Jakie hamulce wybrać i zrobić żeby były lepsze od orginału

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
nowy13
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 847
Rejestracja: sob sty 22, 2005 17:30
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Jakie hamulce wybrać i zrobić żeby były lepsze od orginału

Post autor: nowy13 » czw gru 07, 2006 01:47

1). Mam pytanie odnośnie tarcz hamulcowych i nie tylko.
Zastanawiam się nad kupnem nowych tarcz do mojego MK1 cabrio i teraz pytanie jakie kupić :?:
Jedni chwalą Brembo drudzy EBC itd.
Ja się zastanawiam nad ATE Power Disc lub ZIMMERMANN SPORT. Znalazłem jeszcze ciekawie wyglądające TAROX
Pytanie co wybrać proszę o opinie :?:

2). Druga sprawa to jakie klocki do tych tarcz i znowu co wyżej :). Różne firmy różne opinie, ale może są tacy co już mieli kilka różnych i mają jakieś zdanie :)

3).Co więcej zrobić żeby poprawić heble :?:
co z przewodami, zaciskami itd..

Robić i tak muszę więc chce zrobić konkretnie a nie bawić się w tanie zamienniki po 30zł ;)

Tarcze mam 239x20
Ostatnio zmieniony ndz kwie 15, 2007 10:17 przez nowy13, łącznie zmieniany 2 razy.



pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: [Mk1] hamulce jaki ?

Post autor: pasiak » pt gru 08, 2006 18:14

nowy13 pisze:1). Mam pytanie odnośnie tarcz hamulcowych i nie tylko.
Zastanawiam się nad kupnem nowych tarcz do mojego MK1 cabrio i teraz pytanie jakie kupić :?:
Jedni chwalą Brembo drudzy EBC itd.
Ja się zastanawiam nad ATE Power Disc lub ZIMMERMANN SPORT. Znalazłem jeszcze ciekawie wyglądające TAROX
Pytanie co wybrać proszę o opinie :?:
Odradzano mi brembo bo w cięzkim passacie mogą pofalować :crazy: na temat EBC nikt nic nie wspomniał a ATE wymieniono jako troche lepsze następnie TEXTAR i na końcu Zimmermann jako dla szaleńców którzy naprawde katują hamulce. Odnośnie Tarox - nie słyszałem nie widziałem
nowy13 pisze:2). Druga sprawa to jakie klocki do tych tarcz i znowu co wyżej :). Różne firmy różne opinie, ale może są tacy co już mieli kilka różnych i mają jakieś zdanie :)
ATE - ATE, mintex , ferrodo
TEXTAR- tylko TEXTAR
do zimmermanna - tylko mintex
nowy13 pisze:3).Co więcej zrobić żeby poprawić heble :?:
co z przewodami, zaciskami itd..
należało by wymienić na te w oplocie żeby nie pęczniały :hmm:



Awatar użytkownika
nowy13
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 847
Rejestracja: sob sty 22, 2005 17:30
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: nowy13 » pt gru 08, 2006 19:00

A klocki ebc grenn...staff( czy jakoś tak sie pisze :) ) ??



Awatar użytkownika
ADi997
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 771
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
Lokalizacja: Leicester - UK
Kontakt:

Re: [Mk1] hamulce jakie ?

Post autor: ADi997 » pt gru 08, 2006 19:08

nowy13 pisze: Jedni chwalą Brembo drudzy EBC itd.
A zadałeś sobie pytanie czy sprawdzą się takie hamulce w Twoim przypadku.
Sportowe tarcze, kolocki stworzone są do jazdy w extremalnych warunkach, działają perfekcyjnie ale po rozgrzaniu. Seria działa dobrze przy stosunkowo niewysokich temperaturach i dlatego są montowane w seryjnych samochodach. Jeśli jeździsz agresywnie, często używasz hamulcach, shamowujesz z dużych prędkości to jak najbardziej.

Ja mam brembo tarcze i klocki też sportowe. Niestety nie moge wypowiedzieć się na temat moich hamulcy bo najprawdopodobnie mam zapowietrzony układ i cylinderek tylny delikatnie leje więc są słabe.

Znajomy (poprzedni właściciel) mówił że jak wszystko było sprawne to hamował jak rajdówka. W niedalekiej przyszłości wezmę sie za to i zobaczymy.


Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??

Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2

greg

Post autor: greg » pt gru 08, 2006 19:58

nowy13, poszukaj - o ile pamiętam to ten wymiar w vw polo rocznik ok 2002 były montowane tarcze wentylowane - wiadomo że będą mniej podatne na fadding. Co do samej jakości - ja montowałem tarcze Zimmermann + klocki Textar - ładnie hamowały

[ Dodano: Pią Gru 08, 2006 7:01 pm ]
ADi997 pisze:A zadałeś sobie pytanie czy sprawdzą się takie hamulce w Twoim przypadku.
przede wszytski to nie wkłąda on tarcz z weglików spiekanych tylko jakościowo lepsze - odporniejsze na ścieranie fadding - przynajmniej ja to tak odbieram. Jesli już sportowe to trzeba by zmienić pompę hamulcową, przewody.



Awatar użytkownika
ADi997
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 771
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
Lokalizacja: Leicester - UK
Kontakt:

Post autor: ADi997 » pt gru 08, 2006 22:00

greg pisze:przede wszytski to nie wkłąda on tarcz z weglików spiekanych tylko jakościowo lepsze - odporniejsze na ścieranie fadding - przynajmniej ja to tak odbieram. Jesli już sportowe to trzeba by zmienić pompę hamulcową, przewody.
I po to jest forum aby przedyskutować wszystkie rozwiązania.
Lepiej przed przystąpieniem do działania przemyśleć co się chce osiągnąć a nie na "pałe" kupić to co najdroższe i cenionej firmy a nie koniecznie spełni nasze wymagania.

Dobre tarcze robi również TRW Lucas.


Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??

Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2

Awatar użytkownika
nowy13
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 847
Rejestracja: sob sty 22, 2005 17:30
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: nowy13 » ndz gru 10, 2006 02:00

Przedewszystki chce dobre hebelgi żeby przy zmianie silnika nie na większej mocy nie było potrzeby ich zmieniać. Org. nie są złe tylko możliwe że zarzuce jakiś większy silniczek i wtedy żebym nie musiał znowu zmieniać hebli



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » ndz gru 10, 2006 15:36

Mam już pewne doświadczenie w hamowaniu MK1. Na początek radzę zmienić serwo i pompę na komplet z audi b3 gdzie pompa ma tłok 22mm, a nie 20mm jak większość golfów. Do takiego zestawiku najlepiej i chyba najrozsądniej nadadzą się tarcze ATE power disc i klocki Lucas, ale jak na opakowaniu nie ma TRW. Firma ta po połączeniu nie spełnia moich oczekiwań, a gołe Lucasy są jeszcze dostępne. Co do tyłu to nie napisałeś co tam masz iniestety nic nie doradzę chwilowo.



Awatar użytkownika
nowy13
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 847
Rejestracja: sob sty 22, 2005 17:30
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: nowy13 » ndz gru 10, 2006 16:29

TAZ pisze: Co do tyłu to nie napisałeś co tam masz iniestety nic nie doradzę chwilowo.
Co do tyłu to są bębny i na razie zostaną. Były robione nie dawno, chociaż wiem że przy swapie to i tył pewnie trzeba było by poprawić.
TAZ pisze:Firma ta po połączeniu nie spełnia moich oczekiwań
Ta kktóra ma na opakowaniu TRW ??
TAZ pisze:Na początek radzę zmienić serwo i pompę na komplet z audi b3 gdzie pompa ma tłok 22mm, a nie 20mm jak większość golfów.

Jak wygląda wymiana ??
Czy coś trzeba przerabiać czy wszystko elegancko pasi ??



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » ndz gru 10, 2006 16:36

http://moto.allegro.pl/item146445604_po ... 80_90.html

Tu masz link do takiego zestawu. Co do spasowania to potrzeba gwintu troche w bolcu serwa uciąć i troche nakrętki z mk1 też uciąć żeby po zakręceniu pedały były równo. Do tego wszystkiego należy nieco podoginać przewody hamulcowe. Jak masz czujnik hamulcy w pompie to radzę się zaopatrzyć w króciec z dodatkowym wyjściem na czujnik lub kupić czujnik od malucha i podpiąć jak w maluchu. Ja miałem czujnik właśnie z malucha.



rogra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: sob lis 06, 2004 00:15
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Kontakt:

Post autor: rogra » sob kwie 14, 2007 08:40

czy każde audi b3 ma pompę z 22mm ????



Berni
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 189
Rejestracja: wt sty 02, 2007 01:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Berni » sob kwie 14, 2007 10:05

Jesli chodzi o Taroxa to polecam.
Jezdzilem w Subaru Impreza na tym i w Seicento takim 100konnym i dawaly rade, w sporcie tez sie sprawdzily nie bylo narzekan od dwoch uzytkownikow, ja z tych kilkunastu km tez bylem zadowolony.


"życie jest walką"

Awatar użytkownika
wojti
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: śr lis 16, 2005 23:15
Lokalizacja: pomorze
Kontakt:

Post autor: wojti » ndz kwie 15, 2007 01:55

a ja mam patent na hamulce do mk1 , tarcza 280mmi zacisk duży , a zwrotnice zostają od mk1 koszt całegozestawu odemnie to 1,5 tyś zł a hamulce hamują z każdej prędkości niedozagrzania



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 362 gości