rozrząd - skutki złego montażu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
rozrząd - skutki złego montażu
Jak wszysc wiemy rozrząd- podstawa.
Chcialem abyscie napisali na co wpływa zły montaż rozrządu.
Przyczyny i skutki.
Ja dodam od siebie , że gosć mi żle złozył rozrząd i po poprawie juz nie jest to samo, mam 90 konnego TDI i zamiast pędzić 180 poleci tylko 140.
Zostalo wszystko ustawione i jedynym objawem tego, że cos jest nie tak jest predkosć masymlna. Pewnie jeszcze cos jest nie tak ale nie wiem.
Z pierwszych przykładów podam przestawienie rozrządu o jeden ząbek- skutek ?? Utrata mocy , przestawienie zapłonu, pompy wtryskowej no i silnik mozna rozwalić.
Po drugie nie wiem ale obawiam sie ,że zostaly krzywki lekko wypaczone w zespole popychacza hydraulicznego czyli jak wiemy wszyscy doskonale o co chodzi
Jeśli okaże sie, że to jest to, czeka mnie kosztowna wymiana. Jeśli tak bedzie to goscia który wymienial mi pasek i napinacz .... nie powiem co.
Ale mam nadzieję, że pomozecie mi go zareklamować na forum tak aby stracił klientów
Chcialem abyscie napisali na co wpływa zły montaż rozrządu.
Przyczyny i skutki.
Ja dodam od siebie , że gosć mi żle złozył rozrząd i po poprawie juz nie jest to samo, mam 90 konnego TDI i zamiast pędzić 180 poleci tylko 140.
Zostalo wszystko ustawione i jedynym objawem tego, że cos jest nie tak jest predkosć masymlna. Pewnie jeszcze cos jest nie tak ale nie wiem.
Z pierwszych przykładów podam przestawienie rozrządu o jeden ząbek- skutek ?? Utrata mocy , przestawienie zapłonu, pompy wtryskowej no i silnik mozna rozwalić.
Po drugie nie wiem ale obawiam sie ,że zostaly krzywki lekko wypaczone w zespole popychacza hydraulicznego czyli jak wiemy wszyscy doskonale o co chodzi
Jeśli okaże sie, że to jest to, czeka mnie kosztowna wymiana. Jeśli tak bedzie to goscia który wymienial mi pasek i napinacz .... nie powiem co.
Ale mam nadzieję, że pomozecie mi go zareklamować na forum tak aby stracił klientów
mietek
u mnie cofnął o jakieś 2 ząbki bo auto stało się jak wóz z węglem .. jak kiedyś stawałem na światłach to całe skrzyżowanie mogłem na piszczących kapciah przelecieć i na 2 biegu też zapiszczał a po wymianie przez partoka auto zanim ruszyło to jeszcze ze dwa razy zrobiło kangórka ( tylne siedzenia wyprzedzają pierwsze ) potem jechał jak by ciągnął za sobą 2 tonowy blok betonu po asfalcie po czym po jakiś 50 metrach wtrywał jak by ktoś przecinał line od tego balastu... potem drugi bieg... lipa na skrzyżowaniu chciał gasnąć kaszłał i nadymał się .... totalna lipa do tyłu ząbki to spada moc , dynamika , wszystko to co nas cieszy w golfach II tylko spalanie spada ale jakim kosztem... wstyd ruszać z pod świateł... pojechałem do gościa a on powiedział że zapłon... pupa elektryk postrzelał stroboskopem i... na dolnym kole pasowym rożrządu jest ok a góra lipa ... przesunął baran... z rożądem nie ma żartów ... przekazójcie sobie adresy takich partoków , aby nikogo nie skaleczyli tak jak mnie na 80 pln z mojm paskiem , rolką i uszczelką pod pokrywą zaworów..... nie odwiedzajcie warsztatu w ŁÓDŹ UL. KILIŃSKIEGO 85 " LAKIERNIK WYDECHY I MECHANIK )( pseudo mechanik ) pozdro i trzymajmy się razem............ walić partoków i naciągaczy...
...Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać...
Re: rozrząd - skutki złego montażu
Auto na VAGa i koniecznie sprawdź koło zębate na wale - byc może ma ścięty klin i całe ustawianie rozrządu mozna sobie w buty wsadzić. A tak na marginesie - przestawienie o jeden ząbek w TDI to nie wiem czy by nawet chciał odpalić. U mnie w wyniku włąśnie sciętego klina na kole zebatym rozrząd przestawił się minimalnie i cuda jakie się działy to by można książkę napisać.plur pisze: Ja dodam od siebie , że gosć mi żle złozył rozrząd i po poprawie juz nie jest to samo, mam 90 konnego TDI i zamiast pędzić 180 poleci tylko 140.
Zostalo wszystko ustawione i jedynym objawem tego, że cos jest nie tak jest predkosć masymlna. Pewnie jeszcze cos jest nie tak ale nie wiem.
Z pierwszych przykładów podam przestawienie rozrządu o jeden ząbek- skutek ?? Utrata mocy , przestawienie zapłonu, pompy wtryskowej no i silnik mozna rozwalić.
Po drugie nie wiem ale obawiam sie ,że zostaly krzywki lekko wypaczone w zespole popychacza hydraulicznego czyli jak wiemy wszyscy doskonale o co chodzi
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
- Golf III 1,8
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: wt mar 22, 2005 23:49
Czy da sie jakos dokladniej sprawdzic czy rozrząd ustawiony jest dobrze? trzeba sciagać wszystko i po prostu polookac na znaczniki czy jest jakis inny sposob?? Bo ja tez mialem niedawno wymieniany rozrząd i nie wiem czy czasem tez czegos nie powalili bo poczatkowo tez mi sie zdawalo ze stal sie wolniejszy..
Życie zaczyna się po ... wyżej momentu obrotowego
No właśnie, czy mógłby ktoś znający temat opisać, jak powinien wyglądać prawidłowo ustawiony rozrząd. W poprzednim aucie sam wymieniałem łańcuchy rozrządu, miałem opis w książce, ustaw kółko takie kropką do góry, od tej kropki policz 28 ogniwek łańcucha i tam ustaw kropkę drugiego kółka, wał ustaw w GZP. I to działało bezbłędnie. Czy w Golfikach jest możliwy podobny opis?
Powiem tyle... ustawili mi zle pewnego razu
Efektem byly najpierw problemy z zapalaniem i mulenie a w koncowym efekcie walenie popychaczy o tlok = rozwalony kieliszek popychacza i ubytki w glowicy. Koszt regeneracji glowicy to 900zl.
Radze bardzo uwazac i pytac o to jak dokladnie zamierza wymienic ustawic rozrzad mechanik.
Wtedy nie wiedzialem na ten temat nic... teraz wiem o wiele wiecej niz mialbym ochote.
W ramach zadoscuczynienia koszty pokryl mechanik. Bardzo sie od tego bronil i do dzis mnie nie lubi (z wzajemnoscia).
Pozdrawiam
T.
Efektem byly najpierw problemy z zapalaniem i mulenie a w koncowym efekcie walenie popychaczy o tlok = rozwalony kieliszek popychacza i ubytki w glowicy. Koszt regeneracji glowicy to 900zl.
Radze bardzo uwazac i pytac o to jak dokladnie zamierza wymienic ustawic rozrzad mechanik.
Wtedy nie wiedzialem na ten temat nic... teraz wiem o wiele wiecej niz mialbym ochote.
W ramach zadoscuczynienia koszty pokryl mechanik. Bardzo sie od tego bronil i do dzis mnie nie lubi (z wzajemnoscia).
Pozdrawiam
T.
- igor002
- Marysiakra
- Posty: 1050
- Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
- Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
- Kontakt:
Thor pisze:Powiem tyle... ustawili mi zle pewnego razu
Efektem byly najpierw problemy z zapalaniem i mulenie a w koncowym efekcie walenie popychaczy o tlok = rozwalony kieliszek popychacza i ubytki w glowicy. Koszt regeneracji glowicy to 900zl.
Radze bardzo uwazac i pytac o to jak dokladnie zamierza wymienic ustawic rozrzad mechanik.
Wtedy nie wiedzialem na ten temat nic... teraz wiem o wiele wiecej niz mialbym ochote.
W ramach zadoscuczynienia koszty pokryl mechanik. Bardzo sie od tego bronil i do dzis mnie nie lubi (z wzajemnoscia).
Pozdrawiam
T.
apropo, czy jak popychacze stukają, nie wszystkie, chyba 1 albo 2 i to tak na zmiane, bo raz mi stuka strasznie i to dłuzej, a raz mi stuknie i cisza na najbliższy miesiac, denerwuje mnie to bo niewiem czym to spowodowane i co z tym robić, bede niedługo rozrząd zmieniać, i kwestia taka czy mógł mi np pasek przeskoczyc albo coś? mocy ani nic z silnikiem raczej takiego wielkiego sie nie zminiło, nie odczułem nic.
Mk3 GTI 16V ABF
Trzeba znależć jakiegoś dobrego mechaniora... ja byłem na poprawce w warsztacie w łodzi na ul kilińskiego 85 i jedyne co poprawili to to że przestawił mi zapłon... popatrzyli na koła pasowe , rolke napinacza, wytłumaczył mi co i jak, ale podejrzewałem że chyba mnie ładowali w kanał i mówili i pokazywali mi to co chcialem zobaczyć.... co prawda auto zaczęło dużo lepiej jeździć w porównaniu z tym co zepsuli za pierwszym razem... ale pojechałem do mechanika co wiedział co robi ....popatrzuł i lampom stroboskopową postrzelał na różnych świecach i stwierdził że nadal jest rozrząd przestawiony a te partaki z kilińskiego 85 tylko zapłon przestawili do źle ustawionego rożrządu... w tym tygodniu jadę do tego dobrego mechanika na ustawienie wszystkiego jak należy tylko szkodz że trzeba płacić dwa razy, ale głupi płaci dwa razy.... panowie dzielmy się tymi dobrymi mechanikami a tych co paprzą robote wytykajmy palcem ŁÓDŹ UL. KILIŃSKIEGO 85 "Mechanika, układy wydechowe , lakiernik" PARTOKI PIERWSZA KLASA.... uważajcie na nich...
...Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 62 gości