Turbo w R32 ...

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

PiSi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: sob kwie 14, 2007 22:55
Lokalizacja: Gdańsk/Warszawa

Turbo w R32 ...

Post autor: PiSi » ndz kwie 15, 2007 00:06

Witam,

mam pytanie do znawców tematu. Otóż jak pewnie wiecie jest w Niemczech firma HGP --> http://www.hgp-turbo.de/, która zajmuje się uturbianiem VW i nie tylko. Ceny jakie sobie firma życzy za upgrade auta są przyznam szczerze powalające, ale juz nawet pomijając ich wielkości czy firma ta po prostu jest dobrą firmą. Tzn chodzi mi o to, czy nie robią żadnego druciarstwa i czy można im zaufać wstawiajac np. MK R32. Dotychczas myślałem, ze firma ta jest jedna z lepszych firm w Reichu i na świecie chodzi o montaż turbo, ale gdzieś usłyszałem, iż przy mocach rzędu 450 koni nie zakuwaja Oni osprzętu tylko odprężają silnik. Przyznam szczerze, że to dla mnie szokujace bo zawsze uważałem, że powyzej 400 koni jesli chce sie mieć w miarę bezpieczne użytkowanie auta to kucizna to podstawa a tymczasem tu nawet w okolicach 500 koni podobno jeszcze jej nie ma. Zastanawiam sie zatem czy firma HGP to najlepsze rozwiazanie przy uturbianiu R32 i czy mozna im ufać. Kogo byście jeszcze ewentualnie polecili zakładajac że sie płaci duuużo kasy, ale ze tez i sie żąda.

Ile w ogóle wytrzymuje dół w eRce bez kuciuzny ?

Czy po takim uturbieniu auto wymaga jakiejs specjalnej opieki ? Kto w Polsce mógłby sie ewentualnie podjąć potem serwisowania tak wzmocnionego auta ? ASO jak rozumiem nie da rady ?

Ps. Czy ktos mógłby przetłumaczyć co wchodzi w tzw stage na 405 koni

Cytat za stroną HGP

HGP Turbonachrüstung für Golf V R32 DSG und Handschalter Einladerversion
405PS/530Nm 0,8bar Ladedruck

Bei der Entwicklung der Turbonachrüstung am Golf V R32 wurde auf langjährige Erfahrung mit dem Golf IV R32 aufgebaut.
Hohe Leistung in Verbindung mit guter Fahrbarkeit und Effizienz wurde erreicht durch:

- 1 kugelgelagerter HGP R30-Turbolader mit gegossenem Ausgangsflansch und Hosenrohr 70mm
- 1 gegossenen Abgaskrümmer (Stoßaufladung, die Abgase von je 3 Zylindern werden erst im Turbolader zusammengeführt)
- Großvolumiger Ladeluftkühler
- Gegossenes Ansaugrohr aus Aluminium
- Geändertes Motorsteuergerät
- Große Einspritzdüsen
- Geänderte DSG-Ansteuerung (nur bei DSG-Fahrzeugen)
- Verdichtungsreduzierung auf 8,8:1 über 2 Zylinderkopfdichtungen und zwischenliegender Stahlplatte
- Geändertes Bypass-System für Serienabgasanlage
- Hochleistungs-Pleuellagerschalen
Für die Tüveintragung sind keine weiteren Änderungen am Fahrzeug erforderlich.


Pozdr i dzięki za ewentualna pomoc



Awatar użytkownika
wojti
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: śr lis 16, 2005 23:15
Lokalizacja: pomorze
Kontakt:

Re: Turbo w R32 ...

