jak zmierzyć sonde jednoprzewodową

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kazuk

jak zmierzyć sonde jednoprzewodową

Post autor: kazuk » pt kwie 15, 2005 23:44

czy da się zmierzyc miernikiem sonde jednoprzewodową
jesli tak to to z czym mam mierzyc ten kabelek z masą czy plusem

Jeszcze jedno pytanki jak przekręcam stacyjke w MK3 na chwile zapala się na wyświetlaczu kilometrów 10 02 czy to oznacza jakiś błąd ?



Awatar użytkownika
MAREK 74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 990
Rejestracja: sob wrz 11, 2004 21:34
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Post autor: MAREK 74 » pt kwie 15, 2005 23:50

ta inspekcja nr 2 trza ją skasować


MK1 1.8GTI MK2 GTI 16V + DIGI3.2 MK2 1.8GTI + DIGI 1.75 :)

kazuk

Post autor: kazuk » sob kwie 16, 2005 00:45

a można wiedzieć jak to skasowac i co się stanie jak tego nie skasuje



wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Re: jak zmierzyć sonde jednoprzewodową

Post autor: wojteks » sob kwie 16, 2005 08:23

kazuk pisze:czy da się zmierzyc miernikiem sonde jednoprzewodową
jesli tak to to z czym mam mierzyc ten kabelek z masą czy plusem
mierzy się na rozgrzanym silniku, między kabelkiem a masą ale pomiar miernikiem za 30pln jest niewiarygodny, potrzeba mieć miernik cyfrowy z tak zwaną "szybką linijką analogową" lub oscyloskop. Na pracującym silniku wkłuwamy się w kabelek i mierzymy do masy. Oscyloskop pokazuje kształt napięcia jakie pojawia się na sondzie a "linijka analogowa" szybko powinna pulsować



kazuk

Post autor: kazuk » sob kwie 16, 2005 09:37

posiadam dobry miernik cyfrowy ale nie bardzo wiem czy ma on szybka linijkę analogowa
mierzyłam nim sondy w audi V6 i napięcie wachało się od ok 0,3-0,8 V i teraz nie wiem czy ten miernik jest dobry czy nie dodam że najwiekrze skoki napięcia były w momencie dodania gazu po czym natychmiast stabilizowały się na ok 0,5-0,6 V (dokładnie już nie pamiętam)



wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » sob kwie 16, 2005 11:59

taki wystarczy, jeżeli audi mierzyłeś to i golfa obleci, a nawet każde inne autko, sonda to ogniwo, którego napięcie zależy od ilości tlenu w sppalinach.

Mogą być różne kolory przewodów sygnałowych choć przeważnie jest to czarny.

Czy w tym mierniku masz pod cyframi linijkę, której długość zależy od mierzonego napięcia, jeżeli tak to ona właśnie pokazuje szybko zmieniające się wachania napięcia (zależy od konstrukcji miernika, jedne są np co 1s a inne 5 razy na sekundę odświerzane)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 75 gości