temperatura >90st. i wentylator
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
temperatura >90st. i wentylator
Wczoraj po raz pierwszy od zimy (wtedy kopiłem golfa) uzyskałem temp. silnika 90st. później pochodził trochę na parkingu i temp. doszła do 100-105 st. a wentylator sie nie włączył.
Przy jakiej temp. powinien załączyć sie wentylator? co sprawdzić jeśli faktycznie miał sie załączyć?
Przy jakiej temp. powinien załączyć sie wentylator? co sprawdzić jeśli faktycznie miał sie załączyć?
tzn. pewnie nie otwiera ci sie termostat a powinien przy 87C i wtedy powinien sie zaloczyc wentylator
[ Dodano: 15 Kwi 2007 09:35 ]
najpierw sprawdz czy sie otwiera termostat: odpal samochod niech troche pochodzi jak temperatura wzrosnie to sprawdz czy dolny waz od chlodnicy jest goracy jak tak to termostat sie otwiera, a jak jest zimny to do wymiany
[ Dodano: 15 Kwi 2007 09:35 ]
najpierw sprawdz czy sie otwiera termostat: odpal samochod niech troche pochodzi jak temperatura wzrosnie to sprawdz czy dolny waz od chlodnicy jest goracy jak tak to termostat sie otwiera, a jak jest zimny to do wymiany
człowiek cieszy sie dwa razy jak kupi i jak sprzeda
Masz rację Kolego, to najprawdopodobniej będzie przekłamujący wskaźnik.
U mnie było podobnie, temperatura dochodziła mi do 110stopni i wentylator się nie włączał.
Razem z kolegą Adammem sprawdziliśmy to komputerowo i wyszło, że gdy wskaźnik na tablicy pokazuje 100 stopni to rzeczywista temperatura wynosi 88.5 stopnia celsjusza.
U mnie było podobnie, temperatura dochodziła mi do 110stopni i wentylator się nie włączał.
Razem z kolegą Adammem sprawdziliśmy to komputerowo i wyszło, że gdy wskaźnik na tablicy pokazuje 100 stopni to rzeczywista temperatura wynosi 88.5 stopnia celsjusza.
hmm.. wezmę się za to po niedzieli jak będzie trochę czasu i sprawdzę miernikiem rezystancje (gdzieś na forum był taki sposób by sprawdzić czy wskaźnik oszukuje).
Moze faktycznie zle pokazuje... w moim golfie są niezłe przekręty w elektronice (poprzedni właściciel)... zauważyłem też, ze mam wypięty przewód (2 albo 3 żyły) niedaleko wiatraka tzn. końcówka ta nie jest nigdzie podpięta (może to przez to?) - leży mniej więcej pod reflektorem od strony kierowcy.
Moze faktycznie zle pokazuje... w moim golfie są niezłe przekręty w elektronice (poprzedni właściciel)... zauważyłem też, ze mam wypięty przewód (2 albo 3 żyły) niedaleko wiatraka tzn. końcówka ta nie jest nigdzie podpięta (może to przez to?) - leży mniej więcej pod reflektorem od strony kierowcy.