Post autor: wojti » ndz kwie 15, 2007 01:23

PiSi pisze:Witam,

mam pytanie do znawców tematu. Otóż jak pewnie wiecie jest w Niemczech firma HGP --> http://www.hgp-turbo.de/, która zajmuje się uturbianiem VW i nie tylko. Ceny jakie sobie firma życzy za upgrade auta są przyznam szczerze powalające, ale juz nawet pomijając ich wielkości czy firma ta po prostu jest dobrą firmą. Tzn chodzi mi o to, czy nie robią żadnego druciarstwa i czy można im zaufać wstawiajac np. MK R32. Dotychczas myślałem, ze firma ta jest jedna z lepszych firm w Reichu i na świecie chodzi o montaż turbo, ale gdzieś usłyszałem, iż przy mocach rzędu 450 koni nie zakuwaja Oni osprzętu tylko odprężają silnik. Przyznam szczerze, że to dla mnie szokujace bo zawsze uważałem, że powyzej 400 koni jesli chce sie mieć w miarę bezpieczne użytkowanie auta to kucizna to podstawa a tymczasem tu nawet w okolicach 500 koni podobno jeszcze jej nie ma. Zastanawiam sie zatem czy firma HGP to najlepsze rozwiazanie przy uturbianiu R32 i czy mozna im ufać. Kogo byście jeszcze ewentualnie polecili zakładajac że sie płaci duuużo kasy, ale ze tez i sie żąda.

Ile w ogóle wytrzymuje dół w eRce bez kuciuzny ?

Czy po takim uturbieniu auto wymaga jakiejs specjalnej opieki ? Kto w Polsce mógłby sie ewentualnie podjąć potem serwisowania tak wzmocnionego auta ? ASO jak rozumiem nie da rady ?

Ps. Czy ktos mógłby przetłumaczyć co wchodzi w tzw stage na 405 koni

Cytat za stroną HGP

HGP Turbonachrüstung für Golf V R32 DSG und Handschalter Einladerversion
405PS/530Nm 0,8bar Ladedruck

Bei der Entwicklung der Turbonachrüstung am Golf V R32 wurde auf langjährige Erfahrung mit dem Golf IV R32 aufgebaut.
Hohe Leistung in Verbindung mit guter Fahrbarkeit und Effizienz wurde erreicht durch:

- 1 kugelgelagerter HGP R30-Turbolader mit gegossenem Ausgangsflansch und Hosenrohr 70mm
- 1 gegossenen Abgaskrümmer (Stoßaufladung, die Abgase von je 3 Zylindern werden erst im Turbolader zusammengeführt)
- Großvolumiger Ladeluftkühler
- Gegossenes Ansaugrohr aus Aluminium
- Geändertes Motorsteuergerät
- Große Einspritzdüsen
- Geänderte DSG-Ansteuerung (nur bei DSG-Fahrzeugen)
- Verdichtungsreduzierung auf 8,8:1 über 2 Zylinderkopfdichtungen und zwischenliegender Stahlplatte
- Geändertes Bypass-System für Serienabgasanlage
- Hochleistungs-Pleuellagerschalen
Für die Tüveintragung sind keine weiteren Änderungen am Fahrzeug erforderlich.


Pozdr i dzięki za ewentualna pomoc
kolega zrobił opla vectre na seryjnym dole , odprężony mocno silnik 2 uszczelki i przekładka na 2 kkk 24 (7200) i przebudowana głowica,kilkanaście wtrysków w tym wtrysk wody do silnika oraz potrójny intercoolet i wiele innych na doładowaniu 1,35 moc 527 koni i auto jeżdzi i nic się niedzieje 308 km/h jechaliśmy ,da rade wszystko zbudować tylko zgłową , a tu co napisałeś to potrzeba większa turbina , wtryski , ic większy wydech większy nowy komp, odprężony na 2 uszczelkach, mocniejsze korbowody, sterowanie nowe skrzynią biegów, nowy kolektor ssący i wydechowy zmieniony :grin: jakchcesz uturbić r32 to przygotuj się na koszt około 20 tyś zl to tak w skrócie , pozdrawiam



PiSi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: sob kwie 14, 2007 22:55
Lokalizacja: Gdańsk/Warszawa

Re: Turbo w R32 ...

