Wymiana zawiasu

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Gutekspc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:00
Lokalizacja: WarszaVWa

Wymiana zawiasu

Post autor: Gutekspc » sob kwie 07, 2007 12:21

Witam. Wpadł mi ostatnio taki pomysł do głowy, żeby kupić zawias gwintowany. W związku z tym mam pytanko: Warto? A jeśli tak, to jakiej firmy?


Everyone dies. Not everyone lives.

Awatar użytkownika
kkk13
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 23:17
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Wymiana zawiasu

Post autor: kkk13 » sob kwie 07, 2007 14:11

Gutekspc pisze:Witam. Wpadł mi ostatnio taki pomysł do głowy, żeby kupić zawias gwintowany. W związku z tym mam pytanko: Warto? A jeśli tak, to jakiej firmy?
Jesli pytasz w tym dziale, to chyba chcesz kupić coś dobrego, bo jak kupe tylko byle by obniżyć, to możesz zadać pytanie w dziale VW Style.. Było zapewne o tym setki razy na forum, ale można dodać raz jeszcze - jeśli chcesz coś na czym auto będzie dobrze jeździło (przy założeniu że dobrze założysz i dostroisz), szukaj gwintów opartch na Bilsteinie lub na Koni z regulacją twardości (możesz szukać wśród używek), reszta gówna tupu Supersport to krzywda.. Pozdro i wesołych Świąt.



Awatar użytkownika
Gutekspc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:00
Lokalizacja: WarszaVWa

Post autor: Gutekspc » sob kwie 07, 2007 14:20

Ja już mam glebę i nie chodzi mi tylko o kwestię wizualną, dlatego ten dział został wybrany. A firmy jak GT Cupline? Czy Premium coś tam?
kkk13 pisze:z regulacją twardości
Innych nie chcę.


Everyone dies. Not everyone lives.

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob kwie 07, 2007 15:14

GT Cupline nie ma regulacji twardości z tego co wiem. Ja używany gwint do obecnego MK2 kupiłem za 400zł. Ma on nie całe dwa lata i jest to KONI z reg twardości.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob kwie 07, 2007 18:36

kkk13 pisze:reszta gówna tupu Supersport to krzywda..
kkk13 mial na mysli wlasniemiedzy innymi GTcupline,
Zasada jest taka ze nowy zawieszenie ktore kostuje ze sprezynami 1 tys zł albo 1,5 tys to jest kupa...bolesne niestety... A jak za tę cenę ma jeszcze gwinta albo jakieś regulacje czy inne wodotryski to juz musi to byc mega kupa....lepiej dac 1 tys za pozadna uzwyke nawet jesli jest bez springow i bez gwintu...



Awatar użytkownika
Gutekspc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:00
Lokalizacja: WarszaVWa

Post autor: Gutekspc » wt kwie 10, 2007 15:52

Rozumiem. Czyli lepiej kupić dobre springi i amorki niż gwint? Biorąc pod uwagę fakt, że nie mam na zawias 5 tysi?


Everyone dies. Not everyone lives.

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt kwie 10, 2007 17:41

powiem tak
jak masz 1 tys to trzeba szukac wśród używek takiej która jeszcze polata (moze trafi sie ze springami a moze bez) nowe kupa nie ma sensu bo nasze drogi to na prawde ekstremalne rpzezycia dla tajwańkich wyrobów na rynek niemiecki
jak masz 1,7 tys w góre pójdź w nówkę, ja polecam na drogę do jazdy bilsteina b6 i serię springa...
nowe sprezyny rozsadne to np Eibach, komplet do golfa to okolo 550 zł



Awatar użytkownika
Gutekspc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:00
Lokalizacja: WarszaVWa

Post autor: Gutekspc » wt kwie 10, 2007 18:14

Okey, jeszcze jedno pytanko: Ten Bilstein o którym piszesz ma regulację twardości? Bo szczerze mówiąc wolę wycisnąć trochę więcej z portfela a kupić coś dobrego, co by mi posłużyło dłuższą chwilę, niż jakiś syf, co rozpadnie się na mojej uliczce pod blokiem. Zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że ja nie krążę po ulicach, tylko po nich latam. :D
sas_gti pisze:nowe sprezyny rozsadne to np Eibach
A a propo sprężynek, to co myślisz o obniżeniu 60/40? Nie za nisko przód na Polskie warunki? Obecnie mam 40/40 i przywykłem do uważania na wystające elementy jezdni.


Everyone dies. Not everyone lives.

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt kwie 10, 2007 21:06

W golfie swoim mam obecnie bilsteina na grubym tłoku i springi H&R -60mm. W amorze od dołu jest śrubka nacięta z kontrą. Prawdopodobnie jest to regulacja twardości. Zawias ten idzie na handel jak tylko założę gwint. Jak coś to pisz na pw. Zawias jest suchutki, ale ma wybite górne gumy i trzeba by kupić u MENTOSA wzmacniane. Koszt około 120zł - 140zł.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr kwie 11, 2007 01:36

TAZ pisze:Prawdopodobnie jest to regulacja twardości
nie, one (te śrubki) służą do rozkręcania beszóstek, właśnie dzięki tej śrubie są rozkręcalne
TAZ pisze:wybite górne gumy i trzeba by kupić u MENTOSA wzmacniane
górne poduchy amora?

[ Dodano: Sro Kwi 11, 2007 01:46 ]
Gutekspc pisze:Ten Bilstein o którym piszesz ma regulację twardości? Bo szczerze mówiąc wolę wycisnąć trochę więcej z portfela a kupić coś dobrego, co by mi posłużyło dłuższą chwilę, niż jakiś syf, co rozpadnie się na mojej uliczce pod blokiem
ma pełna regulację ale tylko po rozebraniu i oddaniu do seriwsu ,tu wyłącznosc ma zerkopol, koszt od sztuki 150 zł....
ale jeśłi kupisz nówkę to bedzie optymalnie ustawiona pod seryjną sprężyną, no moze nie optymalnie ale na pewno dobrze, na b6 auto jest mniej wiecej -40 (b6 sa krotsze od serii)
jesli chodzi o wytrzymalsoc to tak jak mówi TAZ b6 jest na grubym tłoczysku tj ta błyszcąca "rura" ma nie 1,5 cm sr tylko chyba z 5 albo 6, jest na cala szerokosc Mcpersona, no po prostu gruba laga, przy okazji taki amortyzaor ma zupełnie inną sztywność i gwaratuję że tłoczysko wchodzi idealnie pionowo w kolumnę, to gwaratuję bardzo dobrą szczelość i równe, wone zużywanie sie elmentów. Jest sprawdzony też w rajadach, mysle ze z 50% załog jak nie wiecej z PZM ma b6 (oczywiscie strojony pod odpowiednią sprężnynę)...
b6 z kórym byłem z zerkopolu 2 lata temu jak sie okazało był z roku produkcji 88 i nic mu nie było!!, nie był nawet regenerowany, jeden miał wycieki, koszt naprawy wyniósł 50 zl !! stwierdzili że nigdy nie otwierany, ale jeździł tylko po niemieckich drogach, to troche tłumaczy, u nas kilka lat powinien polatać o ile sprężyna bedzie jakaś nieprzesadzona tak żeby nie dobijał..

[ Dodano: Sro Kwi 11, 2007 01:49 ]
Gutekspc pisze:A a propo sprężynek, to co myślisz o obniżeniu 60/40
moze byc za nisko zeby szybko poaltać, bo one już mogą być twarde, mzoe lepszy byłby eibach -30mm
TAZ powinien wiedziec
TAZ pisze:bilsteina na grubym tłoku i springi H&R -60mm
jesli to b6 to jak siedzi na tym springu z przodzu? a jak z tyłu? (a mzoe masz tylko przód)

[ Dodano: Sro Kwi 11, 2007 01:56 ]
ObrazekObrazek



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr kwie 11, 2007 10:44

No właśnie mam tylko przód. Tył mam jakiś taki seryjny.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr kwie 11, 2007 10:58

TAZ,no ale jak usiadł na tym haerze?
Czy MENTOS sprzedaje wzmacnaine górne poduchy amora?



Awatar użytkownika
Gutekspc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:00
Lokalizacja: WarszaVWa

Post autor: Gutekspc » śr kwie 11, 2007 21:07

sas_gti pisze:ma pełna regulację ale tylko po rozebraniu i oddaniu do seriwsu ,tu wyłącznosc ma zerkopol, koszt od sztuki 150 zł....
ale jeśłi kupisz nówkę to bedzie optymalnie ustawiona pod seryjną sprężyną, no moze nie optymalnie ale na pewno dobrze, na b6 auto jest mniej wiecej -40 (b6 sa krotsze od serii)
jesli chodzi o wytrzymalsoc to tak jak mówi TAZ b6 jest na grubym tłoczysku tj ta błyszcąca "rura" ma nie 1,5 cm sr tylko chyba z 5 albo 6, jest na cala szerokosc Mcpersona, no po prostu gruba laga, przy okazji taki amortyzaor ma zupełnie inną sztywność i gwaratuję że tłoczysko wchodzi idealnie pionowo w kolumnę, to gwaratuję bardzo dobrą szczelość i równe, wone zużywanie sie elmentów. Jest sprawdzony też w rajadach, mysle ze z 50% załog jak nie wiecej z PZM ma b6 (oczywiscie strojony pod odpowiednią sprężnynę)...
b6 z kórym byłem z zerkopolu 2 lata temu jak sie okazało był z roku produkcji 88 i nic mu nie było!!, nie był nawet regenerowany, jeden miał wycieki, koszt naprawy wyniósł 50 zl !! stwierdzili że nigdy nie otwierany, ale jeździł tylko po niemieckich drogach, to troche tłumaczy, u nas kilka lat powinien polatać o ile sprężyna bedzie jakaś nieprzesadzona tak żeby nie dobijał..
sas_gti pisze:moze byc za nisko zeby szybko poaltać, bo one już mogą być twarde, mzoe lepszy byłby eibach -30mm
Czyli blistein b6 i eibach -30 to Twoja propozycja? Skoro przy -60 ciężko będzie szybko latać to odpada.
sas_gti pisze:TAZ powinien wiedziec
A co TAZ, na to? :)

PozdraVWiam.


Everyone dies. Not everyone lives.

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr kwie 11, 2007 21:22

Sas_gti a ja mam pytanko w tym temacie do Ciebie

jakie amorki polecasz pod springi od GT ?? nie chce zeby mi za bardzo usiadl -20 mm maks (no moze -30) ale zeby byl twardy

jakich amorkow szukac zeby mnie nie zabily cenowo bilsteiny jakies czy KYB gazowa da rade?


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości