Kontrolka od przegrzania płynu chłodniczego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
andrz3j
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: pt maja 06, 2005 04:59
Lokalizacja: Green Berg & Bomst
Kontakt:

Kontrolka od przegrzania płynu chłodniczego

Post autor: andrz3j » pt mar 30, 2007 22:48

Silnik 2.0 16V ABF
Juz od roku zdarzało sie ze zapalała sie kontrolka od przegrzania płynu chłodniczego, przekrecałem stacyjke i było ok. Teraz coraz czesciej miga i zazwyczaj pomaga jak odkrece na moment zbiornik od płynu chłodniczego . Temperatura na wskaźniku to ok 70 'C woda w zbiorniku ma tez taka temp. nic nie wypycha, wywala itp..

Odczepilem wtyczke od czujnika w zbiorniku i nadal to samo.. Co to moze byc?
Jest jeszcze jakis czujnik w silniku? Wkurza mnie ta kontrolka migajaca... a ie chce zarówki wykrecac z licznika.. I chciałbym miec pewnoesc ze silnik jest ok.


Jeśli ktoś mnie wyprzedza tzn. że jedzie za szybko...

Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » sob mar 31, 2007 11:33

No moment wtyczka przy zbiorniku wyrównawczym jest tylko od czujnika poziomu płynu i załącza się tylko i wyłącznie gdy jest drastyczny spadek płynu chłodzącego w zbiorniku, a zaś kontrolką od temperatury steruje czujnik który znajduje się zazwyczaj na króćcu wodnym to będzie pierwszy lub dwa ostatnie



FACET 7.3171 Cena 31,02 zł nazwa: Czujnik temperatury płynu chłodzącego opis : EPS 026 906 161 AUDI 80/100; VW PASSAT 1,8/2,0/2,6 TECDOC-Nr silnika: 4007 Gwint zewnętrzny [mm]: M10x1

VERNET 2521Czujnik temperatury płynu chłodzącego Cena 21,22 zł temperatury VERNET 049 919 501 VW Wymiar gwintu: M10x1 od roku prod.: 1992.09


Czujnik temperatury płynu chłodzącego FEBI BILSTEIN 01939 22,39 zł Audi(100,200,80,90,QUATTRO) Seat (ALHAMBRA,TOLEDO I)Volkswagen (CORRADO,GOLF II,GOLF III,JETTA II,LT 28 I,) Gwint zewnętrzny [mm]: M 10 x 1 Długość gwintu [mm]: 10,9 Rozmiar klucza: 14 Punkt zmienny [°C]: 0 Punkt zmienny [°C]: 125 Oznaczenie koloru: czarny



Awatar użytkownika
andrz3j
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: pt maja 06, 2005 04:59
Lokalizacja: Green Berg & Bomst
Kontakt:

Post autor: andrz3j » sob mar 31, 2007 15:03

Ten czujnik steruje tez wskaźniekiem temperatury płynu chłodzącego? U mnie w normalnej jeździe wskazuje ok 70'c (silnik ABF) stojac w korku rosnie do 90'C. Czy ten czujnik ma 2 czy 4 wyjscia i czy ten sam czujnik steruje ta kontrolka i wskaźnikiem temp wody?


Jeśli ktoś mnie wyprzedza tzn. że jedzie za szybko...

Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » sob mar 31, 2007 15:59

Pierwszy jest dwupinowy , lecz ty masz zbiornik okrągły i jest tak z nim jak napisałem wcześniej ,masz tylko tam czujnik poziomu płynu----------a etka pokazuje 6UO 919 501B 4-stykowy czarno/żółty czujnik na króćcu wodnym , w moim przypadku MK IV też pokazywała się informacja [ za wysoka temperatura cieczy] i po wymianie czujnika mam spokój



Awatar użytkownika
andrz3j
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: pt maja 06, 2005 04:59
Lokalizacja: Green Berg & Bomst
Kontakt:

Post autor: andrz3j » sob mar 31, 2007 17:16

hmm na razie zlokalizowałem tylko czujnik na króccu wodnym ale 2 pinowy.. Zwierałme tez styki we wtyczke od zbiornika wyrównawczgo na odpalonym aucie i zadnej rekacji nie bylo ... Czujnik który znalazlem znajduje sie a prawej strony mojego silnika (ABF) przy wejsciu wezy wodnych do silnika (korpusu silnika). Mocowany nie na klucz a na wcisk i zabezpieczenie.. moze masz jakis rzut z etki gdzie zlokalizowac ten czujnik w silniku ABF


Jeśli ktoś mnie wyprzedza tzn. że jedzie za szybko...

kley

Post autor: kley » sob mar 31, 2007 18:51

To ja moze sie wtrace, masz za niska temp plynu, w trasie 70st, a w miescie 90st, za malo, powinno po nagrzaniu zawsze utrzymywac sie w granicach 90st, na 99,9% masz do tego walniety termostat, a co za tym idzie zwiekszone spalanie :bajer: .

A sam czujnik moze sie okazac dobry, zlokalizuj go, zdejmij z niego wtyczke, jak przestanie migac, to znaczy, ze jest czujnik do wymiany, ale jak nie przestanie, to masz gdzies zwarcie na przewodach...



Awatar użytkownika
andrz3j
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: pt maja 06, 2005 04:59
Lokalizacja: Green Berg & Bomst
Kontakt:

Post autor: andrz3j » sob mar 31, 2007 18:57

hmm nie wiem jak w innych silnikach vw ale wydaje mi sie ze silnik ABF(2.0 16v - 150PS) ma temp pracy ok 70'C. Spalanie jak na ta moc mam naprawde małe srednia z jazdy w trasie ok 7,5-8,3 . w miesicei ponizej 10 nie schodzi al eto normalne przy takim silniku... Jak na razie mam własnie problem z lokalizownaniu tego czujnika. JAk zaczni emrugac kontrolka moge spokojnei odkrecic zbiornik wyrównawczy i woda ani nie "wywala na zewnatrz, paruje itp. "na oko" wydaje sie byc te,mp z godna z ta na wskazniku...