Post autor: PiSi » ndz kwie 15, 2007 10:35

wojti pisze:
PiSi pisze:Witam,

mam pytanie do znawców tematu. Otóż jak pewnie wiecie jest w Niemczech firma HGP --> http://www.hgp-turbo.de/, która zajmuje się uturbianiem VW i nie tylko. Ceny jakie sobie firma życzy za upgrade auta są przyznam szczerze powalające, ale juz nawet pomijając ich wielkości czy firma ta po prostu jest dobrą firmą. Tzn chodzi mi o to, czy nie robią żadnego druciarstwa i czy można im zaufać wstawiajac np. MK R32. Dotychczas myślałem, ze firma ta jest jedna z lepszych firm w Reichu i na świecie chodzi o montaż turbo, ale gdzieś usłyszałem, iż przy mocach rzędu 450 koni nie zakuwaja Oni osprzętu tylko odprężają silnik. Przyznam szczerze, że to dla mnie szokujace bo zawsze uważałem, że powyzej 400 koni jesli chce sie mieć w miarę bezpieczne użytkowanie auta to kucizna to podstawa a tymczasem tu nawet w okolicach 500 koni podobno jeszcze jej nie ma. Zastanawiam sie zatem czy firma HGP to najlepsze rozwiazanie przy uturbianiu R32 i czy mozna im ufać. Kogo byście jeszcze ewentualnie polecili zakładajac że sie płaci duuużo kasy, ale ze tez i sie żąda.

Ile w ogóle wytrzymuje dół w eRce bez kuciuzny ?

Czy po takim uturbieniu auto wymaga jakiejs specjalnej opieki ? Kto w Polsce mógłby sie ewentualnie podjąć potem serwisowania tak wzmocnionego auta ? ASO jak rozumiem nie da rady ?

Ps. Czy ktos mógłby przetłumaczyć co wchodzi w tzw stage na 405 koni

Cytat za stroną HGP

HGP Turbonachrüstung für Golf V R32 DSG und Handschalter Einladerversion
405PS/530Nm 0,8bar Ladedruck

Bei der Entwicklung der Turbonachrüstung am Golf V R32 wurde auf langjährige Erfahrung mit dem Golf IV R32 aufgebaut.
Hohe Leistung in Verbindung mit guter Fahrbarkeit und Effizienz wurde erreicht durch:

- 1 kugelgelagerter HGP R30-Turbolader mit gegossenem Ausgangsflansch und Hosenrohr 70mm
- 1 gegossenen Abgaskrümmer (Stoßaufladung, die Abgase von je 3 Zylindern werden erst im Turbolader zusammengeführt)
- Großvolumiger Ladeluftkühler
- Gegossenes Ansaugrohr aus Aluminium
- Geändertes Motorsteuergerät
- Große Einspritzdüsen
- Geänderte DSG-Ansteuerung (nur bei DSG-Fahrzeugen)
- Verdichtungsreduzierung auf 8,8:1 über 2 Zylinderkopfdichtungen und zwischenliegender Stahlplatte
- Geändertes Bypass-System für Serienabgasanlage
- Hochleistungs-Pleuellagerschalen
Für die Tüveintragung sind keine weiteren Änderungen am Fahrzeug erforderlich.


Pozdr i dzięki za ewentualna pomoc
kolega zrobił opla vectre na seryjnym dole , odprężony mocno silnik 2 uszczelki i przekładka na 2 kkk 24 (7200) i przebudowana głowica,kilkanaście wtrysków w tym wtrysk wody do silnika oraz potrójny intercoolet i wiele innych na doładowaniu 1,35 moc 527 koni i auto jeżdzi i nic się niedzieje 308 km/h jechaliśmy ,da rade wszystko zbudować tylko zgłową , a tu co napisałeś to potrzeba większa turbina , wtryski , ic większy wydech większy nowy komp, odprężony na 2 uszczelkach, mocniejsze korbowody, sterowanie nowe skrzynią biegów, nowy kolektor ssący i wydechowy zmieniony :grin: jakchcesz uturbić r32 to przygotuj się na koszt około 20 tyś zl to tak w skrócie , pozdrawiam
Wielkie dzięki za pomoc. A kto mu serwisuje to auto. Ile już nim przejechała, że na razie nie ma problemów ?

