trochę się męczyłem bo używałem do tego szmatki z denaturatem. Ważne , zeby srodek nie był tłusty. Po oczyszczeniu kół i ich rowków założyłem nowy- altek sam go napiął. Przy czym po latach sprężyna od altka- samonapinająca nie napina tak mocno jak nowa- sprawdzone. Dlatego od dołu należy jeszcze o 3-5mm napiąć pasek za pomoca altka i zakręcić altek i założyć mały pasek na pompę wspomagania. I po tym już 2000km jeźdzę i nawet małego piśnięcia rano nie słyszę. A myślałęm już, ze leci dolne koło gumowow metalowe z tłumikiem drgań- że sie obaraca. Dobrze, ze go nie kupiłem bo kosztuje od 400zł w zwyż. A zmiana innego paska i oczyszczenie kół kosztowało mnie 45zł :grin:
Pozdarwiam.
Ostatnio zmieniony pn kwie 16, 2007 15:45 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
adas01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: wt lut 15, 2005 20:13
Lokalizacja: Poznań

Post autor: adas01 » pn kwie 16, 2007 16:05

gratulacje! :bigok: umieść to może w FAQ, na pewno się przyda innym

ja od siebie mogę dodać, że zmieniłem za poradami z forum pasek na Contitech, założyłem osłonę pod silnik i od 14000 km zapomniałem, co to piszczenie i ciągłe naciąganie paska (wcześniej gatesy były całe zjeżdżone przy każdej wymianie oleju - 10tkm, do tego co paręset km było naciąganie bo się rozjeżdżały)


był mk3, jest prawie mk4

Awatar użytkownika
GSOWIEC
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: wt sty 17, 2006 23:30
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: GSOWIEC » pn kwie 16, 2007 16:49

PinkFloyd, czy to aby na pewno chodzi o firmę DEYCO?? Bo ja z kolei znam pasek firmy DAYCO i powiedziałbym, że piszczy jak GATES do kwadratu. Napisz, czy aby się nie przejęzyczyłeś.

BTW. Podzielam zdanie kolegi adas01 - CONTITECH załatwia sprawę.

pozdrawiam!



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pn kwie 16, 2007 16:57

Robiłem małe próby, Gates piszczy i nie nadaje sie jako wielorolkowy, Contintech ok nie piszczy ale mi po 20 tys km zaczą piszczec , teraz kupiłem Deyco i jest :bigok: Wszystkie zakłądałem i piszczały Deyco nie- moze to przypadek. Ale stwierdzam, ze nie piszczy wtedy kiedy przeczyscimy wszystkie koła- bo resztki gumy powoduja ze pasek sie może slizgać i naciągamy dodatkowo altek- bo jak sprawdzałem nowy napinacz altka ma mocniejsza sprężynę niż używany i dlatego lekko trzeba napiać i pisk już się nie pojawi po dokłądnym wczesniej wytarciu kół- szczególnie na pompie wody widac czarne paski jakie zostawił pasek. Jak zakłądałem Gates naciąganie i czyszczenie nie pomagałao, przy Contintechu i Deyco przeszło. Niektórym po czasie nawet na Contintechu sie pojawi pisk wiec proponuje przy wymianie paska wyczyscik koła i lekko dodatkowo napiać pasek bo na starym to juz nie pomoże. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
GSOWIEC
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: wt sty 17, 2006 23:30
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: GSOWIEC » pn kwie 16, 2007 17:04

Czyli, że DEYCO, a nie DAYCO? :hmm:
A z tym przeczyszczeniem kół, to na pewno racja, i dobrze wiedzieć...



rutek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: pn lip 17, 2006 11:42
Lokalizacja: Breslau

Post autor: rutek » czw paź 11, 2007 14:24

a teraz pytanie z gatunku głupich: pasek wielorowkowy powinien iść na pompie wody stroną rowkowaną czy płaską? pytam bo miałem zmieniany pasek jakieś 12 tys. km temu i zaczął piszczeć. okazało sie ze "wyjadło" 2 rowki na pasku i był zdeka rozciągnięty.


"Skoro w człowieku liczy się przede wszystkim wnętrze,
to czemu w Playboy'u nie drukują zdjęć rentgenowskich?"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 204 gości