- marek2907
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2610
- Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
hmmmmNodle pisze:zauważyłem też, ze mam wypięty przewód (2 albo 3 żyły)
to może być wina właśnie tego przewodu
daj fotkę to oblukamy
[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
-
- Użytkownik
- Posty: 389
- Rejestracja: pt lis 17, 2006 19:24
- Lokalizacja: warszawa Targowek
- Kontakt:
wiazka wentylatora ma 3 zyły 2+ i 1-
powina isc do włacznika na dole chłodnicy
mozliwe tez ze masz posuty 1 bieg wentylatora albo włacznik załacza dopiero 2 bieg
obie sytuacje miałem u siebie
najpier włacznik załzczał dopiero 2 bieg , po wymianie bylo 2 tyg dobrze i zatarł sie wentylator
kupiłem nowy i w nowym nie działał 1 bieg ( dopiero 3 wentylator w sklepie był dobry wiec radze sprawdzic przed zakupem podpinajac na krotko do aku)
powina isc do włacznika na dole chłodnicy
mozliwe tez ze masz posuty 1 bieg wentylatora albo włacznik załacza dopiero 2 bieg
obie sytuacje miałem u siebie
najpier włacznik załzczał dopiero 2 bieg , po wymianie bylo 2 tyg dobrze i zatarł sie wentylator
kupiłem nowy i w nowym nie działał 1 bieg ( dopiero 3 wentylator w sklepie był dobry wiec radze sprawdzic przed zakupem podpinajac na krotko do aku)
był mk3 GT
http://www.s-cam.pl/
http://www.s-cam.pl/
A czy gdy sam wskaźnik w zegarach oszukuje to da się go jakoś skalibrować do właściwych wartości?
Bo skoro na VAGu wychodzi że mam temperaturę 88.5 stopnia (zaokrąglijmy to do 90 stopni) a wskaźnik na tablicy pokazyje jakieś 100-105 stopni.
Tak więc raczej czujnik temperatury jest dobry tylko sam wskaźnik szwankuje.
Bo skoro na VAGu wychodzi że mam temperaturę 88.5 stopnia (zaokrąglijmy to do 90 stopni) a wskaźnik na tablicy pokazyje jakieś 100-105 stopni.
Tak więc raczej czujnik temperatury jest dobry tylko sam wskaźnik szwankuje.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Nodle zacznij po kolei bo wiara w przekłamania wskaźnika musi mieć podstawy żeby nie skończyć się przegrzaniem motoru
Wypnij wtyczkę z włącznika w chłodnicy. Masz tam trzy wsuwki. Połącz tą od czerwonego z którymś z pozostałych i wentylator ma zadziałać. Nie ma tam masy jak ktoś napisał. Włącznik jest na przewodach plusowych i przrywa lub załącza plus do wentylatora, pierwszy lub drugi bieg. Jakbyś tam nie łączył nic nie zepsujesz. W ten sposób zyskasz wiedzę czy instalacja i wentylator sa sprawne. Potem pojedziemy dalej bo trudno pisac wymieniając wszystkie możliwości.
Podane powyżej przez jawel opory tyczą czujnika od temperatury płynu chłodzącego obsługujacego komputer silnika, o ile masz 4-pinowy czujnik od wskazówki na liczniku jest druga para styków a opory są mniej wiecej o połowę niższe.
Wypnij wtyczkę z włącznika w chłodnicy. Masz tam trzy wsuwki. Połącz tą od czerwonego z którymś z pozostałych i wentylator ma zadziałać. Nie ma tam masy jak ktoś napisał. Włącznik jest na przewodach plusowych i przrywa lub załącza plus do wentylatora, pierwszy lub drugi bieg. Jakbyś tam nie łączył nic nie zepsujesz. W ten sposób zyskasz wiedzę czy instalacja i wentylator sa sprawne. Potem pojedziemy dalej bo trudno pisac wymieniając wszystkie możliwości.
Podane powyżej przez jawel opory tyczą czujnika od temperatury płynu chłodzącego obsługujacego komputer silnika, o ile masz 4-pinowy czujnik od wskazówki na liczniku jest druga para styków a opory są mniej wiecej o połowę niższe.
Ostatnio zmieniony pn kwie 16, 2007 20:37 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Ta wtyka jest najprawdopodobnie od silniczka reflektora który steruje jego położeniem (góra - dół). Jak masz możliwość ręcznego sterowania położeniem reflektora to zapal światła i pokręć nim, powinineś widzieć jak światło się unosi do góry lub opada, w zależności w którą stronę kręcisz. Jeżeli ci świtło stoi w miejscu to na bank masz wypienty ten kabelek z silniczka w lampie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 160 gości