Czyli, że samo odprężenie jest w stanie zastąpić kucizne ?

Ps. A czy ktoś coś słyszał o tej firmie HGP. To dobra firma ??

Pls o pomoc



Awatar użytkownika
Rondel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pn gru 04, 2006 15:44
Lokalizacja: Lebork-pomorskie

Post autor: Rondel » ndz kwie 15, 2007 11:13

czesto przebywam za granica i napotkalem sie na ich projekt.mozna powiedziec ze specjalizuja sie w uturianiu vr6,R32. redukuja sprezanie z 11,3 ;1 do 8,8;1.montuja wlasne kolektory ,doloty,nowy program.przewaznie 2x kkk04,przy doladowaniu 0,95bar-465ps,przy 7.000u/min predkosc wynosila326km/h-mowie tu o modelu R32. Napewno ceny kosmiczne ,ale niemiecka dokladnosc,raczej sa bardzo dobrzy w tym co robia.


pozdr.



Macior
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pn lis 21, 2005 19:54
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Macior » ndz kwie 15, 2007 11:36




PiSi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: sob kwie 14, 2007 22:55
Lokalizacja: Gdańsk/Warszawa

Post autor: PiSi » ndz kwie 15, 2007 11:44

Rondel pisze:czesto przebywam za granica i napotkalem sie na ich projekt.mozna powiedziec ze specjalizuja sie w uturianiu vr6,R32. redukuja sprezanie z 11,3 ;1 do 8,8;1.montuja wlasne kolektory ,doloty,nowy program.przewaznie 2x kkk04,przy doladowaniu 0,95bar-465ps,przy 7.000u/min predkosc wynosila326km/h-mowie tu o modelu R32. Napewno ceny kosmiczne ,ale niemiecka dokladnosc,raczej sa bardzo dobrzy w tym co robia.

pozdr.
Czyli, że tutaj za dużą kasa idzie także jakość. To dobrze bo wywalić tyle kasy i jeszcze mieć problemy to juz porazka :crazy:

Wszyscy podają, iż firma ta redukuje sprężanie i dzięki temu nie potrzeba kucizny. Czy mógłby zatem ktos wutłumaczyć mi jak to jest, że przy tak dużych obciążeniach i mocach grubo powyzej 400 kuca i 500 NM nie potrzeba zakuwania. Czy to dół w R32 jest taki mocny czy jak. O co tu chodzi i jaki to ma wpływ na tłoki, korby i panewki.

Czy oni aby czasem nie poprawiają i nie wzmacniaja DSG, żeby udźwignęła taki moment ?

PS. Czy tak wzmocnionym autem (przy normalnej eksploatacji) da radę zrobić 100 tysiecu KM ?

[ Dodano: 15 Kwi 2007 11:48 ]
Macior, dzięki. Widziałem ten adres, ale z tego co przeczytałem to Oni działają w stanach a ja wolałbym cos blizej. Podobno właśnie te dwie firmy (EIP i HGP) sa jednymi z najlepszych na świecie jeśli chodzi o dłubanie R32. Oczywiscie też i jednymi z najdroższym, ale moze czasem (oczywiscie jak kogos stać) warto wydac pare groszy wiecej :rotfl: , ale mieć w miarę bezawaryjne autko :D



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32779
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » ndz kwie 15, 2007 14:29

mocny temat :bigok:


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
Rondel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pn gru 04, 2006 15:44
Lokalizacja: Lebork-pomorskie

Post autor: Rondel » ndz kwie 15, 2007 18:47

Czy to dół w R32 jest taki mocny czy jak. O co tu chodzi i jaki to ma wpływ na tłoki, korby i panewki.

Czy oni aby czasem nie poprawiają i nie wzmacniaja DSG, żeby udźwignęła taki moment ?

PS. Czy tak wzmocnionym autem (przy normalnej eksploatacji) da radę zrobić 100 tysiecu KM

Niemcy nic nie robia na chybil-trafil ,napewno to sprawdzili i policzyli czy dol wytrzyma,
z tego co wiem wstawiaja mcniejsze panewki,do tego inne odpowietrzenie skrzyni korbowej. W skrzyni 1i 2 bieg zostaje bez zmian a od 3-6 sa dluzsze przelozenia. jest to profesjonalna firma ,wiec niesadze zeby robili motor na 10t/km, silnik turbo wymaga od nas innego exploatowania ,niekatowac go kiedy jest zimny,i niewylaczac go zaraz po ladowaniu ,kiedy olej sie smazy w turbinach.podejrzewam ze HGP wystawi odpowiednia instrukje obslugi.Ja jesli bym mial R32-dwujke i tyle kasy do zainwestowania to napewno wybral bym HGP.

[ Dodano: 15 Kwi 2007 18:54 ]
djtom pisze:mocny temat :bigok:
zaj...cie mocny,jesli PISI mysli o tym powaznie to bedzie grubo,
znalazlem jeszcze jedna firme ktora tym sie zajmujeWAGNER TUNING.DE :bigok:



PiSi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: sob kwie 14, 2007 22:55
Lokalizacja: Gdańsk/Warszawa

Post autor: PiSi » ndz kwie 15, 2007 21:07

Rondel pisze:Czy to dół w R32 jest taki mocny czy jak. O co tu chodzi i jaki to ma wpływ na tłoki, korby i panewki.

Czy oni aby czasem nie poprawiają i nie wzmacniaja DSG, żeby udźwignęła taki moment ?

PS. Czy tak wzmocnionym autem (przy normalnej eksploatacji) da radę zrobić 100 tysiecu KM

Niemcy nic nie robia na chybil-trafil ,napewno to sprawdzili i policzyli czy dol wytrzyma,
z tego co wiem wstawiaja mcniejsze panewki,do tego inne odpowietrzenie skrzyni korbowej. W skrzyni 1i 2 bieg zostaje bez zmian a od 3-6 sa dluzsze przelozenia. jest to profesjonalna firma ,wiec niesadze zeby robili motor na 10t/km, silnik turbo wymaga od nas innego exploatowania ,niekatowac go kiedy jest zimny,i niewylaczac go zaraz po ladowaniu ,kiedy olej sie smazy w turbinach.podejrzewam ze HGP wystawi odpowiednia instrukje obslugi.Ja jesli bym mial R32-dwujke i tyle kasy do zainwestowania to napewno wybral bym HGP.

[ Dodano: 15 Kwi 2007 18:54 ]
djtom pisze:mocny temat :bigok:
zaj...cie mocny,jesli PISI mysli o tym powaznie to bedzie grubo,
znalazlem jeszcze jedna firme ktora tym sie zajmujeWAGNER TUNING.DE :bigok:
Rondel wielkie dzięki. Obecnie poruszam sie Evo IX w specyfikacji GT340. Auto rzeczywiscie jest szybkie, ale nie ma co sie oszukiwać nie jest to samochód streetowy (myślę tu o jakis nocnych zabawach na prostej w ukladzie Evo vs np. M5 :satan: ). Zacząłem przeto poszukiwać czegos grubego. Miało to mieć 4x4 (haldex też jest OK :grin: ) kompaktową bude, pełne wyposazenie ze wszelkimi udogodnieniami a do tego miało to jeszcze wygladać :cool: . Tym samym wybór padl na MKV R32. Oczywiscie samochód jest seryjnie za słaby, żeby grubiej namieszać na streecie, ale są właśnie takie firmy jak HGP, EIP i inne. Dla mnie osobiście kasa jest ważna, ale tak jak napisałem jeszcze ważniejsze jest by auto było zbudowane bardzo solidnie. Wiem, że żadne nawet najlepiej zrobione auto nie jest głupkoodporne i na pewne kretynizmy żaden nawet najlepszy tuner nie poradzi, ale zakłądajac, ze będę go użytkował z głową to chciałbym móccieszyc sie nim choćby 100 tysiecy kilometrów. Taka jest idea tego projekty. Wiem, że to forum widziało juz pewnie wielu, którzy przychodzili i opowiadali bajki co to nie Oni, ponieważ jednak ja nie jestem z tych i za nim cokolwiek zrobie to spytam mądrzejszych od siebie to i dlatego postanowiłem zwrócić sie do Was o zdanie. Wiem juz że HGP to dobry tuner i jeszt duuuża szansa na profi robotę. Pozostaja zatem ostatnie 4 pytania:

1. Manual czy DSG ? To DSG jest świtne i naprawdę chciałbym je mieć, ale uważam, iż pomimo takiego wzmocnienia skrzyni przez Niemców nie jest ona lepsza do dłubania od manuala. Jakie jest Wasze zdanie ?

2. Interesuje mnie stage na nieco ponad 500 koni. Skoro niemcy zmniejszaja stopień sprężania poprzez dołozenie uszczelek i nie zakuwają silnika to czy przy mocach rzędu 600 NM nie ma ryzyka wydmuchania tych uszczelek. Wiem, że Oni sie na tym znaja duuuużo lepiej niz ja, ale mimo wszystko wolałbym kucizne. Wynika to z tego, iz jak chciałem mieć w Evo stage na 400 koni to juz wołano że bez kucizny ani rusz. Tu ma być 500 koni i 600 NM a kucizny ma nie być :kac: Stąd moje obawy. Jak to widzicie. Czy te uszczelki maja szansę sie sprawdzić ?

3. Załozmy, że uturbie tego Golfika, ale powstanie nieodzowne pytanie. Kto moglby potem serwisować takie autko tu w Polsce. Przecież gonić za każdym razem do Reichu to absurd. Zakładam, że mili Panowie w ASO nie ogarna tego tematu.

4. Czy po tak uturbionej konstrukcji NA jest waszym zdaniem potrzeba jakiegos szczególnego dbania o autko (nie mówię tu o dbaniu o turbo bo to oczywiste). Chodzi mi o jakieś ekstranadzwyczjne środki.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pn kwie 16, 2007 07:49

cos na szybko 400 koni na 6 cylindrow przy 3200 pojemnosci to wychodzi 66.66 koni z cylindra lub 125 koni z litra... czy to duzo?? spokojnie bez kucia seria musi dac rade


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Chmielu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2331
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Chmielu » pn kwie 16, 2007 11:13

PiSi pisze:1. Manual czy DSG ? To DSG jest świtne i naprawdę chciałbym je mieć, ale uważam, iż pomimo takiego wzmocnienia skrzyni przez Niemców nie jest ona lepsza do dłubania od manuala. Jakie jest Wasze zdanie ?
No właśnie tu jest kwestia serwisu....
DSG to na prawdę świetna skrzynia (200 konne GTi ma o około 0,5 s lepszy sprint do setki z DSG niż z manualem - a to grubo przy identycznym samochodzie, silniku, wadze...)
Ale....
No właśnie - w momencie jak samochód jest mocno dłubnięty - a tu widać będzie, to zakładając nawet, że HGP odpowiednio przygotuje tą skrzynię to może być niezły ból jak odpukać coś się z nią stanie...
Nie mówię już nawet o serwisie VW który na pewno nie ogarnie tego, ale nawet wyspecjalizowane serwisy automatycznych skrzyń mogą mieć problem.
DSG jest dość skomplikowaną dwusprzęgłową konstrukcją, a jak jeszcze do tego zostanie zmodyfikowana to szczerze mówiąc troszkę bym się obawiał.
Manual niby wolniejszy, ale do zwykłej skrzyni to jest u nas trochę warsztatów niezłej klasy ogarniających temat.