Jak go zlokalizuje to twój sposób bedzie jak najbardziej ok. Obstawiam tez na jakies zwarcie moze w liczniku na przewodach.. Tylko musze go zlokalizowac.. :)


Jeśli ktoś mnie wyprzedza tzn. że jedzie za szybko...

kley

Post autor: kley » sob mar 31, 2007 19:13

Lokalizuj, ale pierwszy raz slysze, ze 70st to optymalna temp pracy silnika... Specem nie jestem, ale nie spotkalem jeszcze takiego silnika, gdzie powinny byc wachania miedzy 70 a 90st, tak jest zawsze kiedy masz zwalony termostat, ewentualnie ten czujnik, w co watpie, bo na trasie zawsze masz 70st, MAŁO! Termostat kup WAHLERa (o ile sie zdecydujesz), dobra firma, dlugo pochodzi :) Spalanie na pewno troche jeszcze spadnie :)



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob mar 31, 2007 20:02

silniki vw maja temp pracy 90 stopni. jak masz 70 to walniety termostat.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » sob mar 31, 2007 20:28

andrz3j pisze:hmm na razie zlokalizowałem tylko czujnik na króccu wodnym ale 2 pinowy.. Zwierałme tez styki we wtyczke od zbiornika wyrównawczgo na odpalonym aucie i zadnej rekacji nie bylo ... Czujnik który znalazlem znajduje sie a prawej strony mojego silnika (ABF) przy wejsciu wezy wodnych do silnika (korpusu silnika). Mocowany nie na klucz a na wcisk i zabezpieczenie.. moze masz jakis rzut z etki gdzie zlokalizowac ten czujnik w silniku ABF

Jak jest brak zamknięcia obwodu który NP robi woda to na liczniku powinno pokazać błąd NP ten sam co ręczny

No i natrafiłeś właśnie ten na króćcu wodnym/ etka pisze o 4-pinowym chyba ktoś go podmienił Obrazek Obrazek



Awatar użytkownika
andrz3j
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: pt maja 06, 2005 04:59
Lokalizacja: Green Berg & Bomst
Kontakt:

Post autor: andrz3j » pn kwie 09, 2007 20:45

hmm nie wiem czy ktos go podmienil.. bo wtyczk ajest tez 2 pinowa i po odpieciu niej wskazania temp nadal sa. (wskaznik działa i wskazuje.. )..
Zrobilem przez weekend ok 1 000 km po polsce i tylko raz mi sie zapaliła pod Czestochowa kontrolka. zatrzymalem sie wyłaczylem stacyjke i ruszylem, znow sie zapaliła , zatrzymalem ponownie i odkrecilem nakretke od zbiornika płynu , uszlo powietrze, zakrecilem i pojechalem dalej i wsystko ok. (Temp oleju wtedy byla ok 80'C, woda tez w normie i przejechalem ok. 20 km. Takze nic nie powinno sie przegrzawać...)


Jeśli ktoś mnie wyprzedza tzn. że jedzie za szybko...

Awatar użytkownika
WilQ
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 13:48
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: WilQ » pn kwie 09, 2007 20:50

Własnie chcialem zakładać podobny temat. Też wlasnie od pewnego czasu miga mi ta lampka i nie mam pojecia co powinienem zrobić, temparatura w normie cały czas 90 stopni, co powinienm zrobic bo naprawde denerwuje mnie to.

Co do pana Andrzeja, masz temperature 70 stopni, 150 kucy pod maską i twierdzisz ze na miescie pali Ci 10? :) zostawie to bez komentarza


http://rapidshare.com/files/12664559/Golf_III_by_WilQ.wmv.html ----------> Filmik Golf by Wilq

Awatar użytkownika
andrz3j
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: pt maja 06, 2005 04:59
Lokalizacja: Green Berg & Bomst
Kontakt:

Post autor: andrz3j » pn kwie 09, 2007 21:44

WilQ pisze:Własnie chcialem zakładać podobny temat. Też wlasnie od pewnego czasu miga mi ta lampka i nie mam pojecia co powinienem zrobić, temparatura w normie cały czas 90 stopni, co powinienm zrobic bo naprawde denerwuje mnie to.

Co do pana Andrzeja, masz temperature 70 stopni, 150 kucy pod maską i twierdzisz ze na miescie pali Ci 10? :) zostawie to bez komentarza
10 litrów pali mi jak mam rozgrzany silnik i jeżdze po Zielonej Górze baaardzo delikatnie, bez wciskania gazu ostro , zwlaniajac juz wczensiej (luz) itp. inaczej spalanie rosnie do 13 a nawet i wiecej. Przy zimnym silniku nawet do ponad 20 sie zdarza...

P.S. Napisałem ze poniżej 10 nie schodzi w mieście...(patrz wyżej i dokłądnie czytaj). Wszystko zalezy od techniki jazdy.


Jeśli ktoś mnie wyprzedza tzn. że jedzie za szybko...

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

ABF

Post autor: zodiak » pn kwie 09, 2007 22:09

ABF chyba może mieć ciut niższą temeraturę (o jakieś 5 stopni) , gdyż termostat ABF-a otwiera się już od 82 stopni a nie od 87 jak w pozostałych silnikach MK3. Ot taki ewenemencik ABF-a.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 229 gości