MK2 GTI PF 107HP - co z tego mozna zrobic

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr kwie 11, 2007 00:03

Borys ma racje

mialem seryjne 256 pelne i jakos kiepsko sie hamowalo za ktoryms razem z rzedu ;/

teraz bede wstawial 280 na wentylkach z zaciskami od Audi S2

kola niestety trzeba zmienic


co do jazdy w zimie na duzych kolach to jezdzilem na 185/60/14 i nie mialem problemow od 2 lat (tyle mam golfa) ani w Warszawie ani w gorach


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr kwie 11, 2007 00:06

Borys pisze:reszta ludzi smiga po normalnych drogach, moze autostradach gdzie sa potrzebne naprawde porzadne heble a nie popierdółki 239, raz wyhamuja drugi wyhamuja ale za 3 cim brak hebla
widze ze argument że nie zgrzały sie po 10 hamowaniach z około 150 do Ciebie nie dotarł ,na prawdę cieżko sie z Tobą gada, moze za długie posty :roll: ,

Zresztą pół strony sie naprodukowałem o tym że ten zestaw mi sie nie grzeje i nie mówiłem ze szczytem katingu jest próba na KJSie, auto ma 107 KM i troche czasu zajmuje zanim sie ponownie rozpędzi...
Poza tym jeżeli Ty myślisz ze próba na KJS to jest to maks co potrafie jesli chodzi o obciążenie hamluców.. to jesteś w błedzie. Trening trwa 20 minut a nie jak próba na KJsie 90 sekund a siła hamowania pozostaje bez zmian..Uwazasz ze zwykły uzytkownik czy jak to tam okreśiłęś bardziej obciąża hamulce? NO moze jak z lewą jeździ po jakichs serpentynach to tak..Jeżeli dałbym auto takiemu normalnemu uzytkownikowi , to na pewno nie bedize potrzebował lepszych hamulców w żadnych warunkach, zresztą ja ich w żadnych nie zgrzałem...a autostrada to faktycznie bardzo obciąża hamulce, tyle hamowań do zakrętów jest ze hoho, poza tym tyle ich u nas jest przeciez...
ale pewnie i tak to na darmo pisze...



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » śr kwie 11, 2007 00:16

no masz rację, na darmo, bo od dobrych hamulców sa lepsze jeszcze wieksze hamulce.

I w tym temacie jestem nie do przekonania.

a co do opon to całe zycie jeźdze na 195/50/15 czy to lato czy zima i tragedi nie ma, ani felgi ani opony nie sa aż tak drogie, stac na rower stac na dzwonek.

nikt nie zmusza do tuningów.


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr kwie 11, 2007 00:21

Adamm pisze:co do jazdy w zimie na duzych kolach to jezdzilem na 185/60/14 i nie mialem problemow od 2 lat (tyle mam golfa) ani w Warszawie ani w gorach
zgadza sie ale czasy są lepsze na węższych, wiem ze to nie sa wymagania którymi sie kieruje przeciętny użytkowenik ale przeciez nie o oponie tu rozmawiamy
Adamm pisze:mialem seryjne 256 pelne
Adamm pisze:teraz bede wstawial 280 na wentylkach
to co masz teraz?
wiesz to ze Tobie 256 i to pełene nie hamował o niczym nie swiadczy, nie wiem co to za auto, pewnie mk3, wiec "nieco" ciezsze :bajer: (rozmawiany o PF czyli mk2) , poza tym czy było to spowodowane stanem hamulców czy czymś innym to nie wiadomo...prawie całe cieplo idzie w tarczei im jest jej mniej tym szybciej sie zgrzeje ukła, a jesli plyn jest stary to on wczesniej spuchnie
Ja nie twierdze ze tak bylo, tylko mk2 a mk3 to jest roznica
POwiem tak, chciałym 256x20mm ale sporo innych rzeczy ktore tez chce zrobic i z tego rezygnuję tym bardziej że obecny zestaw który mam mnie nie zawodzi, wiec po co przepłacać? wszytko na wiekszych tarczach jest drosze, od tarcz przez klocki, po felgę i opony...mozemy kiedys zrobic próbę hamowania na jakimś zlocie , stanę z autem mk2 seryjnym na 256mm i pokaże co potrafi odelżony PF na tarczach 239x20mm
pozdrawiam



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » śr kwie 11, 2007 00:25

sas_gti pisze:[
Ja nie twierdze ze tak bylo, tylko mk2 a mk3 to jest roznica
POwiem tak, chciałym 256x20mm ale sporo innych rzeczy ktore tez chce zrobic i z tego rezygnuję tym bardziej że obecny zestaw który mam mnie nie zawodzi, wiec po co przepłacać? wszytko na wiekszych tarczach jest drosze, od tarcz przez klocki, po felgę i opony...mozemy kiedys zrobic próbę hamowania na jakimś zlocie , stanę z autem mk2 seryjnym na 256mm i pokaże co potrafi odelżony PF na tarczach 239x20mm
pozdrawiam
dobra ale po 3 hamowaniach ze 140,
3 auta.
239mm
280mm
312mm

zobaczysz róznicę


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr kwie 11, 2007 00:45

Borys pisze:dobra ale po 3 hamowaniach (...) ze 140 zobaczysz róznicę
moj bedzie nadal hamował tak samo!!! w kółko to powtazam.jak sie ma hample co wytrzymują spokojnie 600 stopni to luz, co innego jak sie ma jakieś zużyte 256 co sie zgrzejaprzy 350. tyle w tym tamacie, wszytko juz powiedziałem, teraz to juz jest kwestia tylko i wyłacznie tego ze Ty nie chcesz mi w to uwierzyć,że mówię prawdę, a ponieważ na forum Ci tego nie udowodnię, no bo jak, to trzeba kończyć.... :pub: pozdrawiam



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr kwie 11, 2007 07:56

akurat stan hamulcow byl dobry bo byl robiony generalny przeglad :) wymiana plynu, klockow, tarcz, przetoczenie bebnow i wymiana szczek, i nadal to nie bylo to

jak wsiadalem z firmowego kangoo to myslalem ze wogole hebli nie mam :/
tam sa zylety takie ze auto w miejscu staje


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Golf GTi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: pt lip 29, 2005 20:54
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: Golf GTi » śr kwie 11, 2007 09:00

Ja niestety jak to w PF 239mm pelne z przodu i 225 z tylu - ??? nie jestem pewny czy to 225, ale chce zmienic na np. 239 22mm wentylowane/nacinane lub wiercone jezeli znajde, w z tylu 225 nacinane , hamulce to podstawa , i nie koniecznie musza byc to 280mm , ludzie najwazniejsz jest to ze dobrej firmy, do tego jeszcze wypoleruje sobie cylinderki ,jakis dobry plyn , i Ferodo ds2000 , ja mysle ze taki setup jest nawet niezly, odnosnie glownego tematu to mysle ze chyba do kolegi GTO trzeba podjechac ,jak juz wydech dolot iglowica bedzie zrobiona ,moc jaka mnie zadowoli 130-140KM ,nie chce wiecej

[ Dodano: Sro Kwi 11, 2007 09:05 ]
A tak porpo ,Sasu za ile zalatwic mi 239 20/22mm nacinane , i tyl tez nacinany????



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr kwie 11, 2007 10:55

Golf GTi pisze:239 20/22
do pFa to jest dokladnie 239x20 i takie powienin mieć PF...to ze masz teraz niewentylowane to ktos z oszczędnosć itakie wsadził po prostu...jak z tyłu jest tarcza to przód jest wentylowany obowiązkowo....
Obrazek



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » śr kwie 11, 2007 18:36

Zgodze się z Borysem odnośnie hamulców. I już szukam 280 kompletu do przekładki :bajer: do nowego silnika będzie jak znalazł



Awatar użytkownika
Golf GTi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: pt lip 29, 2005 20:54
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: Golf GTi » czw kwie 12, 2007 19:57

Sluchajcie ma takie wtryskiwacze nr listwy to: 077 133 679 B i wtryszkiwacza:
077 133 551 R. Ja sadze ze to jest z 2,0 16v ,niech ktos napisze co to jest???



Awatar użytkownika
toledo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 18:56
Lokalizacja:

Post autor: toledo » wt kwie 17, 2007 18:39

Borys pisze:a co do hamulców, to polecam zestaw seryjnych 280tek na przód, naawet na zwykłej tarczy hamuje o niebo lepiej niz te greengówna
A dokładnie jakie klocki polecacie?
Sam założyłem tarcze EBC nawiercane, rowkowane (280mm wentylowane) no i do tego klocki greenstafy i efekt jest średni.
Na zimno jest ok, ale tak ze 180 to już pod koniec słabną,
wiadomo tarcz nie wymienię bo swoje wydałem, ale klocki jak się trochę zetrą to bym zmienił na lepsze,

ale jakie ??????????



Berni
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 189
Rejestracja: wt sty 02, 2007 01:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Berni » wt kwie 17, 2007 19:19

plyn hamulcowy:)dot5.1 i na ebc green daje rade... to sa dobre klocki

jak chcesz zmienic to opcja ferodo performance (ds 2000) badz ds 3000,omp...
wypowiadam sie o tym co mialem okazje uzytkowac...


"życie jest walką"

Awatar użytkownika
toledo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 18:56
Lokalizacja:

Post autor: toledo » wt kwie 17, 2007 23:04

No faktycznie, zmiany płynu nie zrobiłem, do cywilnej jazdy nie myślałem też o przewodach w oplocie,

a może warto, przy okazji zmiany płynu ???

A ponieważ zrobił się OT o hamulcach to jeszcze jedna kwestia:

jak mam nówki heble na przedzie, to zauważyłem że w tylnych kołach tarcza się słabo ściera. Normalnie po kilku mocnych hamowaniach powinna mieć błyszczącą metaliczną powierzchnie, a ma wżerki z rdzą.
Czy powinno się jeśli mocniejszy przód a tył seria, coś robić z korektorem sił hamowania? Ktoś sugerował, że można go odłączyć?

A czy ktoś wie ile powinna wynosić siła hamowania na zegarach (na przeglądzie), w mocnych golfach mk III gti, vr6 :crazy:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości