temperatura >90st. i wentylator

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Nodle
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pn paź 23, 2006 21:12
Lokalizacja: Libiąż

temperatura >90st. i wentylator

Post autor: Nodle » ndz kwie 15, 2007 09:18

Wczoraj po raz pierwszy od zimy (wtedy kopiłem golfa) uzyskałem temp. silnika 90st. później pochodził trochę na parkingu i temp. doszła do 100-105 st. a wentylator sie nie włączył.

Przy jakiej temp. powinien załączyć sie wentylator? co sprawdzić jeśli faktycznie miał sie załączyć?



arturo222
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: śr mar 07, 2007 10:14
Lokalizacja: woj.łodzkie

Post autor: arturo222 » ndz kwie 15, 2007 09:33

tzn. pewnie nie otwiera ci sie termostat a powinien przy 87C i wtedy powinien sie zaloczyc wentylator

[ Dodano: 15 Kwi 2007 09:35 ]
najpierw sprawdz czy sie otwiera termostat: odpal samochod niech troche pochodzi jak temperatura wzrosnie to sprawdz czy dolny waz od chlodnicy jest goracy jak tak to termostat sie otwiera, a jak jest zimny to do wymiany


człowiek cieszy sie dwa razy jak kupi i jak sprzeda

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz kwie 15, 2007 09:46

Nodle pisze:Przy jakiej temp. powinien załączyć sie wentylator?
przy 92-97 st.
Nodle pisze:co sprawdzić jeśli faktycznie miał sie załączyć?
Wymień włącznik termiczny w chłodnicy



Awatar użytkownika
jawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 484
Rejestracja: pt paź 27, 2006 14:54
Lokalizacja: WZU****

Post autor: jawel » ndz kwie 15, 2007 10:24

Nodle, A może po prostu oszukuje Cię wskaźnik?Ja tak mam że temperatura nie przekracza 70* a termostat i czujnik są na bank OK


one loVWe

Awatar użytkownika
klekocix
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: sob lut 17, 2007 23:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: klekocix » ndz kwie 15, 2007 11:29

Masz rację Kolego, to najprawdopodobniej będzie przekłamujący wskaźnik.

U mnie było podobnie, temperatura dochodziła mi do 110stopni i wentylator się nie włączał.

Razem z kolegą Adammem sprawdziliśmy to komputerowo i wyszło, że gdy wskaźnik na tablicy pokazuje 100 stopni to rzeczywista temperatura wynosi 88.5 stopnia celsjusza.



Nodle
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pn paź 23, 2006 21:12
Lokalizacja: Libiąż

Post autor: Nodle » ndz kwie 15, 2007 12:54

hmm.. wezmę się za to po niedzieli jak będzie trochę czasu i sprawdzę miernikiem rezystancje (gdzieś na forum był taki sposób by sprawdzić czy wskaźnik oszukuje).

Moze faktycznie zle pokazuje... w moim golfie są niezłe przekręty w elektronice (poprzedni właściciel)... zauważyłem też, ze mam wypięty przewód (2 albo 3 żyły) niedaleko wiatraka tzn. końcówka ta nie jest nigdzie podpięta (może to przez to?) - leży mniej więcej pod reflektorem od strony kierowcy.



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » ndz kwie 15, 2007 13:15

Nodle pisze:zauważyłem też, ze mam wypięty przewód (2 albo 3 żyły)
hmmmm
to może być wina właśnie tego przewodu
daj fotkę to oblukamy


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

jozekrjrj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: pt lis 17, 2006 19:24
Lokalizacja: warszawa Targowek
Kontakt:

Post autor: jozekrjrj » ndz kwie 15, 2007 13:15

wiazka wentylatora ma 3 zyły 2+ i 1-

powina isc do włacznika na dole chłodnicy

mozliwe tez ze masz posuty 1 bieg wentylatora albo włacznik załacza dopiero 2 bieg

obie sytuacje miałem u siebie

najpier włacznik załzczał dopiero 2 bieg , po wymianie bylo 2 tyg dobrze i zatarł sie wentylator

kupiłem nowy i w nowym nie działał 1 bieg ( dopiero 3 wentylator w sklepie był dobry wiec radze sprawdzic przed zakupem podpinajac na krotko do aku)


był mk3 GT



http://www.s-cam.pl/

Awatar użytkownika
jawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 484
Rejestracja: pt paź 27, 2006 14:54
Lokalizacja: WZU****

Post autor: jawel » ndz kwie 15, 2007 14:14

Obrazek tu masz jaka powinna być rezystancja czujnika


one loVWe

Nodle
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pn paź 23, 2006 21:12
Lokalizacja: Libiąż

Post autor: Nodle » pn kwie 16, 2007 20:02

tak wygląda ten nigdzie nie podpięty kabelek (kończy się w okolicy reflektora kierowcy)
czy ktoś wie do czego to?

Obrazek



Awatar użytkownika
klekocix
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: sob lut 17, 2007 23:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: klekocix » pn kwie 16, 2007 20:15

A czy gdy sam wskaźnik w zegarach oszukuje to da się go jakoś skalibrować do właściwych wartości?

Bo skoro na VAGu wychodzi że mam temperaturę 88.5 stopnia (zaokrąglijmy to do 90 stopni) a wskaźnik na tablicy pokazyje jakieś 100-105 stopni.

Tak więc raczej czujnik temperatury jest dobry tylko sam wskaźnik szwankuje.



Awatar użytkownika
jawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 484
Rejestracja: pt paź 27, 2006 14:54
Lokalizacja: WZU****

Post autor: jawel » pn kwie 16, 2007 20:33

klekocix pisze:A czy gdy sam wskaźnik w zegarach oszukuje to da się go jakoś skalibrować do właściwych wartości?
też jestem tym zainteresowany


one loVWe

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn kwie 16, 2007 20:35

Nodle zacznij po kolei bo wiara w przekłamania wskaźnika musi mieć podstawy żeby nie skończyć się przegrzaniem motoru
Wypnij wtyczkę z włącznika w chłodnicy. Masz tam trzy wsuwki. Połącz tą od czerwonego z którymś z pozostałych i wentylator ma zadziałać. Nie ma tam masy jak ktoś napisał. Włącznik jest na przewodach plusowych i przrywa lub załącza plus do wentylatora, pierwszy lub drugi bieg. Jakbyś tam nie łączył nic nie zepsujesz. W ten sposób zyskasz wiedzę czy instalacja i wentylator sa sprawne. Potem pojedziemy dalej bo trudno pisac wymieniając wszystkie możliwości.
Podane powyżej przez jawel opory tyczą czujnika od temperatury płynu chłodzącego obsługujacego komputer silnika, o ile masz 4-pinowy czujnik od wskazówki na liczniku jest druga para styków a opory są mniej wiecej o połowę niższe.
Ostatnio zmieniony pn kwie 16, 2007 20:37 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

sobiking
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: śr maja 18, 2005 20:51
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: sobiking » pn kwie 16, 2007 20:36

Ta wtyka jest najprawdopodobnie od silniczka reflektora który steruje jego położeniem (góra - dół). Jak masz możliwość ręcznego sterowania położeniem reflektora to zapal światła i pokręć nim, powinineś widzieć jak światło się unosi do góry lub opada, w zależności w którą stronę kręcisz. Jeżeli ci świtło stoi w miejscu to na bank masz wypienty ten kabelek z silniczka w lampie.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 163 gości