Kąt wtrysku

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

figurel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob paź 02, 2004 08:14
Lokalizacja: Słupsk

Kąt wtrysku

Post autor: figurel » pt kwie 13, 2007 19:53

Po wymianie rozrządu nieco za póżny jest kąt wtrysku - mieści się w granicach tolerancji, ale..... gorzej pali na zimnym.
Chcę na początek sprawdzić ustawienia, może wystarczy poprawić; listwa, kołek, wał korbowy
1. Jak kręcić wałem? Aby do śruby wału dojść za dużo trzeba by rozkręcać. Czy wystarczy ciągnąć za pasek rozrządu i koła zębate przy zdjętej tylko górnej pokrywie? Trzeba wtryski lub świece żarowe poluzować aby kompresję zmniejszyć?
2. Czy można po ponownym ustawieniu, w celu dokonania pomiaru kąta odpalić silniczek przy zdjetej pokrywie zaworów, osłonie paska, rurze dolotu i pompie podciśnienia?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt kwie 13, 2007 21:20

boooze co Ty chcesz ustawiac??

kat wtrysku sie ustawia regulujac sama pompe wtryskowa :/ i nic wiecej


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

figurel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob paź 02, 2004 08:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: figurel » pt kwie 13, 2007 22:30

Adamm pisze:boooze co Ty chcesz ustawiac??

kat wtrysku sie ustawia regulujac sama pompe wtryskowa :/ i nic wiecej
Kompletnie nie rozumiem twojego zdziwienia. Nie zgrywając wałka, koła pompy i wału o prawidłowym kącie wtrysku możesz zapomnieć.
O ile przy wymianie rozrządu zachowało się odpowiednią procedurę, to regulacja kąta wtrysku praktycznie nie jest konieczna, konieczne jest jego sprawdzenie jedynie. U mnie było tak: wałek rozrządu zablokowany listwą; tu jest ok, koło pasowe pompy zablokowane trzpieniem; tu też ok. Obawiam się, że nie dośc dokładnie ustawiłem na znaki wał korbowy (bo tak naprawdę niewiele w otworze było widać). Wystarczy niewielkie przesunięcie i kąt wtrysku uciekł. Miałem 48 mam 30, przy dolnej linii w TDI Timming.
Chcę po prostu jeszcze raz sprawdzić ustawienia, to podstawa, takie to dziwne? Wyrażnie napisałem, że kąt jest w granicach wymaganych wartości więc regulacja kołem pompy nie jest konieczna, sądzę, że dokładne ustawienie pozwoli zbliżyć się do oczekiwanej wartości 50. Jeśli nie to dopiero wtedy bedę fasolkami się bawił.



opał
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: pn sty 08, 2007 23:12
Lokalizacja: wawka

Post autor: opał » pt kwie 13, 2007 22:36

rozumiem że luzowałeś koło rozrządu? jest ono pływające więc samo zablokowanie wałka to nie wszystko,podobnie pompa- blokujesz trzpieniem ale luzujesz na fasolkach-wtedy nie musisz nic regulować,wracasz do wartości fabrycznych uwzględniając zużycie kół itd, jest to o wiele lepsze niż punkty


Każdemu brakuje-jednemu do jachtu,drugiemu do chleba

klimatyzacje-serwis i ozonowanie

figurel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob paź 02, 2004 08:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: figurel » pt kwie 13, 2007 23:00

opał pisze:rozumiem że luzowałeś koło rozrządu? jest ono pływające więc samo zablokowanie wałka to nie wszystko,podobnie pompa- blokujesz trzpieniem ale luzujesz na fasolkach-wtedy nie musisz nic regulować,wracasz do wartości fabrycznych uwzględniając zużycie kół itd, jest to o wiele lepsze niż punkty
Dzięki. Chyba o to mi chodzi, przekonuje mnie ta procedura, tak też zrobię. Koło walka rozrządu luzowałem ale pompy już nie, teraz, po twoim poście doczytałem że należało tak zrobić. Ale dalej aktualne pytanie czy do odpalenia silnika do sprawdzenia kąta po ustawieniu muszę zamontować osprzęt? Pokrywę zaworów, dolot, pompę podciśnienia? I jak wałem kręcić?

Ps. Adamm. Na forum Masters`a znalazłem taki oto post Bogumiła: "Poprawnie wymieniony rozrząd, z użyciem narzędzi i blokad serwisowych, nie wymaga korekty kąta wtrysku. Po to je sie stosuje. Warto go sprawdzić po zakończonej robocie, jednak nie jest to warunek poprawności. I na odwrót, po jakie licho korygować kąt wtrysku jeśli spiepszonoo ropzrząd. Takie działania uważam za partactwo". Czyli, że jak rozrząd bedzie ok to i kąt wtrysku również.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob kwie 14, 2007 08:49

co osoba to inna opinia, ja slyszalem na tym forum z kolei ze po kazdej wymiane rozrzadu powinno sie sprawdzac kat wtrysku i go ewentualnie korygowac


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

figurel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob paź 02, 2004 08:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: figurel » sob kwie 14, 2007 10:30

Adamm pisze:ja slyszalem na tym forum z kolei ze po kazdej wymiane rozrzadu powinno sie sprawdzac kat wtrysku i go ewentualnie korygowac
Zgadza się, sprawdzić i ewentualnie skorygować ale jak się wydaje, pierwsza korekta to ponowne sprawdzenie ustawienia rozrządu, jeśli to na bank jest dobre to wtedy pompą.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 148 gości