rozrząd - skutki złego montażu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
plur
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: sob gru 25, 2004 16:59
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

rozrząd - skutki złego montażu

Post autor: plur » śr mar 30, 2005 11:38

Jak wszysc wiemy rozrząd- podstawa.
Chcialem abyscie napisali na co wpływa zły montaż rozrządu.
Przyczyny i skutki.
Ja dodam od siebie , że gosć mi żle złozył rozrząd i po poprawie juz nie jest to samo, mam 90 konnego TDI i zamiast pędzić 180 poleci tylko 140.
Zostalo wszystko ustawione i jedynym objawem tego, że cos jest nie tak jest predkosć masymlna. Pewnie jeszcze cos jest nie tak ale nie wiem.
Z pierwszych przykładów podam przestawienie rozrządu o jeden ząbek- skutek ?? Utrata mocy , przestawienie zapłonu, pompy wtryskowej no i silnik mozna rozwalić.
Po drugie nie wiem ale obawiam sie ,że zostaly krzywki lekko wypaczone w zespole popychacza hydraulicznego czyli jak wiemy wszyscy doskonale o co chodzi :(
Jeśli okaże sie, że to jest to, czeka mnie kosztowna wymiana. Jeśli tak bedzie to goscia który wymienial mi pasek i napinacz .... nie powiem co.
Ale mam nadzieję, że pomozecie mi go zareklamować na forum tak aby stracił klientów :grrr: :foch:


mietek

Awatar użytkownika
hyper74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: sob kwie 02, 2005 21:51
Lokalizacja: Bukowiec

Post autor: hyper74 » czw kwie 14, 2005 00:10

u mnie cofnął o jakieś 2 ząbki bo auto stało się jak wóz z węglem .. jak kiedyś stawałem na światłach to całe skrzyżowanie mogłem na piszczących kapciah przelecieć i na 2 biegu też zapiszczał a po wymianie przez partoka auto zanim ruszyło to jeszcze ze dwa razy zrobiło kangórka ( tylne siedzenia wyprzedzają pierwsze ) potem jechał jak by ciągnął za sobą 2 tonowy blok betonu po asfalcie po czym po jakiś 50 metrach wtrywał jak by ktoś przecinał line od tego balastu... potem drugi bieg... lipa na skrzyżowaniu chciał gasnąć kaszłał i nadymał się .... totalna lipa do tyłu ząbki to spada moc , dynamika , wszystko to co nas cieszy w golfach II tylko spalanie spada ale jakim kosztem... wstyd ruszać z pod świateł... pojechałem do gościa a on powiedział że zapłon... pupa elektryk postrzelał stroboskopem i... na dolnym kole pasowym rożrządu jest ok a góra lipa ... przesunął baran... z rożądem nie ma żartów ... przekazójcie sobie adresy takich partoków , aby nikogo nie skaleczyli tak jak mnie na 80 pln z mojm paskiem , rolką i uszczelką pod pokrywą zaworów..... nie odwiedzajcie warsztatu w ŁÓDŹ UL. KILIŃSKIEGO 85 " LAKIERNIK WYDECHY I MECHANIK )( pseudo mechanik ) pozdro i trzymajmy się razem............ walić partoków i naciągaczy...


...Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać...

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Re: rozrząd - skutki złego montażu

Post autor: Corvax » czw kwie 14, 2005 00:46

plur pisze: Ja dodam od siebie , że gosć mi żle złozył rozrząd i po poprawie juz nie jest to samo, mam 90 konnego TDI i zamiast pędzić 180 poleci tylko 140.
Zostalo wszystko ustawione i jedynym objawem tego, że cos jest nie tak jest predkosć masymlna. Pewnie jeszcze cos jest nie tak ale nie wiem.
Z pierwszych przykładów podam przestawienie rozrządu o jeden ząbek- skutek ?? Utrata mocy , przestawienie zapłonu, pompy wtryskowej no i silnik mozna rozwalić.
Po drugie nie wiem ale obawiam sie ,że zostaly krzywki lekko wypaczone w zespole popychacza hydraulicznego czyli jak wiemy wszyscy doskonale o co chodzi :(
Auto na VAGa i koniecznie sprawdź koło zębate na wale - byc może ma ścięty klin i całe ustawianie rozrządu mozna sobie w buty wsadzić. A tak na marginesie - przestawienie o jeden ząbek w TDI to nie wiem czy by nawet chciał odpalić. U mnie w wyniku włąśnie sciętego klina na kole zebatym rozrząd przestawił się minimalnie i cuda jakie się działy to by można książkę napisać.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
hyper74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: sob kwie 02, 2005 21:51
Lokalizacja: Bukowiec

Post autor: hyper74 » czw kwie 14, 2005 08:22

Przy benzynie jeden do przodu to ponoć wzrosyt mocy auto staje się zrywniejsze szybsze ale pali więcej ...a jak do tyłu do dwuch ząbków to tak jak u mnie muł totalny muł...


...Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać...

Awatar użytkownika
Golf III 1,8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt mar 22, 2005 23:49

Post autor: Golf III 1,8 » czw kwie 14, 2005 13:20

u mnie był źle napinacz i cofną cały rozrząd na pięciu znakach


Golf

Awatar użytkownika
replay
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: pn sty 31, 2005 02:40
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: replay » czw kwie 14, 2005 13:34

Czy da sie jakos dokladniej sprawdzic czy rozrząd ustawiony jest dobrze? trzeba sciagać wszystko i po prostu polookac na znaczniki czy jest jakis inny sposob?? Bo ja tez mialem niedawno wymieniany rozrząd i nie wiem czy czasem tez czegos nie powalili bo poczatkowo tez mi sie zdawalo ze stal sie wolniejszy..


Życie zaczyna się po ... wyżej momentu obrotowego

Jozef
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: czw lut 24, 2005 09:50
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Jozef » pt kwie 15, 2005 08:35

No właśnie, czy mógłby ktoś znający temat opisać, jak powinien wyglądać prawidłowo ustawiony rozrząd. W poprzednim aucie sam wymieniałem łańcuchy rozrządu, miałem opis w książce, ustaw kółko takie kropką do góry, od tej kropki policz 28 ogniwek łańcucha i tam ustaw kropkę drugiego kółka, wał ustaw w GZP. I to działało bezbłędnie. Czy w Golfikach jest możliwy podobny opis?



Awatar użytkownika
Thor
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: pt gru 17, 2004 14:57
Lokalizacja: Halemba

Post autor: Thor » pt kwie 15, 2005 11:51

Powiem tyle... ustawili mi zle pewnego razu
Efektem byly najpierw problemy z zapalaniem i mulenie a w koncowym efekcie walenie popychaczy o tlok = rozwalony kieliszek popychacza i ubytki w glowicy. Koszt regeneracji glowicy to 900zl.

Radze bardzo uwazac i pytac o to jak dokladnie zamierza wymienic ustawic rozrzad mechanik.
Wtedy nie wiedzialem na ten temat nic... teraz wiem o wiele wiecej niz mialbym ochote.

W ramach zadoscuczynienia koszty pokryl mechanik. Bardzo sie od tego bronil i do dzis mnie nie lubi (z wzajemnoscia).

Pozdrawiam
T.



Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » sob kwie 16, 2005 00:23

Thor pisze:Powiem tyle... ustawili mi zle pewnego razu
Efektem byly najpierw problemy z zapalaniem i mulenie a w koncowym efekcie walenie popychaczy o tlok = rozwalony kieliszek popychacza i ubytki w glowicy. Koszt regeneracji glowicy to 900zl.

Radze bardzo uwazac i pytac o to jak dokladnie zamierza wymienic ustawic rozrzad mechanik.
Wtedy nie wiedzialem na ten temat nic... teraz wiem o wiele wiecej niz mialbym ochote.

W ramach zadoscuczynienia koszty pokryl mechanik. Bardzo sie od tego bronil i do dzis mnie nie lubi (z wzajemnoscia).

Pozdrawiam
T.

apropo, czy jak popychacze stukają, nie wszystkie, chyba 1 albo 2 i to tak na zmiane, bo raz mi stuka strasznie i to dłuzej, a raz mi stuknie i cisza na najbliższy miesiac, denerwuje mnie to bo niewiem czym to spowodowane i co z tym robić, bede niedługo rozrząd zmieniać, i kwestia taka czy mógł mi np pasek przeskoczyc albo coś? mocy ani nic z silnikiem raczej takiego wielkiego sie nie zminiło, nie odczułem nic.


Mk3 GTI 16V ABF

Awatar użytkownika
hyper74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: sob kwie 02, 2005 21:51
Lokalizacja: Bukowiec

Post autor: hyper74 » ndz kwie 17, 2005 23:04

Trzeba znależć jakiegoś dobrego mechaniora... ja byłem na poprawce w warsztacie w łodzi na ul kilińskiego 85 i jedyne co poprawili to to że przestawił mi zapłon... popatrzyli na koła pasowe , rolke napinacza, wytłumaczył mi co i jak, ale podejrzewałem że chyba mnie ładowali w kanał i mówili i pokazywali mi to co chcialem zobaczyć.... co prawda auto zaczęło dużo lepiej jeździć w porównaniu z tym co zepsuli za pierwszym razem... ale pojechałem do mechanika co wiedział co robi ....popatrzuł i lampom stroboskopową postrzelał na różnych świecach i stwierdził że nadal jest rozrząd przestawiony a te partaki z kilińskiego 85 tylko zapłon przestawili do źle ustawionego rożrządu... w tym tygodniu jadę do tego dobrego mechanika na ustawienie wszystkiego jak należy tylko szkodz że trzeba płacić dwa razy, ale głupi płaci dwa razy.... panowie dzielmy się tymi dobrymi mechanikami a tych co paprzą robote wytykajmy palcem ŁÓDŹ UL. KILIŃSKIEGO 85 "Mechanika, układy wydechowe , lakiernik" PARTOKI PIERWSZA KLASA.... uważajcie na nich...


...Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać...

Jozef
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: czw lut 24, 2005 09:50
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Jozef » pn kwie 18, 2005 07:21

popieram!!!! Paproków omijać z daleka i wytykać którzy najbardziej partolą!!!



Awatar użytkownika
hyper74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: sob kwie 02, 2005 21:51
Lokalizacja: Bukowiec

Post autor: hyper74 » pn kwie 18, 2005 23:40

Może nowe forum .... O PARTOKACH ... co ty na to Jozef..... :pub: a niech mają i niech naszych aut nie dotykają ....


...Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać...

Awatar użytkownika
replay
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: pn sty 31, 2005 02:40
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: replay » wt kwie 19, 2005 00:10

hehe, to by nie bylo zle :-) .. czarna lista partaczy :bum:


Życie zaczyna się po ... wyżej momentu obrotowego

Awatar użytkownika
hyper74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: sob kwie 02, 2005 21:51
Lokalizacja: Bukowiec

Post autor: hyper74 » wt kwie 19, 2005 15:44

Ale fachowców wyróżniać złotą trzcionką, nie....


...Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 308 gości