Czyszczenie odmy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
davedohc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: sob sty 27, 2007 18:39
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Czyszczenie odmy

Post autor: davedohc » sob kwie 14, 2007 10:07

Bylby ktos tak uprzejmy i wyjasnil mi gdzie znajde odme i jak ja wyczyscic w moim golfie, bo widze posty i artykuly o tym jak to jest wazne, ale w zasadzie nigdzie nie moge znalesc postu ktory by mi jednoznacznie wszystko wyjasnil.



KarolW84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 07:56
Lokalizacja: Kozmin Wlkp

Post autor: KarolW84 » sob kwie 14, 2007 10:46

Z prawej strony ilnika przy filtrze powietrza jest taki gumowy wąz-biegnie on w dółsilnika nad miską olejową-to własnie jest tzw odma. Polecam wymontowac iwydmuchac spręzonym powietrzem ale najlepiej byloby jak bys sobie odrazu podgrzewacz odmy skołował-uniknąłbys problemów zimą bo to lubi zamarzac :bigok:



Awatar użytkownika
davedohc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: sob sty 27, 2007 18:39
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Post autor: davedohc » sob kwie 14, 2007 10:53

Do zimy to ten samochod raczej zmieni wlasciciela...:) wiec chce ja tylko wyczyscic.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » sob kwie 14, 2007 11:24

davedohc pisze:wiec chce ja tylko wyczyscic.
zrób to jak najszybciej !!!!!!

Odpowietrzenie skrzyni korbowej popularnie nazywane odmą pełni bardzo ważną rolę w silniku. Uszkodzenie tego elementu może spowodować awarię jednostki napędowej.



W skrzyni korbowej, czyli kadłubie silnika, pod tłokami powstaje nadciśnienie w wyniku przedostawania się powietrza lub gazów spalinowych z komory spalania. Do prawidłowej pracy silnika potrzebne jest odpowietrzenie, które kieruje nagromadzone gazy z powrotem do cylindrów. Niedrożność odpowietrzenia pojawia się w odstojniku i usterka ta najczęściej Fot. Ryszard Polit występuje w wyeksploatowanych silnikach z powodu dużej ilości gazów przedmuchowych. Na gromadzenie się osadów wpływ ma także częstotliwość wymiany oleju i jego jakość. Im lepszy tym parowanie oleju mniejsze, a więc i ilość oparów mniejsza.



W przypadku niedrożności odpowietrzenia w skrzyni korbowej bardzo szybko tworzy się nadciśnienie i olej wyrzucany jest z silnika przez najsłabszy element - uszczelnienia. Jeśli uszczelniacz został wypchnięty z gniazda, możemy być prawie pewni, że jest to wina zatkanego odpowietrzenia i wymiana samego uszczelniacza niewiele pomoże, gdyż usterka pojawi się ponownie. Wymiana uszczelniacza może być bardzo kosztowana, ponieważ oprócz uzupełnienia oleju dochodzi jeszcze koszt uszczelniacza i robocizna, która może wynieść nawet 800 zł, jeśli uszkodzony jest uszczelniacz od strony skrzyni biegów.

O zatkaniu odmy świadczy także wypchnięty bagnet do sprawdzania poziomu oleju.



Sprawdzanie stanu odpowietrzenia skrzyni korbowej jest niestety przez wielu mechaników pomijane i bagatelizowane. Dopiero gdy dochodzi do usterki sprawdzają ten element i to nie od razu. Diagnoza odmy nie zajmuje dużo czasu, a wykrycie niedomagania przed całkowitym zatkaniem pozwoli na uniknięcie niepotrzebnych kosztów.



Kłopoty z drożnością odpowietrzenia mogą pojawić się także w nowych silnikach i dają znać o sobie przeważnie podczas zimy. Powodem jest gromadząca się wilgoć, która miesza się z olejem i osadza w odpowietrzeniu. Wówczas nawet niewielki mróz może całkowicie zatkać przepływ. Zjawisko to pojawia się najczęściej podczas jazdy na krótkich odcinkach i przy niedogrzanych silnikach. Aby uniknąć zamarzania, należy wykonywać co jakiś czas dłuższą jazdę. Silnik osiągnie wówczas odpowiednią temperaturę i nagromadzone osady odparują.



Niektórzy kierowcy, aby pozbyć się problemu zatykania odmy, gazy ze skrzyni korbowej kierują bezpośrednio do atmosfery i niestety powodują dodatkowe zanieczyszczenie środowiska. Jest to również działanie niezgodne z prawem i kierowcy z tak przerobionym silnikiem narażają się na mandat oraz negatywny wynik badania technicznego.
Autor: Grzegorz Burda



greg

Post autor: greg » sob kwie 14, 2007 11:33

davedohc, a możesz mi podąć przyczynę dlaczego chcesz czyscić teraz jak jest ciepło a nie wtedy jak było zimno?



Bąku
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pn lut 19, 2007 17:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bąku » sob kwie 14, 2007 11:45

[quote]davedohc, a możesz mi podąć przyczynę dlaczego chcesz czyscić teraz jak jest ciepło a nie wtedy jak było zimno?[quote]
no właśnie dobre pytanie teraz to chyba niema sensu czyścić bo już jest ciepło więc wilgoć się niezbiera


Mój Były mk3 na VENTO FRONCIE
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102145&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
davedohc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: sob sty 27, 2007 18:39
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Post autor: davedohc » sob kwie 14, 2007 12:45

W zasadzie to mam troche wolnego od pracy, moge pogrzebac przy samochodzie i tak sobie pomyslalem, ze moze bym odme wyczyscil...:) Czyli mam rozumiec, ze jak jest cieplo ta mam sie ta odma nie przejmowac?



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » sob kwie 14, 2007 14:16

W zasadzie to tylko zimą zbiera się syf w postaci mazi która zakleja odmę i wówczas jest nie drożna [parafina i inne paskudztwa]
Tego typu sytuacje dotyczą zwłaszcza pojazdów które nie są garażowane a jedyny ratunek to automatyczne podgrzewanie odmy które kosztuje ok. 600zł



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 118 gości