Tunning 1z za 10 gr. fotoporada

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » sob kwie 07, 2007 01:07

Koledzy gdzie mogę dostać oryginalne wtyczki 8-pinowe takie jak sa np w lepszych Boxach?


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob kwie 07, 2007 09:46

Adamm pisze:hehe zalezy od opornika :P

montowalem na zyczenie jednemu gosciowi dawke mial ustawiona na 4mg, opornik dalismy 440 ohm i wiesz jaka dawka wyszla na cieplym silniku po jego wlaczeniu? 1mg!!
przy 440 ohm...... większość montuje 390 :P , a im mniejszy opornik tym większe podniesienie dawki ....... ciekawe ile wtedy podniosło :blush:

[ Dodano: Sob Kwi 07, 2007 09:47 ]
Ceglarz pisze:Koledzy gdzie mogę dostać oryginalne wtyczki 8-pinowe takie jak sa np w lepszych Boxach?
szukaj w ASO



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob kwie 07, 2007 10:37

damcio151 pisze:Adamm napisał/a:
hehe zalezy od opornika :P

montowalem na zyczenie jednemu gosciowi dawke mial ustawiona na 4mg, opornik dalismy 440 ohm i wiesz jaka dawka wyszla na cieplym silniku po jego wlaczeniu? 1mg!!

przy 440 ohm...... większość montuje 390 :P , a im mniejszy opornik tym większe podniesienie dawki ....... ciekawe ile wtedy podniosło :blush:
wszystko zalezy jaka dawke wyjsciowa masz ustawiona :)

jak sobie ustawisz 6mg to z opornikiem teoretycznie moglbys jezdzic non stop


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob kwie 07, 2007 10:47

Adamm pisze:wszystko zalezy jaka dawke wyjsciowa masz ustawiona :)

jak sobie ustawisz 6mg to z opornikiem teoretycznie moglbys jezdzic non stop
Dokładnie , ale po co opornik jak ma być na stałe ? to lepiej puknąć w nastawnik... :bigok:



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob kwie 07, 2007 11:08

damcio151 pisze:Adamm napisał/a:
wszystko zalezy jaka dawke wyjsciowa masz ustawiona :)

jak sobie ustawisz 6mg to z opornikiem teoretycznie moglbys jezdzic non stop

Dokładnie , ale po co opornik jak ma być na stałe ? to lepiej puknąć w nastawnik... :bigok:
no wlasnie :)

dlatego ustawia sie na 3.0 i jest dobrze i bezpiecznie


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
buxi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 16:49
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: buxi » sob kwie 07, 2007 12:51

KrisT pisze:Moim zdanie najlepiej przełączać przy sciągnietej nodze z gazu... lub na postoju i wystrzegać się tego gdy silnik jest pod obciążeniem..
Jakie jest wasze zdanie?
Zgadzam sie w 100% pompa doznaje szoku heh jak sie ma poełen gaz i włącza opornik... !


---------- Passat -----------

KrisT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn kwie 02, 2007 22:44
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: KrisT » sob kwie 07, 2007 12:53

I właśnie to powinno być główną przestrogą aby podczas przyśpieszenia nie załączać oporniczka.. bo pompa dostaje niezłego kopniaka...
Ostatnio zmieniony sob kwie 07, 2007 12:55 przez KrisT, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mario78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: śr lut 28, 2007 18:26
Lokalizacja: BI

Post autor: mario78 » sob kwie 07, 2007 12:55

Im mniejszy opornik tym więcej paliwa.



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » sob kwie 07, 2007 16:24

Adamm pisze:no wlasnie

dlatego ustawia sie na 3.0 i jest dobrze i bezpiecznie
Ale wcale mi to nie pasuje. Ustawianie dawki na pompie to ustawianie dawki poczatkowej. Pozniej w miare zwiekszania, wiekszy wplyw na dawke ma mapa i sygnal zwrotny. Jezeli wg mapy komp ustawia 20mg to pompa (nastawnik) musi dac wielkosc sygnalu zwrotnego 20mg i zmiana ustawien poczatkowej dawki niewiele zmienia. To nie jest tak ze jak ustawisz dawke poczatkowa 50% wyzsza, to w momencie kiedy komp zazada 20mg pompa w rzeczywistosci da 30mg - raczej da np. 24mg, czyli bardzo niewiele wiecej. Tylko oszukanie sygnalu zwrotnego lub zmiana map moze zwiekszyc dawke proporcjonalnie w calym zakresie.



Awatar użytkownika
buxi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 16:49
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: buxi » sob kwie 07, 2007 16:59

A kiedy najlepiej włączać opornik ?
1. Podczas przyspieszania
2. jeszcze przed odpaleniem
3. na biegu jałowym podczas jazdy(włączasz luz załączasz opornik 5 bieg i jazda)
4. czy może podczas jazdy puścić gaz (wtedy spalanie wynosi 0 L i pompa nie pracuje) włączyć opornik i potem dodać gazu i jechać dalej?

Co o tym myślicie ?!


---------- Passat -----------

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob kwie 07, 2007 17:09

buxi pisze:1. Podczas przyspieszania
tak
buxi pisze:2. jeszcze przed odpaleniem
nie
buxi pisze:3. na biegu jałowym podczas jazdy(włączasz luz załączasz opornik 5 bieg i jazda)
można i tak



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » sob kwie 07, 2007 23:51

buxi pisze:A kiedy najlepiej włączać opornik ?
To nie ma znaczenia, dlatego czesto jest zamontowany na stale. Ale jezeli masz wylacznik, to wlaczaj kiedy potrzebujesz wiekszej mocy. Na biegu jalowym po prostu nie ma sensu.



Awatar użytkownika
Szyszon
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 09:04
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Szyszon » ndz kwie 08, 2007 01:00

Czy u Was tez drastycznie wzroslo spalanie? U mnie gdy testowalem (obecnie staram sie go troche oszczedzac) wskazowka po kilkukrotnym bucie widocznie leciala w lewo...


Pozdrawiam
Szymon
[img]http://www.robisoft.com.pl/szyszon/vwgolf/golf.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz kwie 08, 2007 08:32

Szyszon pisze:Czy u Was tez drastycznie wzroslo spalanie? U mnie gdy testowalem (obecnie staram sie go troche oszczedzac) wskazowka po kilkukrotnym bucie widocznie leciala w lewo...
hehe nie dziw sie, musisz sie z tym liczyc jesli zwiekszasz o tyle dawke paliwa


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości