[NZ] Można jeździć z odłaczonym niebieskim czujnikiem?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

wojtek_sari
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

[NZ] Można jeździć z odłaczonym niebieskim czujnikiem?

Post autor: wojtek_sari » sob kwie 07, 2007 12:06

Samochodzik czasem porzygasa na jałowym i strasznie faluje :( Dziś przeglądałem silniczek przeszyciłemwszsytko co się da wymieniłem filtr powietrza, niby lepiej, ale jednak jeszcze faluje... Jednak jak odłącze niebieską wtyczke to silniczek dosaje troche wyższych obrotów i pracuje równo. Zaraz jade w doś daleką podróż i moje pytanie brzmi czy moge odłączyć tą wtyczke i tak jechać? Wtyczka ta chyba jest z czujnika temperatury jak dobrze się dopatrzyłem :helm: Si,nik to 1,3 NZ. Z góry dziękuje za odpowiedz :pub:


Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » sob kwie 07, 2007 12:15

Można jeździć, w ten sposób wzbogacasz mieszankę. Silnik będzie tylko więcej palił (coś w rodzaju ssania w gaźniku) o 1-2 litry. To tak działa na wypadek uszkodznia czuknika (żeby mógł zawsze odpalić przy uszkodzeniu czujnika na mrozie).
Pozdrawiam.

[ Dodano: 07 Kwi 2007 12:17 ]
Jeśli nie przygasa, nie gaśnie to lepiej jeździć na falującym. Szkoda paliwa i dawać mu bogatą mieszankę bez potrzeby, zapycha się katalizator i bardziej śmierdzi, spalanie jest nieprawidłowe, więc i tak połowa nadwyżki paliwa idzie w wydech.



maker
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pt gru 15, 2006 19:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: maker » sob kwie 07, 2007 12:20

Nie warto...
U mnie palil sporo wiecej niz normalnie, a do tego na zimnym silniku mial dziure w mocy na niskim zakresie obrotow.



wojtek_sari
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

Post autor: wojtek_sari » sob kwie 07, 2007 12:42

Grzesiekk1982, maker, Dziekuje panowie! Chodziło mi tylko czy można, czy nie można, bo jeśli by gasł co sekunde to poprostu odłącze i dalej pojade spokojnie tylko drożej :( Myślicie że to bedzie wina własnie tego czujnika,i jeśłigowymienie to wszsytko wróci do normy? Jaki koszt zakupu tego wynalazku?


Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » sob kwie 07, 2007 13:02

wojtek_sari pisze:Myślicie że to bedzie wina własnie tego czujnika,i jeśłigowymienie to wszsytko wróci do normy? Jaki koszt zakupu tego wynalazku?
Zdecydowanie nie. Jeśli by był padnięty ten czujnik, to sterownik cały czas by trzymał wysokie oboty, tak, jakby nie było sugnału (analogicznie jak po wyjęciu czujnika).
Sprawdź układ zapłonowy, skład mieszanki i czy nie łapie gdzieś lewego powietrza.
Wymień jak trzeba świece i kable.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob kwie 07, 2007 16:47

W NZ wtrysk ma raegulację składu mieszanki, może po prostu jest za uboga. Ale przed regulacją muszą być pewne kable i czujniki, oraz pewność co do szczelności dolotu od przepływki do silnika.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

wojtek_sari
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

Post autor: wojtek_sari » sob kwie 07, 2007 22:35

Kurczemówicie o kablach, swiecach i czujnikach, generalnie nie chce pakować kasy w ten silnik bo w dlugi majowy weekend przekładam szesnatke do mojego. Chce zrobic jak najmniejszym kosztem tak zeby nie przygasał


Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » sob kwie 07, 2007 22:39

Przeczyść kable beznyną extrakcyjną. Świece wyjmij przeczyść delikatnie drucianą szczoteczką albo papierem ściernym.Jedź na regulację wtrysku na analizatorze spalin, koszt nie jest aż tak duży, 30-40 zł może.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Buniek85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 617
Rejestracja: czw sty 19, 2006 17:38
Lokalizacja: Gorzów Wlkp / Vic - Hiszpania
Kontakt:

Post autor: Buniek85 » ndz kwie 08, 2007 00:01

wymienialem ten czujniczek bo mialem problemy z odpalaniem cieplego silnika, koszt to 36 zl czyli wsumie nie wielki, mozna jezdzic z odlaczonym ale ciutke wiecej pali wiec szybka wymiana bedzie ekonomiczniejsza.........



Awatar użytkownika
collo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: sob sty 01, 2005 18:06
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

Post autor: collo » ndz kwie 08, 2007 22:02

mialem ten motorek w moim poprzednim golfie. tez mialem takie dziwne przeboje ale u mnie byla padnieta sonda lambda odepnij wtyczke od sondy i odpal go. jesli przestana falowac obroty to znaczy ze sonda do wymiany.



Awatar użytkownika
KrzychoKa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt kwie 08, 2005 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: KrzychoKa » pn kwie 09, 2007 16:32

Czujnik zostaw raczej w spokoju, uszkodzenie nie powoduje falowania, odłączenie podwyższy Ci spalanie. Niebieski czujnik to temperat. płynu (czyli silnika) czarny to sygnał na wskaźnik na tablicy. Możliwe przyczyny falowania to: sonda Lambda-odłączenie uśrednia wartość mieszanki + podwyższa spalanie (mniej niż odłączenie czujnika), następnie sprawdź świece i przewody (ale raczej to nie wpływa na falowanie, prędzej na spadek obr.) później sprawdź drożność układu odmy - może być przytkana po zimie.Następne zjawisko to rozwalony lub zapchany katalizator, przytkany układ wydechowy buja obrotami. Potem pozostaje tylko wyczyszczenie przepustnicy, kontrola wężyków podciśnienia, czujnik Halla na aparacie zapłonowym. Osobiście stawiam na sondę lub odmę z czego to drugie jest trudniejsze do wyczyszczenia. Cena nowej sondy ok 270PLN/ używka schrott ok 50PLN - nie polecam. Zamiast katalizatora można kombinować ze strumienicą. Powodzenia, mam nadzieję że coś Ci pomogłem. Pozdrawiam :)



wojtek_sari
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

Post autor: wojtek_sari » pn kwie 09, 2007 16:35

KrzychoKa pisze:później sprawdź drożność układu odmy
a jakieś propozycje jak to zrobić?


Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco

Awatar użytkownika
Buniek85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 617
Rejestracja: czw sty 19, 2006 17:38
Lokalizacja: Gorzów Wlkp / Vic - Hiszpania
Kontakt:

Post autor: Buniek85 » pn kwie 09, 2007 16:49




wojtek_sari
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

Post autor: wojtek_sari » wt kwie 10, 2007 19:04

Buniek85 pisze:koszt to 36 zl czyli wsumie nie wielki,
profilaktycznei wymieniłem i u mnie 12,50 zl :P

A przyczyną falowania i gaśnięcia była dziura na dolocie z przepływki :okej: Nawet była spora bo dało się palec włożyć :helm: Czyli wnioskujemy że przyczyną był ząb czasu poprostu sparciała guma i dostawał lewe powietrze :(

Jeszcze raz dziekuję za wszelkie podpowiedzi i sugestie :okej: Bardzo mi pomogliście !!


Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 281 gości