Aczkolwiek w sumie tak samo jak ze skrzynią to i z silnikiem - tak zdłubany samochód ciężko będzie serwisować...

Po krótkim zastanowieniu mimo początkowych obaw wybrał bym DSG.
I tak samochód będzie mocno przerabiany, a HGP wie co robi.
Trzeba zaufać Niemieckiej solidności - jak DSG będzie za słabe to podejrzewam, że sami Ci odradzą.
A skoro już wymyślili tak fajną skrzynię to czemu z niej nie skorzystać jak się da ;)


Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.

Passat 1.8T - projekt K04

Awatar użytkownika
Rondel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pn gru 04, 2006 15:44
Lokalizacja: Lebork-pomorskie

Post autor: Rondel » pn kwie 16, 2007 12:56

mysle tez ze chyba DSG,wedlug HGPna tej skrzyni robia 100km/h w 4.2 sekundy.
natomiast nieznalazlem nic o zakuwaniu dolu,wszyskie firmy wspominaja o specjalnych panewkach.tak jak CARPI ze szwajcari w jednym seryjnym 2.8 vr bi-turbo na podzespolachHGP ,zrobili no tylko 430 ps i490Nm . ale w swoim znanym golfie ,,red devil,, tez 2.8litra zredukowali sprezanie przez stalowa plate poniedzy glowica i uszczelka do 7,5 ;1.
i przy jednym Garrecie maja 520ps i 620Nm przy 5100/min. Ale juz ROTHE-MOTORSPORT.
przy w wzmocnionych korbach i tlokach i przy jednej KKK ,w 2.9vr dalo 500ps i 700Nm, ale powiedzieli ze to juz jest granica tego.I jeszcze MTM tez 2.9vr 500ps i wedle zyczenia moga dolozyc jeszcze 80ps.ale niewiem jaki moment.takze w R32 jest duzy potencjal.

a nalepiej jak bys sie skontaktowal z HGP ,oni ci wszysko wyloza,ile mozesz uzyskac w granicach bezpieczenstwa z orginalnego dolu.Ja tam jestem z toba,i mam nadzieje ze taki projekt sie pojawi,no i to raczej jedyny w polsce.

:bigok:


pozdr



PiSi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: sob kwie 14, 2007 22:55
Lokalizacja: Gdańsk/Warszawa

Post autor: PiSi » pn kwie 16, 2007 18:05

Chmielu pisze:Aczkolwiek w sumie tak samo jak ze skrzynią to i z silnikiem - tak zdłubany samochód ciężko będzie serwisować...
I to jest jedna z dwóch ostatnich rzeczy, które mnie na razie jeszcze powstrzymują :cry:

Druga to fakt, iż niestety pomimo tego co sugerował Rondel (i co jest zresztą jak najbardziej zasadnie) nie moge rozwiać tych wszystkich moich wątpliwosci poprzez porozmawianie z HGP lub nawiązanie jakiegokolwiek kontaktu. Po niemiecku w ogóle nie mówię a na maile (na razie 2 - jeden z czwartku a drugi z wczoraj) nie odpowiedzieli (maile napisałem po angielsku).

Nie ukrywam, iz bardzo brakuje mi kogoś kto mógłby pomóc wybadać te kwestie bezpośrednio u samego tunera ...



Awatar użytkownika
Chmielu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2331
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Chmielu » wt kwie 17, 2007 08:56

PiSi pisze:Nie ukrywam, iz bardzo brakuje mi kogoś kto mógłby pomóc wybadać te kwestie bezpośrednio u samego tunera ...
Oj nie wiem, czy będzie ktoś taki....
Wiesz - nawet u naszych sąsiadów podejrzewam, że nie wiele osób zafundowało sobie taką przyjemność, a w Polsce to byłby pierwszy tak zrobiony Golf.
Chyba, że potrzebujesz kogoś kto szprecha po sąsiadowemu i się dogada z Panami z HGP :?:


Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.

Passat 1.8T - projekt K04

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości