ściąga w lewą stronę

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

hamster
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: pt kwie 06, 2007 17:59
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

ściąga w lewą stronę

Post autor: hamster » wt kwie 10, 2007 09:12

mam problem: mój VW sciąga w lewą stronę, myślałem że to może wina opon przednich ale po ich zmianie nadal jest to samo, dodam że pojazd jest jakby lekko przechylony na lewo ale sprężyny są całe, nie ma pęknięć amorki też są w porzo, byłem na diagnostyce i zrobili mi geometrię, dalej sciąga, nie ma luzów w układzie kierowniczym... normalnie nie wiem już co robić , podejrzewam że w tej sytuacji może to być tylko jakaś szopka z oponami.... ale jaka?????????/ HELP



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt kwie 10, 2007 09:20

hamster pisze:mam problem: mój VW sciąga w lewą stronę, myślałem że to może wina opon przednich ale po ich zmianie nadal jest to samo, dodam że pojazd jest jakby lekko przechylony na lewo ale sprężyny są całe, nie ma pęknięć amorki też są w porzo, byłem na diagnostyce i zrobili mi geometrię, dalej sciąga, nie ma luzów w układzie kierowniczym... normalnie nie wiem już co robić , podejrzewam że w tej sytuacji może to być tylko jakaś szopka z oponami.... ale jaka?????????/ HELP
Wymień łożyska na mcpersonie .......



Awatar użytkownika
kolizebo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:16
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Post autor: kolizebo » wt kwie 10, 2007 09:22

Cześć. A jak jedziesz szybciej, to nie trzęsie Ci kierownicą? Bo może masz już tarcze zbyt cienkie. Bo skoro zamieniałeś koła przednie to raczej wady felgi czy kwestię ciśnienia w oponach można pominąć :> A zbieżność ustawiałeś?


It's better to burn out than to fade away!

Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » wt kwie 10, 2007 09:52

sprawdz czy hamulce, czy nie nagrzewa sie kolo, zbieznosc pewnie tez ustawiales ?



hamster
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: pt kwie 06, 2007 17:59
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: hamster » wt kwie 10, 2007 09:53

felgi sie nie grzeją



Awatar użytkownika
daniel2505
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 18:39
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: daniel2505 » wt kwie 10, 2007 10:14

Miałem podobny problem. Ściągało mnie w lewo, nie jakoś strasznie ale denerwowało to bo trzeba beło robic co chwila korekte kierownicą. Pojechałem na zbierznośc, ustawili zbierznośc kąty pochylenia i.... wtedy dopiero zaczęło ściągać jak cholera. Kilka dni temu po zimmie zrobiłem remont przedniego zawieszenia. Najbardziej rozwalone były poduszki na kolumnie McPhersona i to je uważam za winowajcę całego ściągania. Po wymianie i ponownej geometrii samochód jedzie jak po szynach. Jak chcesz sprawdzić poduszki to podlewaruj autko i poruszaj kołem góra dół jak czuc luz to lipa. Mozna tez wyczuc że są zjechane podczas ostrego przyspieszania. Przód mocniej podnosi się do góry ja jak tylko jest jakaś nierówność mocno ściąga auto. Swoją droga nie powinni ustawiać geometrii jak masz luzy w zawieszeniu. Mnie tak ustawili i tylko popsuli sytuację.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=123919/]Mój zielony VARIANT[/url]

Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » wt kwie 10, 2007 10:26

hamster pisze:felgi sie nie grzeją
w takim razie tez uwazam ze najprawdopodobniej zjechaly sie lozyska w mcpersonie.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt kwie 10, 2007 10:33

hamster, wymiana nie jest skomplikowana. Wyjmujesz mcperson , ściskasz sprężynę , odkręcasz talerzyk , ściągasz sprężynę , i w tym talerzyku są łożyska....

Obrazek



hamster
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: pt kwie 06, 2007 17:59
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: hamster » wt kwie 10, 2007 10:59

oki, dzięki wszystkim, spróbuje pokombinować w kierunku kolumny



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » wt kwie 10, 2007 13:45

własnie tez mam mały problem z ściąganiem na lewo , zbiezność ustawiony tylko że w ASO fiata , podiade jeszcze do innego zakładu może poprawia


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

hamster
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: pt kwie 06, 2007 17:59
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: hamster » czw kwie 12, 2007 19:22

daj sobie już spokój z ustawianiem zbieżności, po tym jak sam zrobiłem całą geometrię i nic to nie dało to podejrzewam że wszędzie te patałachy będą ci na siłę ustawiać zbieżkę albo geo żeby zedrzeć kasę i nic to nie da... jeżeli nie znasz jakiegoś pewnego diagnosty to zanim jeszcze raz pojedziesz ustawiać zbieżkę sprawdź inne tematy: ogumienie, felgi i itd... nie podejrzewam aby w ASO Fiata nie potrafili ustawić zbieżki w innych pojazdach niż fiat



Awatar użytkownika
Gutekspc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:00
Lokalizacja: WarszaVWa

Post autor: Gutekspc » czw kwie 12, 2007 19:49

Podłącze się pod temat, bo mam podobny problem. Wiem, że mam trochę już zbitą sprężynę na przednim kole z prawej strony, ale z tego co wiem, to nie powinno mnie ściągać na prawo tylko z powodu sprężyny. A już na pewno nie powinno być słychać tego ciągłego szumu tak jakby spod opon. Kwestia łożyska?
hamster pisze:nie podejrzewam aby w ASO Fiata nie potrafili ustawić zbieżki w innych pojazdach niż fiat
Wiesz, to są goście od Fiatów.. Może są dobrzy w równej mierze, co same Fiaty.. ;)

[ Dodano: 12 Kwi 2007 19:50 ]
Aha, i jak masz łożyska do wymiany, to może paść zbieżność?


Everyone dies. Not everyone lives.

hamster
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: pt kwie 06, 2007 17:59
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: hamster » czw kwie 12, 2007 20:18

A już na pewno nie powinno być słychać tego ciągłego szumu tak jakby spod opon. Kwestia łożyska?
Aha, i jak masz łożyska do wymiany, to może paść zbieżność?[/quote]

szum w kołach to 99% łożyska, jak kiedyś zignorowałem ten problem to musiałem potem wlec się 20 km/h do jakiegoś warsztatu... łożyska kompletnie sie posypały i blokowało koło, także radzę ci szybko załatwić tą sprawę... łożyska wymieniłem z obu stron i przyznam że profilaktycznie sprawdzałem potem zbieżkę chociaż samochód prowadził się w miarę prosto



ronuch
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 577
Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
Lokalizacja: jastrzębie zdrój

Post autor: ronuch » czw kwie 12, 2007 21:27

a ustawiali ci tez zbieznosc na ukladzie kierowniczym czy tylko katy. generalnie jesli mialbys na ukladzie zle ustawione to bardzo zle by ci sie jezdzilo. najlepiej zlap za kolo i ruszaj nim najpierw w poziomie (jesli masz luz to glaka ukladu kierowniczego) a potem w pionie (swozen wachacza albo lozysko mcpersona) gumy na wachaczach musisz pobrechowac. innej mozliwosci nie widze


kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 259 gości