Z czegos leci płyn chłodniczy ale nie wiem z czego :(

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
gniochu
ZADYMIAKA
ZADYMIAKA
Posty: 1252
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:45
Lokalizacja: słup"GS"k
Kontakt:

Z czegos leci płyn chłodniczy ale nie wiem z czego :(

Post autor: gniochu » pt kwie 13, 2007 00:01

Dzisiaj zalozylem mbc, pokrecilem cisnienie na turbo do 1 bara, ziwkeszylem troche dawke paliwai i zakrecilem zawor biezpieczenstwa pojezdzilem troche, nie zdazylem sie nacieszyc i zonk.... :( Zaczal mi ginac plyn chlodniczy, zaczela mi mrygac lampka od wody wiec wyszedlem otworzylem maske i szukam, pod macha wszystko suche chyba ze czegos nie zauwazylem bo bylo ciemno.... zagladam pod samochod a tam od strony pasazera mokro, nadkole, wachacz, drazek kierowniczy, przegob.... ;/ ;/ nie wiem co sie stalo czy to moze byc uszczelka pod glowica?? A moze glowicy sie cos stalo??



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: Z czegos leci płyn chłodniczy ale nie wiem z czego :(

Post autor: RobertP » pt kwie 13, 2007 00:15

gniochu pisze:zagladam pod samochod a tam od strony pasazera mokro, nadkole, wachacz, drazek kierowniczy, przegob.... ;/ ;/ nie wiem co sie stalo czy to moze byc uszczelka pod glowica?? A moze glowicy sie cos stalo??
możliwe że przedobrzone z ciśnieniem turbiny, Ci co modzą zakładają mocne
i dobre uszczelki pod głowicę
a może Ci spadł lub coś grzebałeś przy węźykach do filtra paliwa i tam masz
do podgrzewania paliwka rureczki i spadło Ci albo opaska puściła
zalej w dzien wodą nawet kranówą i włącz silnik zobaczysz skąd sika
i tak masz płyn do wymiany i tak to lepiej na tą chwilę zalać czym kolwiek
w celach testowych a po naprawie oczywisice płyn (jakiś rozsądny)


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
gniochu
ZADYMIAKA
ZADYMIAKA
Posty: 1252
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:45
Lokalizacja: słup"GS"k
Kontakt:

Post autor: gniochu » pt kwie 13, 2007 00:17

RobertP, ale nie dalem duzego cisnienia na turbo wskaznik mi niby pokazuje 1bar przy 4 tys. obr.

[ Dodano: Pią Kwi 13, 2007 00:17 ]
aha i przy okazji jak juz ile wyniesie mnie wymiana uszczelki??



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt kwie 13, 2007 00:23

gniochu pisze:aha i przy okazji jak juz ile wyniesie mnie wymiana uszczelki??
obejrzyj jeszcze raz wszystkie wężyki, może pod ciśnieniem rozgrzanej wody
z któregoś wylatuje
wymiana uszczelki to tak mniej więcej
uszczelka 100-120zł,
nowe śruby do głowicy ok. 40zł
planowanie głowicy 60-100zł
może dojdzie jak będzie kiepska nowa uszczelka pod pokrywę ok.40-50zł
robocizna 200-300zł,
ogólnie u mechaniora za wszystko od 300zł do max 500zł
no i miej nadzieję że to wszystko bo może woda w oleju to znowu podniesie Ci koszty
Ostatnio zmieniony pt kwie 13, 2007 00:25 przez RobertP, łącznie zmieniany 1 raz.


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
gniochu
ZADYMIAKA
ZADYMIAKA
Posty: 1252
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:45
Lokalizacja: słup"GS"k
Kontakt:

Post autor: gniochu » pt kwie 13, 2007 00:25

RobertP, a bez planowania sie nie da??
RobertP pisze:no i miej nadzieję że to wszystko bo może woda w oleju to znowu podniesie Ci koszty
tzn??

[ Dodano: Pią Kwi 13, 2007 00:26 ]
RobertP pisze:obejrzyj jeszcze raz wszystkie wężyki, może pod ciśnieniem rozgrzanej wody
z któregoś wylatuje
no nie wiem wczesniej nie lecialo :(



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt kwie 13, 2007 00:30

gniochu pisze:RobertP, a bez planowania sie nie da??
nie nie to trzeba zrobić to jest ważne,
wolałbym chyba jak miałbym zmniejszyć koszty to wsadzić stare szpilki/śruby
od dokręcania glowicy o ile były tylko raz odkręcane i dokręcane
gniochu pisze:
RobertP pisze:no i miej nadzieję że to wszystko bo może woda w oleju to znowu podniesie Ci koszty
tzn??
jutro zobacz czy nie masz kropli wody w oleju na miarce czy coś takiego
pod korkiem wlewu oleju czy widać jakieś drobne kropelki
bo jak tak to koszt oleju ok.80-100zł + filtr oleju ok 30zł


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
gniochu
ZADYMIAKA
ZADYMIAKA
Posty: 1252
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:45
Lokalizacja: słup"GS"k
Kontakt:

Post autor: gniochu » pt kwie 13, 2007 00:30

RobertP, a jakby to byla uszcelka to z gory bylo by cos widac?? ze cieknie??

[ Dodano: Pią Kwi 13, 2007 00:31 ]
RobertP pisze:jutro zobacz czy nie masz kropli wody w oleju na miarce czy coś takiego
pod korkiem wlewu oleju czy widać jakieś drobne kropelki
bo jak tak to koszt oleju ok.80-100zł + filtr oleju ok 30zł
olej to akurat mam za free a ile potrwa taka wymiana uszczelki??



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt kwie 13, 2007 00:47

gniochu pisze:RobertP, a jakby to byla uszcelka to z gory bylo by cos widac?? ze cieknie??
no to na serio musiałaby być z papieru że ją wywalilo i wyaltuje płyn na zewnątrz
zachodzi takie prawdopodobieństwo że to ona ale trudno co kolwiek powiedzieć
jak wszystkich weżykow nie obejrzałeś, bo może po którymś sie ciągnie woda
i po samej głowicy i kapie tam gdzie opisałeś
gniochu pisze: ile potrwa taka wymiana uszczelki??
z planowaniem głowicy i obejrzeniem czy wszystko OK, to 1-2 dni
auto musi być u mechanika, oczywiscie jeśli chodzi o samą wymianę uszczelki
a czasami jak sie trafi to w tym samym dniu do odbioru
bo jakby ciekło dalej to wiesz wtedy szukanie i po omacku
a dniówki i mechaników spore bo za wyszukanie dupereli załóżmy
za 20-50zł straci cały dzień gdzie przy innej naprawie lub samym kasowaniu błędów
VAGiem mógłby zarobić 10razy więcej, wiesz stąd też różnice w cenach albo
niektórzy nie chcą sie podejmować pewnych rzeczy


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
gniochu
ZADYMIAKA
ZADYMIAKA
Posty: 1252
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:45
Lokalizacja: słup"GS"k
Kontakt:

Post autor: gniochu » pt kwie 13, 2007 00:51

RobertP pisze:no to na serio musiałaby być z papieru że ją wywalilo i wyaltuje płyn na zewnątrz
zachodzi takie prawdopodobieństwo że to ona ale trudno co kolwiek powiedzieć
jak wszystkich weżykow nie obejrzałeś, bo może po którymś sie ciągnie woda
i po samej głowicy i kapie tam gdzie opisałeś
nie wiem z czego ona byla, moze miala juz poprostu zmeczenie materialu ;/ ;/ co do wezykow to nie obejrzalem poniewaz bylo ciemno i nie patrzylem dokladnie bo szukanie z lampka w telefonie do niewiele da.... A czy jesli to glowica to jest mozliwosc ze az tam by lecialo???? Bo jeden forumowicz mi mowil ze raczej to nie mozliwe zeby az tam sie dostala tzn. na nadkole....



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt kwie 13, 2007 00:56

gniochu pisze:jeden forumowicz mi mowil ze raczej to nie mozliwe zeby az tam sie dostala tzn. na nadkole....
faktycznie mało prawdopodobne, aczkolwiek wszystko możliwe
bo woda jest pod ciśnieniem a jeszcze w czasie jazdy są pod maską
drobne zawirowania powietrza to może sikać wszędzie, chyba sam kapujesz
więc nie ma co sie sugerować tym ani tamtym, jutro obejrzyj węże i może
dojrzysz coś , doleje wody kranówy albo destylowanej pościskaj górny wąż
od chłodnicy może siknie na zimnym silniku i zobaczysz wtedy skąd ....


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
gniochu
ZADYMIAKA
ZADYMIAKA
Posty: 1252
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:45
Lokalizacja: słup"GS"k
Kontakt:

Post autor: gniochu » pt kwie 13, 2007 01:00

ok narazie dzieki za pomoc jutro oblukam sprawe i zobacze, bardzo bym chcial zeby faktycznie to byl jakis waz tylko bo nie sumiecha mi sie na taki wydatek tymbardziej ze remont w chalupie sie szykuje :( ale jutro sie okaze.... Jutro jak cos bede wiedzial wiecej to moze napisze na forum.... Jeszcze raz dzieki :pub:



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » sob kwie 14, 2007 11:55

tomcio666 pisze:mogła po prostu przegnić uszczelka
to rzeczywiście musiałaby być kiepskiej jakości - z kartonu :bajer:
tomcio666 pisze:Też mnie to czeka ale mi płyn ubywa bardzo powoli i mam lekki zaschnięty zaciek właśnie na bloku od strony skrzyni tuż przy uszczelce
a może z tej okolicy Ci cieknie (w kółku na czerwono) ????
Obrazek


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » sob kwie 14, 2007 12:20

Mnie też coś ciekło. Okazało się, że korek w zbiorniku płynu do spryskiwacza przepuszcza i na wybojach płyn wycieka. Radzę też to sprawdzić.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości